piatok 25. júla 2014

Ďalšia variácia na citrónový cheesecake - tentokrát ten najlepší!


Ako som už spomínala, piecť cheesecaky ma baví. Je to rýchle, nenáročné a bavia ma stále iné kombinácie surovín. Vynikajúci bol dvojnásobne citrónový (kde sa mi tiež vymazali fotky :( ), ale tento je úplný top. Chuť aj konzistencia ako z tej naj cukrárne - musím sa pochváliť :)) Ak hľadáte ten naj recept, určite skúste tento!




Potrebujeme:

na sušienkový korpus:
250-300 g sušienok - tentokrát som použila obyčajné maslové
100 g rozpusteného masla
(je možné pridať mleté oriešky)

na náplň:
2 balenia Philadelphie - 2x125 g
1 balenie mascarpone - 250 g
1 kyslá smotana - 200-250 g
3 vajcia
5 lyžíc trstinového cukru
1 lyžička vanilkového extraktu, alebo vanilkový cukor (alebo aj aj)
2-3 lyžice múky (dala som obyčajnú polohrubú)
1 veľký citrón - šťava a kôra (alebo 2 menšie)

na vrchný krém:
cca 100 g kyslej smotany - asi polovica kelímka
4 lyžice lemon curd
2 lyžice citrónovej marmelády - nemusí byť, ja som mala z Lidlu z anglického týždňa




Postup:

1. Sušienky podrvíme (ručne alebo mixérom), zmiešame s tekutým maslom na konzistenciu mokrého piesku a natlačíme do tortovej formy. Je na vás, či chcete mať korpus iba na spodku, alebo aj po stenách formy. Dáme do chladničky stuhnúť.

2. Medzitým si vyšľaháme vajcia s cukrom, pridáme philadelphie, mascarpone a kyslú smotanu a šľaháme na homogénny krém. Ochutíme vanilkovým extraktom (cukrom), pridáme ešte šťavu a kôru z jedného veľkého citróna a 2-3 lyžice múky.

3. Dobre vymiešanú hmotu nalejeme na sušienkový základ a pečieme pri 160°C 45 minút. Ja som tentorkát z lenivosti nepiekla vo vodnom kúpeli. Hotový koláč necháme vychladnúť v otvorenej rúre a dochladnúť na mriežke.

4. Na záver ho ozdobíme krémom z kyslej smotany, lemon curdu a citrónovej marmelády. Ja som ho ešte posypala mletými mandľami a ozdobila bio černicami z balkóna :) necháme dobre vychladnúť (najlepšie cez noc) v chladničke.

Dobrú chuť! :)



26 komentárov:

  1. No Leni! vyzera bozsky, musim uz aj ja upiect nieco zasa..len vies ako je to..piect pre jedneho...ale kolegovia v praci ma asi zacnu milovat :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Zuzi :) aj ja pečiem iba pre návštevy v podstate. A k tým kolegom - aspoň si môžeš do CV písať "v kolektíve obľúbená" :DD

      Odstrániť
  2. Ten vypadá opravdu skvěle. :) Také jsem zkoušela, ale celý pečený a trval o hodně déle. :D Máš ho opravdu moc krásný :)) Corculum♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) no on sa práve nemá piecť príliš dlho, aby nebol suchý, ale ostal krásne vláčny, tých 45 min je akurát. A stačí aj 150°C.

      Odstrániť
    2. Já jsem právě dělala i s originálním těstem, žádné sušenky, tak se to pěkně protáhlo. :) Ale vysušený rozhodně nebyl! :) www.corculum.blogspot.cz

      Odstrániť
    3. Jáj no tak to potom hej, jasne že to trvalo dlho :) inak ja som skúšala už aj s cestom, ale so sušienkovým korpusom mi to chutí viacej.

