nedeľa, 1. februára 2015

Detská kozmetika a iné tipy


Chcela by som sa zase vrátiť ku kozmetickým témam. Ale aby som pravdu povedala, veľa nového u mňa v tomto smere nenájdete. Ešte stále používam odličovače a krémy, ktoré som spomínala v predchádzajúcich príspevkoch. Iste, niečo som už aj dokupovala, napr. krém Acai červené víno (ten musí byť, pre istotu som kúpila už 100 ml balenie, aby sa neminulo tak rýchlo), k nemu doplňujúce tonikum, nový očný krém, šampón... ale v podstate žiadne prevratné novinky, dá sa povedať, že som stále verná svojim top produktom roka 2013, takže favoritov za 2014 s najväčšou pravdepodobnosťou ani spisovať nebudem. Ale  niečo málo na zrecenzovanie sa určite nájde :) Čo sa týka líčenia, aktuálne sa líčim minimálne, takže v tomto smere naozaj nemám čo ponúknuť. Vrchol môjho denného líčenia predstavuje BBčko, rýchla úprava obočia, maskara, líčka a občas korektor, sem tam rúž alebo balzam. Ak chcem byť raz za uhorský rok za peknú (takou príležitosťou bola napr. svadba), dám si aj slnečný make up Shiseido, púder, bronzer a tiene. Ostatné veci smutne čakajú v šuplíčkoch a čas sa im kráti, expirácia je za dverami. Večerné líčenie už pomaly ani neviem čo je, keďže odkedy je malá na svete som večer mimo domu netrávila a zatiaľ mi to ani vôbec nechýba :)

Rada by som vám ale predstavila obľúbenú kozmetiku & co., produkty a vychytávky ktoré používam pre moju dcérku. Na svoje si prídu hlavne mamičky a budúce mamičky, ale ak deti nemáte a táto téma vás nezaujíma, vedzte, že tieto veci využívam aj ja sama, takže pokojne čítajte ďalej :) 

Viete, tak nejak som sa preorientovala. Určite nie som sama, ktorej sa stalo to, že odkedy má dieťa, oveľa radšej nakupuje preňho než pre seba. Čítam si o zdravej strave, kojení, kontaktnom rodičovste, no a samozrejme hľadám aj tipy na kozmetiku a neustále sledujem eshopy s detským oblečením, slintám a rozplývam sa nad šatičkami, v ktorých by Margi bola určite neuveriteľne roztomilá. Ďalšou úchylkou sú šatky na nosenie detí (nie, nie som typ lesany s batikovanou sukňou a lacno vyzerajúcou šatkou s oranžovými pruhmi), to je celý iný vesmír a toľko by som ich chcela, ale žiaľ limitujú ma tie ceny vo výške celého rodičáku a viac :))

Ak by som si mala vybrať jednu značku detskej kozmetiky - samozrejme prírodnej, ako inak - vybrala by som si Weledu. Vyskúšala som už aj veci od Alverde, Natura Siberica, Lavera... ale Weledu považujem za naj. Navyše je aj bežne dostupná, napr. v DM drogériách, takže nie je problém ju zohnať. No a čo konrétne s malou používame?


Nechtíkový dojčenský kúpeľ (Měsíčková kojenecká koupel)
Mliečna emuzia na báze oleja, ktorá príjemne nevtieravo vonia čistotou, veľmi jemnulinko pení a podľa návodu sa používa do kúpeľa. Ja ju však používam ako tekuté mydlo, umývam ňou dcérke zadoček, keď ho má obzvlášť pokakaný :)) Pre mňa je to zase skvelá "odličovacia pena", všetko dôkladne zmyje a nevysušuje :) Do kúpeľa ju ale nepoužívam, na kúpanie používame iba čistú vodu, prípadne do nej prilejeme repíkový alebo harmančekový čaj. Môj názor je, že čím menej kozmetiky sa používa na detskú pokožku, tým lepšie. Šampóny na vlásky nepoužívame vôbec a celkovo ich umývame minimálne, nemá ich špinavé ani nesmrdí, skôr naopak, zbožňujem vôňu tej malej hlavičky :) 

Nechtíkový dojčenský olej (Měsíčkový kojenecký olej)
Po kúpeli, aj to nie vždy a nie na celé telo používam dojčenský olej (teda nie na seba, samozrejme :) ). Tento príliš voňavý nie je, je to taká typická vôňa oleja, ale nie nepríjemná. Základom je sezamový olej a opäť výťažok z nechtíka. Čo vždy po kúpeli malej natriem, sú triesla. Tesne po príchode z pôrodnice tam mala škaredé zapareniny (opruzeniny), ale odkedy používam tento olej ich už našťastie nemala. Občas, keď robím malej po kúpeli masáž, si olej v dlani zmiešam s 1-2 kvapkami levanduľového esenciálneho oleja (čistého samozrejme, žiaden olej do aromalapmy, lebo aj s tým som sa už u mamičiek stretla) a malá je potom nádherne celá celičkááá levandulovááá :)

