streda, 7. januára 2015

Pistáciový cheesecake... a som s5


Ojojojojoj.... moji milí, ja som ten môj blog akosi úplne vypustila z hlavy... myslela som si, že prešlo menej času a ejha, už je to pol roka, čo som nič nepostla. Tak už by bolo hádam aj načase, aby ste na mňa úplne nezabudli a nezrušili ma hromadne z GFC :)) Ale hlavne by som vám všetkým chcela popriať všetko dobré v roku 2015, nech vás stretávajú len samé dobré veci a tie zlé nech sa vyhýbajú oblúkom. Rok 2014 bol pre mňa úžasný a nezabudnuteľný, veď sa mi narodila dcérka a koncom roka sme stihli s partnerom aj ultramini svadbičku :) Tak dúfam, že v podobnom nezabudnuteľnom duchu sa bude niesť aj rok nový. No a v ňom začnem tak zľahka, s receptom, ktorých tu už mám viac, s cheesecake-om :)) Zase sladké po Vianociach :) Ospravedlňujem sa za fotky fotené mobilom, ale lepšie ako nič, že.




Na pistáciový cheesecake potrebujeme:

Základnou ingredienciou je cca 3/4 kg nelúpaných, najlepšie nesolených pistácií. Ja som použila solené, ale iba mierne, takže z toho vznikla zaujímavá chuť. Netuším, akú gramáž som dostala po olúpaní, ale na tom asi až tak nezáleží, určite by sa dalo použiť aj menšie množstvo. Po olúpaní pistácie pomelieme napr. na mlynčeku, ja som použila malý drvič/mixér z Lidlu.

na sušienkový korpus:
250-300 g sušienok, napr. kakaové Hobbits
100 g rozpusteného masla
(je možné pridať mleté oriešky alebo mandle, cca 50g)

na náplň:
2 balenia Philadelphie - 2x125 g
1 balenie mascarpone - 250 g
1 kyslá smotana - 200-250 g
3 vajcia
5 lyžíc trstinového cukru
1 lyžička vanilkového extraktu, alebo vanilkový cukor (alebo aj aj) 
2/3 mletých pistácií
1 pistáciový puding Dr. Oetker

na vrchný krém:
cca 100 g kyslej smotany
zvyšok mletých pistácií - zopár pistácií iba nahrubo podrvíme na ozdobné posypanie
práškový cukor podľa chuti (meliem si trstinový na kávovom mlynčeku)


Postup:
1. Takže, ako aj pri ostatných čízkejkoch, sušienky podrvíme, zmiešame s rozpusteným maslom na konzistenciu mokrého piesku, natlačíme do tortovej formy a dáme stuhnúť do chladničky, kým si pripravíme náplň.

2. Medzitým si vyšľaháme vajcia s cukrom, pridáme philadelphie, mascarpone, kyslú smotanu, vanilkový extrakt (cukor), mleté pistácie a pistáciový puding (neuvarený, práškový :) ) a vymiešame homogénny krém, ktorý vylejeme na sušienkový základ a pečieme pri 160°C 45 minút. Nemusíme piecť vo vodnom kúpeli, hlavne nezabudnúť - hotový cheesecake by sa mal v strede stále triasť. Necháme ho chladnúť v otvorenej rúre a dochladnúť na mriežke pri izbovej teplote.

3. Vychladnutý cheesecake ozdobíme krémom z kyslej smotany, mletých pistácií a cukru. Na záver posypeme zvyškom mletých pistácií a necháme dobre vychladnúť (najlepšie cez noc) v chladničke.


Dobrú chuť! :)


17 komentárov:

  1. Ó, o žádném rušení nemůže být ani řeč! Jsem ráda, že jsi zpět:-) Přeji ať je ten letošní rok alespoň z poloviny tak dobrý, jako ten minulý!
    Cheesecake - luxus!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to mi odľahlo! :)) Ďakujem milá tutto, aj tebe všetko len to naj! :-*

      Odstrániť
  2. Jůůů, zase další úžasný cheesecake a já ještě pořád žádný nezkusila :) Se stydím :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte stááále nie, styď se! :D Vieš aké je to jednoduché? A príležitosť sa určite nájde :)

      Odstrániť
  3. OOOOO, tak to veľké gratulácie k mini svadbičke:) Nech sa rodinke darí!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Najkrajsie zivotne zmeny, gratulujem 😄 my skalne fanusicky ta len tak nevymazeme, aj ked pisnes raz za rok 😁

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme :) a napísala si to krásne, naozaj si to veľmi cením :) :-*

      Odstrániť
  5. normálne sa mi slinky zbiehajú mňam, cheesecake vyzerá perfektne a nepochybujem o tom, že rovnako aj chutí. Určite raz vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Budem rada :) väčšinou sa mi takéto improvizácie podaria, horšie je, ž si potom nepamätám, čo som do toho dala :)) ale toto som si pamätala, takže sa podarilo spísať :)

      Odstrániť
  6. Vitej zpet! Ach ten bych si hned k te me hole kave dala.

    Vse nej v novem roce!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marti ďakujem! :) Popravde, taká holá káva nie je zá, hlavne keď si niekto dal novoročné predsavzatie, že schudne 8 kg :D A aj tebe všetko dobré, len zdravie a pozitívne veci!

      Odstrániť
  7. no vitaaaaaj! :) a hadaj co? akurat tu sedim s papierikom a perom, ze si idem poznacit, co mi treba na citronovy ciskejk, lebo zajtra chcem spravit, otvorim tvoju stranku ze pohladam, a ty prides s PISTACIOVYM! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Cheesecake vyzera famozne a planujem ho vyskusat tento tyzden... tu kde byvam ale bohuzial nic ako pudingy nepredavaju...dalo by sa to niecim nahradit popr. uplne vynechat? vdaka :) Mon

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vynechať sa určite dá, len to už bude inak chutiť aj vyzerať :) Miesto pudingu by som pridala zo 3 lyžice múky a možno nejaký likér, napr. Amaretto alebo Baileys :)

      Odstrániť
  9. vdaka za tip, este by som mozno skor zohnala nejaku pistaciovu esenciu :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)