      Odstrániť
  3. toto ide ako na zavolanie, nasa Maruska ma zajtra 4 rocky - bude to skvela torta pre nu :-), velka vdaka za podelenie sa ....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super :)) teší ma, že som padla do noty.. a Maruške všetko najlepšie prajem! :)

      Odstrániť
  4. Naprosto úžasný, tohle je asi první článek, který mě konečně donutí cheescake vyzkoušet, protože už to odkládám strašně dlouho:) Heleť a ten lemon curd, to se jako koupí jo? A ještě mám dotaz na ty ostružiny z balkónu :D To vám tam pak i přezimují? Nezmrznou? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Wow, ďakujem, to je pocta :)) Lemon curd kúpiš v Marks&Spencer, vyzerá takto http://frammentidellavita.blogspot.cz/2013/06/jednoduchy-citronovy-kolac-s-meringue.html, alebo je tam aj recept ako sa dá pripraviť. Ostružiny, maliny aj jahody na balkóne v pohode prežili zimu, ale tak vieme aká bola zima, že. Uvidíme tento rok.

      Odstrániť
    2. Jéé tak super, já tam jdu zrovna dneska pro košili, tak se zastavím i u jídla!! :) Děkuju:) Já bych právě chtěla něco popínavého na balkón, myslela jsem nějaké kytky, ale ostružiny by byly lepší!! :)

      Odstrániť
    3. No paráda, tak to si vezmi rovno 2 ks :D Tie ostružiny sa celkom pekne ťahajú a okrem toho majú aj v zime zelené listy, takže to aj celkom pekne vyzerá :)

      Odstrániť
  5. Teda ty nám dáváš, vypadá epesně!!!! Já dělávám jen ten nižší typ a vodní koupel nahrazuju kastrolem s vodou vespod trouby. Tohle ovšem musím vyzkoušet! Ty jseš prostě mlsací poklad!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem tutti, ja som sa na vodný kúpeľ vybodla a úprimne, žiaden rozdiel v chuti a konzistencii som nepostrehla. Budem rada, ak vyskúšaš a podáš feedback :) :-*

      Odstrániť
  6. ale toto sa robi, takto vecer sa dostat k tomuto postu??? Keby som mala doma suroviny, uz aj idem na to. Cheesecake milujem a specialne citronovy!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lu, na takéto posty by sa malo chodiť jedine s plným žalúdkom a rozhodne nie večer :D chápem, že to muselo bolieť :D

      Odstrániť
  7. Och mňam, v tom by som sa rovno aj vykúpala... Vyzerá veľmi lákavo, tuším budem musieť už konečne tie domáce cheesecaky vyskúšať aj ja... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Love your blog! Great post:)
    -Lauren xoxo
    http://pretty-things-a-n-d-polka-dots.blogspot.co.uk/

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ó mňami-mňam!!!
    ten si musím spraviť! :).

    Kejmy ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Vypadá nádherně! Nevím,co dělám špatně,ale vždycky když peču cheesecake, mám ty sušenky vespod úplně mokré,rozblemcané:/. Neporadíš? Lucka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hm, a čo robíš inak ako ja? Pečieš vo vodnom kúpeli alebo nasucho?

      Odstrániť
    2. Dělám to stejně.Většinou peču nasucho. Zkoušela jsem ten korpus i předpéct,ale pořád je mokrý:/.

      Odstrániť
    3. To je divné, môj je vždy krásne chrumkavý, mokrý bol iba keď som piekla vo vodnom kúpeli bez alobalu. Aké dávaš sušienky, nedávaš veľa masla? Čo dávaš do náplne?

      Odstrániť
  11. Vyzera chutne, cheesecake som este neskusala. Zatial sa radim k zaciatocnikom v peceni.
    KAVIAREŇ-U-MAČKY

    OdpovedaťOdstrániť
  12. ja tieto dezerty nejako extra nemusim. asi som jedina na svete :D ale tento tvo vyzera v skutku lahodne a asi by som si dala povedat :) Pozývam ťa k nám na nasu úúúžasnuuu suťaž.. urcite sa mrkni :) Výhra je naozaj hodnotná :) LIPSTICKS JUNGLE GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)