piatok, 27. februára 2015

Gaštanovo-mandľová torta/koláč (bez lepku)


Milé dámy, ženy, slečny, ladies... ale aj gentlemen... ak ste ešte nikdy nič z tohoto blogu nepiekli/nevarili, tak tentokrát urobte výnimku. Toto tu je totižto takééé dobréééé, že sa budete olizovať až za ušami (nie, ešte stále nečítam ani neprispievam na mimibazár, manželík si nečvachtá) a navyše aj takéééé jednoduchééé. A tá vôňa pri pečení... ako marcipán, amaretto, vanilka... Recept som našla na tomto krásnom blogu, ale samozrejme som si ho veľmi mierne poupravila.




Potrebujeme:
200 g gaštanového pyré (ja som mala pyré 250 g, dala som celé)
200 g mletých mandlí/mandľovej múky
150 g trstinového cukru (práškového)
1 lyžička vanilkového extraktu
2 lyžičky vínneho kameňa (prášku do pečiva)
3 vajcia
100 g masla

Postup:

1: Gaštanové pyré rozmrazíme, rozdrobíme do misy. Zmiešame s pomletými mandľami, cukrom, žĺtkami, vanilkovým extraktom, vínnym kameňom, vlejeme rozpustené maslo a vymiešame. (Ja som si mandle s cukrom najemno pomlela na kávovom mlynčeku.)

2. Vyšľaháme sneh z bielkov a jemne vmiešame do cesta.

3. Cesto vylejeme do tortovej formy, buď vymazanej a vysypanej, alebo vymazanej a vystlanej papierom na pečenie.

4. Pečieme pri 180°C, v pôvodnom recepte je 35 minút, ja som piekla 45 minút lebo stále to bolo vnútri surové (ale ono to má byť vlhké, kvôli pyré). Priebežne treba skúšať špajdľou.

5. Hotový koláč necháme vychladnúť na mriežke, polejeme čokoládovou polevou, posypeme čím chceme, ja som posypala podrvenou kuuukiskou (čím som pokazila bezlepkový efekt, haha). Veľmi dobrá je kombinácia so šľahačkou alebo vanilkovou zmrzlinou.


Dobrú chuť! :)


11 komentárov:

  1. Ahoj, vypadá to skvěle, díky za recept. Budu to muset zkusit. To kaštanové pyré se dá někde koupit, nebo si děláš vlastní? Ještě nikdy jsem to neviděla, je to pro mě neznámá ingredience.
    Na mrazáku mám jen dýňové pyré, ale to bude jiná konzistence.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Gaštanové pyré v ČR je veľmi ošemetný artikel a po pár pokusoch ho kúpiť, kedy na mňa predavačky pozerali s otvorenými ústami, že čo chcem, som to vzdala a vozím ho sebe aj rodine vždy pri návšteve SR - kde ho majú myslím v každých potravinách v mrazáku vedľa lístkového cesta. Vyzerá asi ako ruská zmrzlina alebo o niečo väčšie maslo, napríklad http://static.zlacnene.sk/foto/vyrobky/533500/533354.jpg, http://static.zlacnene.sk/foto/vyrobky/598000/597894.jpg. Možno v nejakých špecializovaných predajniach by sa dalo zohnať, prípadne v Makre a pod.

      Odstrániť
  2. No dobre, keď to je bezlepkové, tak vyskúšam ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam Leni! Aj ten prvy bol super, ten som aj robila, ale toto vyzera este lepsie. To ako davame do poriadku postavu po porode? ;-) Miska, ty si len kludne daj, aj za mna :-) Ty este mozes. Az o par tyzdnov ta chytia nervy pred skrinou :-) Inak, dufam, ze vsetko ok, moja :-*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juli, myslím, že bude repete, neskutočne dobré to je :))

      Odstrániť
    2. Akonahle sa vyhrabeme z tejto zubkovej stafety :-D Lebo to je uz ina sranda, ked v jednej domacnosti lezu jednotky aj mliecne, aj trvale. Mimochodom, aj dvojky :-D ♡

      Odstrániť
    3. No, už aby boli aj u nás tie dolné dvojky vonku, uffff :D

      Odstrániť
  4. Ao passar pela net encontrei seu blog, demorei algum tempo a ver o conteúdo, gostei e é um daqueles
    blogs que gostamos de visitar.
    Eu ficaria alegre se me desse a honra da sua visita e se poder ler um pouco do que escrevi.
    Tenha muita paz e saúde.
    Sou António Batalha.
    http://peregrinoeservoantoniobatalha.blogspot.pt/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)