streda, 23. apríla 2014

Zelená polievka - špargľová č. 4


Receptov na špargľovú polievku tu už zopár bolo. Táto je kombináciou mojich najobľúbenejších jarných surovín, ktoré som spomínala v predchádzajúcom poste - zelená špargľa, špenát a medvedí cesnak. Je krásne zelená a určite neskutočne zdravá, pretože vždy keď ju uvarím, musím chodiť okolo hrnca ako pes s prebitou nohou, vždy si kúsok naberiem a odjem :) Môj organizmus asi vie, čo potrebujem :) Základ je polievku nevariť dlho, aby sme ju "nezabili" - musí ostať zelená, nesmie zhnednúť. Btw, dúfam, že neveríte tým poverám, že špenát sa nesmie zohrievať, aj pán Dr. Bukovský vám povie, že je to nezmysel... a okrem toho, keď uvarím veľký hrniec polievky, ktorý sa samozrejme hneď nezje, to ju mám akože vyhodiť? :)




Na prípravu potrebujeme:

500 g špargle - 1 balenie
cca 200 g špenátu a 200 g medvedieho cesnaku
mäsový vývar, alebo aspoň vývar z odrezkov a šupiek zo špargle + polievkové korenie Alnatura (alebo nejaké iné bio, žiadne glutamány)
1 kyslú smotanu alebo smotanu na varenie
1 veľký nastrúhaný zemiak na zahustenie
1 cibuľu
maslo alebo olivový olej
na dochutenie: mleté čierne korenie, mletá rasca, muškátový oriešok, soľ, prípadne iné korenie či bylinky podľa vašej chuti, napr. bazalka, oregano...


Postup:

1. Špargľu ošúpeme a z odrezkov a šupiek dáme variť vývar. Nakrájame ju na menšie kúsky, hlavičky odložíme bokom. Kúsky špargle orestujme na cibuľke s maslom alebo olivovým olejom (maslo dá lahodnejšiu chuť).

2. Zalejeme vývarom, pridáme nastrúhaný zemiak a cca 5-10 minút varíme, kým špargľa nezmäkne.

3. Pridáme umyté špenátové listy a na menšie kusy natrhaný medvedí cesnak. Osolíme a okoreníme.

4. Necháme chvíľu prevrieť, kým sa listy stiahnu. Pridáme smotanu a necháme ju prevariť.

5. Tyčovým mixérom polievku rozmixujeme, podľa potreby ešte dochutíme a vypneme. Hlavičky špargle orestujeme na masle a vhodíme do polievky. Môžeme pridať aj nakrájanú petržlenovú vňať.



Dobrú chuť! :)


12 komentárov:

  1. Paní, nedělejte mi chutě, laskavě! Chřest miluju a do oběda je ještě daleko!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A budem, musím :) ;) dúfam, že na obed si mala niečo úžasné :)

      Odstrániť
    2. Docela jo. Naštěstí pro tebe! :)

      Odstrániť
  2. Ój ta Margi mě tím žrádýlkem zabije - blbý nápad zas před obědem číst blogy :-). Díky moc za úžasný recept, jdu splašit šparglu, doufám, že bude nějaká krásně zelená.....no s tím ohříváním špenátu, to do mě hustila vždycky máma a mě by z toho jeblo - přesně tak, to to mám vyhodit?....prostě klišé existujou i v jídle !-)....brr nesnáším hnědý špenát nebo brokolici :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nieee, to určite nechcem, práve naopak, chcem aby si bola živá, zdravá a vitálna :)) Tak dúfam, že nákup bude úspešný a veľmi by ma potešila tvoja špargľová variácia na blogu ;)

      Odstrániť
    2. Tak to je výzva Margi!!! Zdokumentuji až ji uvařím :-D...ale dneska jednoznačně "vařím" smoothie :-)..a velebím Tě až do nebes za Tvé chutné nápady...já už někdy nevím, co pořád vařit a vymýšlet !-)....

      Odstrániť
  3. Mňam dobrôtka a taká jarná, hneď by som si dala po tej chorobe ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Po chorobe potrebuješ dodať energiu a živiny, takže šup papať niečo zelené :)

      Odstrániť
  4. zbožňujem takéto jarné svieže polievky :) a samozrejme každá polievka, ktorá je zelená je mňaamka, teda aspoň pre mňa :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zajtra varím :D síce som najedená, no zbiehajú sa mi slinky... milujem takéto krémové polievky.... som zvedavá ako bude chutiť lebo ja špargľu moc nemusím, no v kombinácií so špenátom a cesnakom medvedím to môže byť o niečom úplne inom :) a asi bude niečo na tom že dnes som dostala plnú košík čerstvého medvedieho cesnaku :))

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)