sobota, 5. apríla 2014

Špaldové palacinky s pestom z medvedieho cesnaku


Už dlhšie tu nebol žiadny recept, tak dám aspoň takýto rýchly a jednoduchý. Pochádza z hlavy mojej sestry, ktorá rovnako ako ja zbožňuje pesto z medvedieho cesnaku a keďže stále vymýšľa spôsoby s čím ho jesť, tak vymyslela toto :)






Na palacinkové cesto potrebujeme (na cca 8-10 palaciniek podľa veľkosti panvice):

500 ml mlieka
cca 200 g špaldovej múky (ja mám hladkú celozrnnú
2 vajíčka
štipku soli.


Všetko zmiešame dokopy, najlepšie v mixéri, aby v palacinkách neboli hrudky. Ak sa cesto zdá riedke, pridáme trochu múky. Ja robím cesto vždy od oka, nikdy nič nemeriam ani nevážim :) Ako treba piecť palacinky, to snáď už písať nemusím :)

Recept na pesto z medvedieho cesnaku nájdete tu - btw, je to momentálne najčítanejší článok :)

Okrem pesta si do palaciniek môžete zabaliť ešte plátok šunky, syra, avokáda, paradajky... - fantázii sa medze nekladú :)

Dobrú chuť! :)


16 komentárov:

  1. takhle na večer nám dělat chutě... vypadá to nádherně :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Natálka, dúfam, že si nešla vybieliť chladničku :))

      Odstrániť
  2. Takto navecer trapit svojich citatelov :D vyzera to neskutocne dobre Lenka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chachaa, ďakujem, btw, aká telepatia, práve som ti písala na blog :D

      Odstrániť
    2. Dakujem, malokto sa vracia ku komentarom :)

      Odstrániť
  3. vyzerá to skvele a podľa mňa to ešte lepšie chutí :)
    tak dobrú chuť :)))
    ja jem palacinky najradšej s tatárkou, syrom a šunkou :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné :) ďakujem :)) a palacinky naslano sú mňam, hoci s tatarkou som ešte neskúšala :)

      Odstrániť
  4. Mňaaam! Sranda, že nás dnes obe napadlo, že sme dávno neblogli recept ;-) Toto je skvelý recept, odkedy som sa od teba naučila toto pesto, neviem mu odolať a hlavne mi netreba hrste čerstvej bazalky, ktorej som až toľko dopestovanej nemala. Zato medvedí cesnak mám v mrazničke pripravený na celý rok. Minule som to pesto dala na zapekané źemličky, na vrch syr, ktorý sa roztopil. No, naozaj sa dá použiť v nekonečných variáciách. Som ti doživotne vďačná za to pesto!!! Minule si zasa ďalší známi odnášali recept a hneď ráno sa chystali do lesa. Predtým o cesnaku uvažovali, no nevedeli, ako ho dobre pripraviť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, asi sme nejak prepojené ;)) veru, na bazalkové pesto, pokiaľ ho chceš robiť doma treba fakt veľa bazalky a väčšinou jej toľko nemám, takže ho často kupujem. Takže si cesnak mrazila? A po rozmrazení je ešte dobrý? Jáj, to pesto je fantastické, podľa mňa lepšie pesto ako toto neexistuje, a to som už fakt jedla kadejaké... teraz si ho väčšinou natieram len na suchú hrianku, k tomu dáka zeleninka... :) inak je chvályhodné, že šíriš osvetu :D

      Odstrániť
    2. Áno, Leni, mrazila a je úplne v pohode, normálne som nechala celé lístky, nepokrájala som a nevidím rozdiel v chuti medzi čerstvým a mrazeným. Páči sa mi to viac, ako keď niektorí ľudia nakladajú do oleja a podobne. Kľudne môžeš mraziť. Jasné, že šírim, kde len môžem, taká dobrota a ešte aká zdravá!

      Odstrániť
  5. Leni, po včerajšom zhliadnutí tvojho receptu som už priateľovi oznámila, že zajtra robím slané palacinky...nikdy som ich neskúšala, aj keď už som ich chcela vyskúšať a hľadala som nejaké tie fajné receptíky....pesto z medvedieho cesnaku doma síce nemám, no myslím, že bude stačiť aj to obyčajné...a kopec syru na to...mňam...mňam....teda dúfam, že sa podaria a bude to mňam mňam:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Slané palacinky sú jednoduché a fakt vďačné jedlo, naplníš si ich čím chceš, a neboj, určite sa podaria (teda okrem prvej možno, tá je aspoň u mňa vždy nepodarok :D).

      Odstrániť
  6. To vypadá krásně :) Originální nápad

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dnes som robila podobné palacinky zo špaldovej múky, pridala som do cesta roztopené maslo a provensálske bylinky.
    Plnila som ich restovanými šampiňónmi so sušenými rajčinami a petržlenom.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)