Nechtíkový dojčenský krém (Měsíčkový kojenecký krém)
Na zadoček používame tento krém proti zapareninám, vyskúšali sme všetko od Sudocremu cez Bepanten, Oprudík, Rybilku, Pytiol, špeciálny rybí krém a už si ani všetko nepamätám čo, ale tento sa osvedčil najviac. Je tiež vhodný na občasné zapareniny pod krkom (vedeli ste, že bábätká majú 1000 záhybov ako šarpej?) alebo pod pazuchami. No a pre nás trochu staršie dorastenky je to skvelý hojič na občasne vyskočený pupák :)

Ďalej na foto je Nechtíkový ochranný balzam (wind- und wetterbalsam), špeciálny balzam proti nepriaznivému počasiu, vetru, dažďu, mrazu a pod. Jeho základom je čistý lanolín a včelí vosk, vytvára na pleti mastnú ochrannú vrstvu a pozor, dokáže poriadne zamastiť oblečenie :) a je super, že malá tvárička pri jeho použití po pobyte vonku nie je červená ani nijako podráždená.

Na ďalších dvoch fotkách môžete vidieť moju Babylove obsesiu :)


Konkrétne veľké vatové tampóny, o ktorých som už písala tu a stále si stojím sa tým, že sú to najlepšie odličovacie tampóny. Pôvodne som ich používala na čistenie zadočku :) V zvieratkovej krabičke sú vatové tyčinky, také tie hrubšie so zúženou špičkou, na čistenie malých ušiek a nosa. A za ňou je jedna z mojich najobľúbenejších vecí - sáčky na plienky. Myslím, že tie nepotrebujú žiadny komentár :)



Tu zase kamoš zajac stráži jednorazové prebaľovacie podložky. V balíku je 10 ks a dajú sa použiť aj viackrát ako raz, ak je mamička šikovná a podarí sa jej dieťa prebaliť bez ušpinenia, áno občas sa to podarí aj mne. V krabici vedľa sú papierové obrúsky, ktoré používam na čistenie zadočku väčšinou už takmer výlučne, takže tampóny mi ostávajú na odličovanie. Sú veľmi príjemné na dotyk a aj smrká sa do nich tak akosi lepšie :)

Posledná fotka sú také špecialitky. Schválne som ju neupravovala, takže v pravom dolnom rohu môžete vidieť prst mojej malej asistentky - ničiteľky :)



Baby-Vac je odsávačka na sople, ktorá sa pripojí k hadici vysávačka. Je to geniálny vynález, veľmi sa osvedčila, keď dcérke počas Vianoc rástli naraz 4 horné zúbky a k tomu sa jej pridružila nádcha (rýma) ako hrom, takže pod nosom mala riadnu sviečku.

Mycí olej na zadečky Medvídek od Eoné - čo to je, je zrejmé už z názvu. Olej je koncentrovaný, predáva sa k nemu ešte riediaca fľaštička, takže vydrží dostatočne dlho. Tiež sa k nemu predávajú ešte látkové obrúsky Perlička, ale tie nepoužívam (príde mi to nehygienické), takže používam vyššie spomínané papierové.

Jamieson Baby-D - prírodný vitamín D, alternatíva k syntetickému Vigantolu, ktorý vám zaručene predpíše každý pediater, ak sa uňho objavíte s novorodeniatkom. Čo vám už ale nespomenie, sú jeho nežiadúce účinky, medziiným aj toľko obávané koliky. Vo veľa prípadoch stačí úplne jednoduchá vec - vysadiť Vigantol.

Levanduľový esenciálny olej - geniálna vec na drobné poranenia v koncentrovanom stave, v zriedenom stave s iným nosným olejom je vhodný na masáže a je to napr. aj veľmi dobrý hojivý zázrak na popraskané baradavky, s ktorými sa pasuje takmer každá novopečená mamička pri kojení.

Jasánek od Eoné - sprej na čistenie vzduchu. Striekala som ho malej okolo postele, keď mala nádchu. Vonia veľmi príjemne a nevtieravo, obsahuje napr. eukalyptový, tymiánový a borovicový olej.

