piatok, 11. apríla 2014

Spaghetti alla puttanesca


Predstavím vám ďalšie zo svojich obľúbených jedál, ktoré máte hotové za 15 minút, takže je vhodné ako rýchly obed alebo večera, zároveň je veľmi chutné a aj vyzerá pekne na tanieri :) Výraz "alla puttanesca" znamená niečo ako "z bordelu" :D pretože puttana je po taliansky slušne povedané ľahká žena. A toto jedlo je pikantné, rýchle a ľahké - takže asi takto nejako vznikol názov :))



K príprave potrebujeme (pre 2 osoby):

olivový olej
3-4 strúčiky cesnaku
ančovičky v oleji
chilli papričku alebo chilli vločky či korenie (napr. kajenské)
olivy - najlepšie tmavé, ale môžu byť aj zelené
kapary
1 konzervu paradajok (tie alberťácke na foto nič moc teda) alebo čerstvé olúpané a nakrájané paradajky
petržlenová vňať, bazalka
soľ, čierne korenie
špagety



Postup:

1. Najskôr dáme variť vodu na špagety.

2. Zo 2-3 ančovičky nakrájame - nebojte sa ich, síce sú to malé rybičky, ale nebude ich v jedle cítiť, dodajú mu akurát správny slaný šmrnc. Cesnak nakrájame na plátky alebo prelisujeme a spolu s ančovičkami a nakrájanou chilli papričkou alebo chilli korením orestujeme na panvici (pozor, aby sa cesnak nespálil, bol by horký). Ak nemáte radi chilli, môžete ho vynechať, ale potom to už nebude puttanesca :D Takže určite odporúčam aspoň trošičku.




3. Zalejeme paradajkami. Pridáme olivy a kapary. Varíme cca 10 minút, kým sa odparí voda z paradajok a omáčka sa zredukuje.





4. Medzitým si uvaríme špagety al dente, scedíme, vrátime do hrnca, pokvapkáme olivovým olejom a premiešame. Omáčku nakoniec podľa potreby dochutíme soľou a mletým čiernym korením - soliť ani netreba, pretože ančovičky, olivy aj kapary sú dosť slané samé osebe. Pridáme nakrájanú petržlenovú vňať, alebo čerstvú bazalku, prípadne oboje :)

5. Servírovať môžeme buď zvlášť špagety a na to pár lyžíc omáčky, alebo všetko spolu zmiešame a hneď podávame.

Dobrú chuť! :)



25 komentárov:

  1. Jéžiš, takové chutě jsi mi udělala! :D Já špagety přímo zbožňuju v jakémkoliv stavu a tenhle recept určitě vyzkouším! Děkuji za tip!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) aj ja ich zbožňujem, na všetky možné spôsoby :) nemáš začo, určite skús a daj vedieť, ako to dopadlo :)

      Odstrániť
  2. Ou maj gad!!! Margi toto jako před obědem??? Bože, já snad zblajznu monitor i s klávesnicí...!! Špagety totiž miluju úplně nejvíc ze všech těstovin a tyhle z bordelu vypadají úchvatně....jen jsem je ještě nezkoušela s ančovičkama a kapary - to musím vyzkoušet, Uááá a rychle musím splašit nějaké jídlo - když koukám na Tvoje nádherné fotky, tak žaludek úplně vyvádí.:-D Díky za inspiraci, už fakt nevím chvílema co vařit a "nudle" to jistí vždycky !-). Krásný víkend!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sorry Marci :D to vieš, ja som doma, tak keď to na mňa príde, môžem hneď letieť do kuchyne :D To je inak sranda, aj ja mám najradšej zo všetkých cestovín špagety, pritom základ na všetky je rovnaký, ale špagetám sa nič nevyrovná. Ja tiež stále hľadám inšpirácie, a určite budem pridávať ďalšie špagetové recepty, lebo tie sa mi nikdy neprejedia :) aj tebe krásny víkend :)

      Odstrániť
  3. Ooooo mňam, to vyzerá veľmi lákavo, navyše by som to zvládla pripraviť aj na internáte, takže super! Tuším už viem čo budem zajtra variť :-) Vďaka za tip.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné Zuzi, zvládneš v pohode, špagety sú vďačné intrákové jedlo :) Nemáš začo :)

      Odstrániť
  4. Vyzerajú skvele, Leni a špagety tiež môžem na všetky spôsoby. U nás najviac letia Bolognese a Carbonara, ale tieto musia byť tiež úžasné. Tak asi ďalší recept od Teba, ktorý niekedy vyskúšam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak tak Juli, bolognese a carbonara aj o 2 v noci kľudne :D Ale stále vymýšľam aj nové chute, lebo cestoviny som schopná jesť x-krát do týždňa, tak aby sme nejedli dookola to isté. Skús, budem rada :)

      Odstrániť
  5. hehe Lenka ten nazov špagiet sami pači nevedela som čo to znamena tak teraz už viem, chcela by som vedieť taliansky jazyk pár krát som tam bola a maju naozaj peknú kultúru a pestrú kuchyňu, ale každopadne milujem všetky druhy cestovin a na všetky sposoby:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. absolutne som nevedela čo su to ančovičky bála som sa vždy že su to nejaké potvory ale rybyčky mi nevadia :))

      Odstrániť
    2. Tak vidíš Romi, aspoň si sa niečo nové naučila, v Taliansku je vždy dobré vedieť, čo znamená puttana :D a cestoviny sú jasné že mňam :)
      Áno,ančovičky sú ako menšie sardinky, naložené v oleji a veľmi slané. Bývajú v takých malinkých fľaštičkách.

      Odstrániť
  6. najlepsie paradajky v konzerve su podla mna Tesco Finest Cherry Tomatoes :) recept vyzera uzasne a navyse su v nom ingrediencie, ktore 99% casu mame doma, takze urco vyskusam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám najradšej Valfrutta, alebo potom nejaké v skle. Ale skúsim pozrieť tie Tesco, keď vravíš :) Veru veru, aj u nás doma sa tieto ingrediencie väčšinou vyskytujú :)

      Odstrániť
  7. vyzerá to skvele ! :) ja mám najradšej špagety len s olivami a syrom :) dobrú chuť prajem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Olivy a syr sú dobré ingredience, a ešte cesnak :) mňam :))

      Odstrániť
  8. Tak som tu. Hladná ako vĺčik a pripravená dať tomuto výbornému jedlu (pripravenému presne podľa mojej chuti:) minimálne tri srdiečkové razítka.;-)) Ale myslím, že prihodím aj jednu kvetinku, vyzerá to totiž fantasticky mňamisticky!:-) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooooo ďakujem ďakujem, teeeda, až 3 srdiečka+kvetinka, no to je teda pocta, budem sa červenať :D

      Odstrániť
  9. Takové rychlovky mám ráda, díky za recept:-)
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niet začo, rýchlovky sú naj, určite budem pridávať ďalšie :)

      Odstrániť
  10. Dakujem za recept, boli vyborne! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jee, tak to je super komentár, veľmi si ma potešila :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)