štvrtok, 3. marca 2016

Jednoducho... bábovka (tá naj!)


Ja viem, viem... Prídem sem raz za uhorský rok, a aj to s takýmto banálnym receptom. Ale nejde mi nepodeliť sa oň. Pretože je to tá najlepšia, najmäkšia, najvláčnejšia bábovka, akú som jedla. A samozrejme to sem píšem aj kvôli sebe, aby som recept niekam nezapatrošila :))




 Na bábovku potrebujeme:

4 vajcia
200 g masla
180 g trstinového cukru (alebo kokosového, alebo aký máte radi)
1 vanilkový cukor, alebo lusk alebo extrakt (alebo všetko :D)
3 lyžice citrónovej šťavy
strúhaná kôra z 1 bio citróna
100 ml mlieka (pokojne môžete dať aj rastlinné, skvelá je aj šľahačková smotana)
300 g polohrubej alebo hladkej špaldovej múky (napr. 630 alebo 1050 by Lidl)
1 prášok do pečiva - vínny kameň
štipka soli
kakao na mramorový efekt
hrozienka, kúsky čokolády, orechy - nepovinné, ale fajn bodka na záver :)


Postup:

1. Maslo s cukrom vymiešame do peny, postupne pridávame žĺtky, vanilku, citr. kôru a šťavu, mlieko a múku zmiešanú s kypriacim práškom. Tip: časť múky môžeme nahradiť mletými mandľami/mandľovou múkou, mletými orechami alebo mletými ovsenými vločkami. Co dům dal :)

2. Nakoniec zľahka vmiešame sneh z bielkov ušľahaný so štipkou soli.

3. Nepovinne môžeme časť cesta oddeliť a pridať kakao pre vytvorenie mramorového vzhľadu, taktiež sa môžu do cesta pridať hrozienka a/alebo orechy/kúsky čokolády.

4. Pečieme vo vymazanej a múkou vysypanej forme (v poslednom čase vysypávam mandľovou múkou) pri 180°C cca 45 minút. Upečenú bábovku posypeme práškovým cukrom (polejeme čokoládou etc).





No a že ste to vy, pridávam ešte jeden môj obľúbený recept na bábovku, tentokrát BANÁNOVÚ:

Ingrediencie:

4 vajcia
250 g polohrubej špaldovej múky
250 g trstinového cukru (podľa mňa brutál sladké, už dávam len tak 150-170 g, banány sú sladké dosť)
250 g masla
250 g banánov (cca 2 veľké banány)
1 vanilkový cukor al. extrakt
1 prášok do pečiva - vínny kameň
strúhaná kôra z 1 citróna
kakao, hrozienka, orechy, čokoláda - nepovinné


Postup:

1. Maslo s cukrom vymiešame, postupne pridávame žĺtky, vanilku, citr. kôru a múku zmiešanú s kypriacim práškom.

2. Banány rozmixujeme a vmiešame do cesta, nakoniec zľahka vmiešame sneh z bielkov.

3. Podobne ako vyššie môžeme časť cesta oddeliť a pridať kakao pre vytvorenie mramorového vzhľadu, alebo do cesta pridať hrozienka a/alebo orechy/kúsky čokolády.

4. Pečieme vo vymazanej a múkou vysypanej forme pri 180°C cca 1 hodinu. Upečenú bábovku posypeme práškovým cukrom.


Dobrú chuť! :)

4 komentáre:

  1. Oba recepty se mi moc libi a urcite vyzkousim.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Leni, teraz si ma dorazila, ze v Lidli maju polohrubu spaldovu. Niiikdy som ju tam nezbadala! Vzdy len polohrubu psenicnu. Babovka vyzera uzasne, 100 rokov som babovku ani nejedla, nie ze robila. Ani neviem preco. Teraz ju urcite budem mat chut urobit :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mňam, vzerá famózne. Bábovky milujem na všetky spôsoby :)
    Štýl ženy

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)