Effitan - síce momentálne "mimo provoz", ale možno sa vám zíde na leto tip na dobrý prírodný repelent, keď sa budete bezradne každé ráno pozerať na dieťa, ako mu cez noc pribudli ďalšie štípance od komárov.

Posledná vec na fotke sú jantárové korálky - vraj majú analgetický účinok a sú skvelou pomôckou pri prerezávaní zúbkov. Zatiaľ ich máme len krátko, takže nemôžem potvrdiť :)

To by bolo tak zhruba všetko a ak zase niečo objavím, určite si to nenechám pre seba :)



12 komentárov:

  1. zatím mi dětská kosmetika nic neříká.. ale moc pěknýá článek :)
    PS: Moc ráda bych tebe a tvé čtenáře pozvala ke mě na blog, kde zrovna probíhá GIVEAWAY!
    http://www.lovies47.cz/2015/02/giveaway-02.html

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Teda strašně moc díky za info o Vigantolu, já ho dostala od tchýně, jako náhražku za drahé veganské kapsle co jsem objednávala na amazonu, které stáli vždy přes tisícovku. Takže jsem ho sehnala ale dál nějak nezkoumala. A teď když čtu, že to je syntetický už chápu proč mi občas bylo po něm trošku divně, hned jsme si našla oficiální stránky tebou nabízené alternativy a vypadá mnohem lépe, díky moc :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, rado sa stalo :) Počuj, ja som asi spadla z mesiaca, ale ty máš aký super beauty blog!? Musím podrobne preštudovať. Doteraz som sledovala len tvoje "kučináre", tak sa teším, že som ťa "objavila" :D

      Odstrániť
  3. Taaak, pojdem pekne po poriadku. Na Weledu pozeram uz davnejsie, len mam prave pre deti pootvarane ine produkty, tak ked dopouzivame, urcite skusime aj tvoje baby topky ;-) Tie detske mega tampony uz mam asi stvrte balenie, su perfektne na odlicovanie. Inak, vobec som si nevsimla, ze aj Babylove ma sacky na plienky, ja som vzdy kupovala od inych znaciek, dobre vediet. Vatove tycinky mame tie iste a podlozky samozrejme tiez. To este pred rokmi, pri malej sme tieto Babylovacke kupovali. Inak taky moj maly typ, Leni. Nedavno som objavila a na skusku kupila Babylove vlhcene utierky, ale nie tekutinou, ale olejom. Neviem, ci si si vsimla. Vyzeraju, ako tie klasicke. No a nemozem si ich vynachvalit. Ovela lepsie to ocisti malu ritulku, ako klasicke vlhcene a este aj lepsie osetruje. Odvtedy nemava ani trosku zacervenanu pokozku. Velmi odporucam, ak ste este nemali.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juli, Weledu určite skúš, sú to fakt super vecičky a dlho vydržia. Mega tampóny sú naaaaj! A hej hej, tie Babylove utierky som už očumovala, ale ešte mám 4 balenia Pampers sensitive, čo som dostala od kolegýň, takže to kým miniem... bo utierky používam len mimo haus, inak mám toho Medvídka. Možno napíšem aj nejaké porovnanie tých utierok.

      Odstrániť
  4. Hezky clanek! Nektere produkty pouzivame i nyni, kdy uz je ditko skolou povinne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Martinka, no veď ani sa nedivím, keď sa niečo osvedčí, prečo to meniť, že :)

      Odstrániť
  5. Ze "nie som lesana"... to ma rozosmialo.o) Moj drobec uz trochu podrastol, ale mnohe produkty (ako napriklad Babylove) mam v zivej pamati. A na co nedam dopustit je odsavacka Baby Vac. Za tu som dakovala uz tolko krat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že pobavilo :)) a úplne chápem, že pri niektorých veciach si človek zaspomína :) Odsávačku som skúsila teraz aj na sebe, je to sranda :D

      Odstrániť
  6. Ja pouzivam hlavne Alverde, ale je fakt, ze na maleho pouzivam kosmetiku velmi malo. Kdyz uz, tak kokosovy nebo olivovy olej, ten take davam do koupele (stridam s penou Alverde). A hodne se mi osvedcil detsky uvolnujici olej od Saloos na bolesti bricha, nejen na mazaze, ale prijde mi ze ta vune ho uklidnuje. A kdyz mel jednou ekzem, pomohl rakytnikovy balzam, opet od Saloos.

    Onnimik.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, Alverde je tiež fajn. A máš pravdu, kozmetiku u malého mimča treba používať veľmi striedmo. Kuknem ten olej Saloos, vďaka za tip :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)