utorok 15. apríla 2014

Home made body butter - zabiják strií (nielen) pre tehuľky


Tie, ktoré ma sledujú dlhšie, vedia, že tehotenské bruško mažem kakaovým maslom, pretože pri svojich "výskumoch" som sa dočítala, že je to spolu s bambuckým maslom najlepší prostriedok na zabránenie vzniku tehotenských strií. A pre mňa naozaj funguje, napriek tomu, že mám k tvorbe strií predispozície (žiaľ, mám kopu starých na stehnách), brucho je zatiaľ tip top :). Písala som o ňom aj v bilančnom článku o top produktoch za rok 2013. Keď som si potrebovala objednať ďalšie, v poradí už štvrté balenie, na feelunique ho nemali. Čakala som, a čakala, a čakala 3 týždne, maslo mi medzitým prudko dochádzalo, tak som bola donútená zaimprovizovať a vymyslieť niečo iné. A rozhodla som sa, že si maslo vyrobím sama, veď čo, nie je na tom nič zložité, akurát potrebujete tie správne ingredience. Receptík som už dávno mala od mojej Hanulky, tento. Ja som si ho samozrejme ešte trochu upravila :)

Suroviny som objednávala z http://domaci-kosmetika.eu/cs/. Objednala som si nielen čisté kakaové a bambucké maslo, ale aj vitamín E, konopný olej (pre mňa to naj na seboroickú pleť) a ešte levanduľovú vodu, len tak na vyskúšanie.





Pri príprave som nič nevážila ani nemerala, od oka som nasypala do misky kakaové maslo, pridala som kúsok bambuckého masla a kokosového oleja. Ako tekutú zložku som tam frcla trochu nejakého tehotenského oleja od Saloos, keďže čistý mandľový som nemala a tento obsahuje okrem mandľového aj slnečnicový a sezamový olej. Ešte som pridala asi 10 kvapiek vitamínu E (pôsobí aj ako konzervant, aby sa oleje nepokazili).




Všetko som roztopila vo vodnom kúpeli tak, aby sa miska nedotýkala hladiny vody. Potom som obsah nechala trochu vychladnúť a šupla do chladničky. Keď to čudo stuhlo (presvedčila som sa o tom ďobnutím prstom, viď tá diera) vytiahla som ho z chladničky, nechala trochu postáť pri izbovej teplote a vyšľahala šľahačom. A tradááá, maslo bolo na svete :)




Nádherne sa rozotiera, krásne hydratuje, bruško sa teší. Má len jednu chybu - smrdí mi :(( Neviem, či som to už niekde spomínala, ale v tehotenstve sa mi strašne zhnusil kokosák. Ale strašne, je to pre mňa smrad 1. triedy momentálne :( Nemala som ho tam dávať, no čo už, ja blbá, myslela som si, že sa v tom nejak stratí, ale nestratil. Nabudúce ho tam už dávať nebudem. Inak som so svojím výtvorom veľmi spokojná :)



8 komentárov:

  1. Šikovné žieňa sa skrátka nestratí, ani keď feelunique štrajkuje;-). "Bruško sa teší" = jééj :-)))
    A ak ti bude kokosový olej "nevoňať" aj naďalej, odporúčam (asi nový?) druh od Purity Vision bez chuti a vône kokosu:-), objavila som ho nedávno v DM a hneď sme si ho doma obľúbili, dokonca aj konzistenciou sa mi tuším pozdáva viac:-). Pozdravujem bruško!♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dandi! :) ty si proste úžasná, z tvojich viet vždy sála absolútne pozitívna energia :)) a ďakujem za tip na kokosák, tento som si ešte nevšimla, budem musieť pozrieť, či je aj tu v českých DMkách. Bruško zdraví :D

      Odstrániť
  2. kokos aj mne sa zosmrdel, ale upokojuje ma to, že ma veľa dobrych učinkov :)))
    a ta diera po skušani prstom je smiešna, ako po škriatkoch :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, má, tak dúfam, že sa mi nezosmrdel už naveky :D A musela som predsa skúsiť, či už to stuhlo :))

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Ďakujem :)) ako píše Dandelijon, my šikulky sa nestratíme :D inak to maslo má ešte lepšiu konzistenciu, ako to kupované od Shealife :)

      Odstrániť
  4. Zbožňujem DIY receptíky, ďalšie, prosím..:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. veľmi pekný článok :)

    www.jade.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)