nedeľa, 26. februára 2017

Citrónovo-makový koláč


Ďalší z repertoáru mojich obľúbených citrónových koláčov. Chuťovo niečo medzi citrónovými muffinmi a makovým koláčom lenivej gazdinej. Pôvodný recept je od coolinari.sk (pokochajte sa tými peknými fotkami), ale samozrejme s mojmi úpravami. Hlavne som nemala tvaroh, takže poleva bola z osvedčenej kombinácie kyslá smotana + lemon curd. Výsledok vynikajúci, vyskúšajte :)


Potrebujeme:

(forma s priemerom 28 cm)
250 g masla
250 g trstinového či iného cukru (tentokrát padla voľba na panelu)
4 vajcia
vanilkový extrakt/cukor
3 lyžice citrónovej šťavy + kôra z 1 veľkého alebo 2 menších bio citrónov
250 g hladkej špaldovej múky
2 lyžičky vínneho kameňa
1 lyžička sódy bikarbóny
3 lyžice nemletého maku
2 lyžice mandľového mlieka

Postup:

1. V pôvodnom recepte sa do suchých prísad pridáva maslo, vajcia atď, ja som zvolila klasickejší postup: žĺtky som vyšľahala s cukrom, pridala zmäknuté maslo, citrónovú šťavu, kôru a vanilku.

2. Potom som prisypala suché prísady, t.j. múku, vínny kameň, sódu, mak a priliala som mlieko.

3. Nakoniec som pridala vyšľahaný sneh z bielkov, ktorý som opatrne zľahka vmiešala a cesto som pomocou stierky preliala do formy vystlanej papierom na pečenie. Cesto je dosť husté, povrch treba uhladiť.

4. Pečieme pri 170°C. Po upečení necháme vychladnúť na mriežke. Upečený korpus je krehký, nedá sa veľmi dobre prerezať, preto ak chcete tortu, cesto rozdeľte a upečte 2 korpusy. Z tejto dávky vyjde aj koláč na veľký plech.

5. Poleva je už na vás, ja som vymiešala cca 5 lyžíc lemon curdu s jednou kyslou smotanou (dá sa použiť aj jemný tvaroh, mascarpone či creme fraiche).



Dobrú chuť! :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)