pondelok, 28. apríla 2014

Špenátovo-rukolovo-medvedí quiche


Zase jeden z mojich obľúbených receptov - slaný koláč. Recept na cesto nájdete tu, ale môžete použiť aj lístkové cesto.

Ďalšie potrebné ingrediencie:

špenát - cca 200 g
rukola - cca 100-200 g
medvedí cesnak - od oka :)
zelená cibuľka alebo pór
2-3 strúčiky cesnaku
1 kyslá smotana
2 vajcia
200 g tvrdého syra (ja som dala klasika eidam)
na dochutenie: soľ, mleté čierne korenie, muškátový oriešok




Postup:

1. Pripravíme a predpečieme si cesto.

2. Špenát a rukolu prelejeme vriacou vodou, aby zmenšili objem, vodu dobre vyžmýkame a poukladáme ich na cesto. Posypeme nakrájaným medvedím cesnakom a zelenou cibuľkou, mierne osolíme.




3. Vajíčka rozšľaháme so smotanou, pridáme nastrúhaný syr, prelisovaný cesnak, osolíme a okoreníme. Zalejeme zelenú vrstvu a dáme piecť na 180°C cca 40 minút.




Dobrú chuť! :)




P.S. Minulý týždeň sa mi stala taká nepríjemná vec - "podarilo"sa mi vymazať z blogu komplet všetky fotky. Tie, čo som mala, som nahádzala späť, ale nanešťastie všetky články od júla 2013 a staršie fotky nemajú. Nemám šancu ich obnoviť, hoci sme už vyskúšali obnovovacie programy, ništ sa nepodarilo :(. Do receptov som doplnila aspoň nejaké náhľady, čo som stiahla z google (nekvalitné, osekané, ale aspoň niečo), žiaľ v kozmetických recenziách je to horšie :( Veľmi sa za to ospravedlňujem (och keby ste vedeli, ako som to orevala), dúfam, že na mňa preto nezanevriete! Ďakujem za pochopenie.


6 komentárov:

  1. Mňam!!! Pre mňa zajtrajší obed, už sa teším. A špargľovú polievku!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja viem, už je po polnoci, ale práve si dávam kúsok maminho špenátového "kyšu", ktorý nám priniesla včera:-), a v tom toto! Juchú, ďalší recept sa hodí, paráda:-)). Rukola mňam mňam:-). Ale ten záver ma veru nepotešil:-(, to s tými fotos ma mrzí! Takže milé fotky sa takto vybrali niekam na výlet? Budem dúfať, že sa onedlho vrátia (aj keď bohužiaľ neviem poradiť, ako ich presvedčiť:-(. Ale možno nejaká múdra hlavička (za kúsok chutného kyšu) poradí:-)).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak to ma mrzí, čo sa ti stalo s tými fotkami, mňa by šľak trafil :/ A zrejme by som nemala chuť ich spätne nahadzovať, pretože veľa fotiek tiež už nemám, začala som si ich všetky ukladať až neskôr.
    Koláč vyzerá úžasne, slaný som veru už veľmi dlho nerobila. Občas si kúpim špenátový pide, ale s týmto tvojím sa to nedá porovnávať. Tento jednoznačne víťazí:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. mňam, mňam, minule som si dala taku špenatovu pizzu a na nej boli aj štiplave papričky, možno by bol aj kiš fajny aj s nejakou papričkou laebo s pridanim kajenskeho korenia a pod. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. to vyzera vyborna, ukladam si do mojho receptara :)
    http://petra-justbeauty.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)