pondelok, 30. mája 2016

Rebarborovo-jahodový koláč


Aaach, to v akom vesmíre som ja doteraz žila, že som netušila o tom, aká dobrota je rebarbora s jahodami? Naposledy som rebarboru jedla ako malé dieťa, aj to v nejakej divnej úprave, ktorá ma v tom čase vôbec neoslovila. Ale keďže som ju dostala, bolo treba niečo z nej vyhútať. Rozhodla som sa teda vyskúšať koláč v kombinácii s jahodami. A veru dobre som urobila, tá chuť je úžasná! Ledva som stihla kúsok odfotiť, stráca sa doslova pred očami :)



Potrebujeme:

cesto
250 g múky (tentokrát som použila kombináciu mandľová, špaldová celozrnná a špaldová hladká)
110 g masla
štipka soli
3 lyžice cukru (trstinový, kokosový...) alebo medu
vanilka
trošku studenej vody

náplň 
cca 2 hrnčeky ošúpanej a nadrobno nakrájanej rebarbory a 2 hrnčeky nakrájaných jahôd (ak máte vyššiu formu, môžete dať aj viac, ovocie pustí šťavu a zmenší objem)
3-4 lyžice cukru - podľa chuti
štipka muškátového oriešku
cca 3 lyžice vanilkového pudingu (prášok) alebo škrobu na zahustenie
vanilka (cukor, extrakt)

posýpka
cca 80 g masla
80 g cukru
160 g múky

Postup:

1. Suroviny na cesto rýchlo zmiešame, vytvoríme guľu a dáme odpočívať do chladničky na cca polhodinu.

2. Rebarboru ošúpeme a spolu s jahodami nakrájame, dáme do misy, posypeme cukrom a premiešame. 

3. Pripravíme si formu, ktorú buď vymažeme alebo vystelieme papierom na pečenie. Cesto do nej buď natlačíme rukami (lenivá verzia) alebo vyvaľkáme kruh a prenesieme do formy.

4. Z ovocia zlejeme/vypijeme šťavu, pridáme vanilku, muškátový oriešok, puding/škrob, ochutnáme a prípadne ešte dosladíme (rebarbora je dosť kyslá). Zmes nalejeme na pripravené cesto, urovnáme, navrch namrvíme posýpku a pečieme cca 35 minút pri 180°C.

Dobrú chuť! :)




3 komentáre:

  1. Tak koláčik už na prvý pohľad vyzerá veľmi chutne. Priznám sa, že rebarboru som však ešte nikdy nejedla a velmi ma ani neláka. Ale keby mi niekto ponukol takýto koláčik, určite by som neodolala.
    Štýl ženy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja som tiež nevedela, čo mám od toho očakávať, ešte som večer pri pečení na to tak nedôverčivo pozerala... ale skoro som odpadla, aké to je dobré :D ak budeš mať možnosť, určite vyskúšaj.

      Odstrániť
  2. Rebarborove kolace robi priatelova mamina a vzdy su dobre, sama som vsak z rebarbory asi nerobila nic..budem na recept pamatat..ale ked povies rebarbora a jahody, tak si hned predstavim sprchac a telove mlieko od Dermacolu, ktoreho vonu mam fakt rada!:))

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)