sobota, 4. januára 2014

Moje osobné kozmetické best of (nielen) 2013


... alebo čo som minulý rok najviac a s najväčšou obľubou používala. Na blogoch sa vo veľkom bilancuje, tak prečo by som sa nepridala :) Väčšina spomínaných výrobkov však nebola mojím objavom roka, ale používam ich už dlhodobejšie, patria medzi moje stálice a vždy sa k nim rada vraciam. Poradie je úplne random. Viacmenej, aj keď nie úplne sa vyhnem dekoratívke, niežeby ma nezauijímala, ale v podstate používam stále to isté, o čom som už písala, takže sa k tomu vracať nebudem. Príjemné čítanie, ja si dám kávičku z mojej vianočnej šálky :)




1. Krém Acai-červené víno od Original Atok

Jeden z najlepšie hydratujúcich a výživných krémov (a bio!), aké som kedy skúsila. Úžasne sa vstrebáva, pleť je po ňom vláčna, napnutá, príjemná na dotyk a menej začervenaná. Okrem iného, keď niekde vidím, že produkt obsahuje antioxidanty, oči mi zasvietia a musím tú vec mať :) Je to doslova ideál pre moju seboroicko-rosaceickú a už nie najmladšiu pleť, cha. Veľmi podobné účinky mal pre mňa aj Vital Moisturizing Cream od Trilogy (spomínaný napr. tu), ale tento je u nás dostupnejší a aj cena je celkom príjemná. Má jedno negatívum - pumpičkové balenie, ktoré nemám rada, lebo ak chcem krém úplne minúť, musím ho rozobrať a rozpárať mu brucho. Ale pre kvalitu krému odpustím značke OA toto blbé balenie (btw, je už štvrté, ktoré mám, kupujem väčšinou tu).




2. GOW alias Garden of Wisdom

V podstate všetko, čo som od tejto absolútne prírodnej značky mala, ma nesklamalo. V chladničke vždy musím mať aspoň jednu pleťovú vodu alebo aspoň nejaké maličké sérum od tejto značky. Odporúčam preštudovať si ich web (www.gardenofwisdom.com), hlavne sekciu Finished Products, čo je však práca na niekoľko hodín, ak nie dní, pretože prelúskať sa toľkým množstvom skvelých vecičiek je celkom fuška :)

Čo určite odporúčam sú hydratačné ovocné alebo kvetinové vody - hydrating mists (uznajte, kde inde nájdete napr. čerešňovú, brusnicovú, čučoriedkovú, ananásovú atď atď pleťovú vodu?!), ďalej séra s kyselinou hyaluronovou, či séra určené na špecifický pleťový probém. Spomínala som ich už v článku Starostlivosť o pleť - ráno a večer.
Na zahodenie nie sú ani oleje, ale napr. u takého arganového osobne nevidím rozdiel medzi týmto a nobilisáckym. Momentálne sú mojimi favoritmi konopný a marula olej - špeciálne určené na pleť s rosaceou. A síce to pod tento bod nepatrí, ale nedá mi nespomenúť môj obľúbený šípkový olej od Trilogy, s ktorým som sa vám už chválila tu a tu.






3. Sérum s vitamínom C

Aktuálne mám séra dve - GOWácke Majik C Serum a Cosmetic Skin Solutions Vitamin C + E Serum Advanced Formula+ (čo je lacnejšia verzia známeho Skinceuticals séra, dokonca majú aj identickú slaninkovú vôňu a kyslú chuť). Odkedy C-séra používam, začevenanie pleti udržujem na uzde a pleť je žiarivejšia. Vitamín C je navyše jedným z najväčších bojovníkov proti vráskam (veľmi silný antioxidant!), má jemný exfoliačný účinok a podporuje tvorbu kolagénu. Treba si ale dávať pozor na to, v akej forme sa vit. C v sére nachádza. Najúčinnejšou, ale aj málo stabilnou formou je kyselina L-askorbová, citlivá na vzduch a svetlo, preto sa tieto séra musia držať v chladničke a mali by sa spotrebovať do 90 dní. To, že pôsobí, zistíte podľa jemného štipkania na pleti. Sérum musí byť číre, akonáhle zmení farbu, znamená to, že zoxidovalo a je nanič.



4. Dr. Bronner's Magic Soap

Tiež som sa už o ňom zmieňovala tu. Bol to pre mňa práve objav r. 2013 a neviem si ho vynachváliť. Vydrží naozaj dlho. Nabudúce si však kúpim menšie balenie a vyskúšam iné "príchute", táto výrazná mandľová vôňa sa mi už zunovala.



5. Retinol

alias vitamín A (tento je skvelý!!! zvykla som ho kupovať cez ebay od jedného overeného predajcu). O jeho priaznivých účinkoch na pleť som toho tiež už popísala viac. Momentálne kvôli tehotenstvu má u mňa velikánsku stopku, ale určite sa k nemu plánujem vrátiť. Chcete sa vyhnúť vráskam a navyše zamedziť akné? Určite doňho choďte.





6. Shealife Cocoa Butter Body Balm

Milujem hydratačné vlastnosti tohoto masla. Obsahuje 95% kakaového a 5% bambuckého masla, nič iné. Poctivo si ním natieram moje pomaly ale iste gigantické brucho (a iné zväčšujúce sa časti tela). Dúfam, že pomocou neho sa mi podarí vyhnúť nikým nechceným a nemilovaným tehotenským striám. Podľa zaručených babských rád by som sa mala natierať indulonou, ale prečo sa mazať parafínom, keď sa môžem mazať príjemnou prírodou? Maslo je úplne tuhé a tvrdé, preto si vždy z neho vyrýpnem kúsok prstom do dlane, teplom ruky sa hneď roztopí a môžem sa veselo natierať. Ten pocit hydratovanej pokožky aj po niekoľkých hodinách odporúčam zažiť každému! :)




7. Púdre Lavera

Konkrétne sypký púder Trend Sensitiv Fine Loose Mineral Powder, ktorý sa vyrovná aj takým velikánom, ako Chanel a YSL. Je veľmi jemne namletý, pleť prejasní a zmatní. Môj milovaný ryžový T. LeClerc to síce nie je, ale veľmi úspešne mu šliape na päty (a za tú cenu...).
Taktiež mám už druhé balenie kompaktného Trend Sensitiv Mineral Compact Powder (recenzia tu), ktorý je viac krycí a používam ho aj ako fixátor pre korektor. Nosím ho so sebou v kabelke pre prípadné úpravy počas dňa a poviem vám, že málokedy naňho dôjde a to sa líčim ráno o šiestej!




8. Korektor Artdeco Camouflage

Spomínala som ho v príspevku o make-upoch a korektoroch (klik). Je to môj najobľúbenejší korektor už vyše 10 rokov (možno aj zo 15 haha). Podľa mňa nič lepšie na zakrývanie červených pupákov, žiliek a fľakov neexistuje! Nedávno som si kúpila nové balenie, napriek tomu, že v tom starom bola ešte minimálne polovica, len preto, že sa mi už zdalo fakt nehygienické používať 1 korektor cca 4 roky :D Nanášam ho malinkým štetcom na očné linky a ubúda naozaj minimálne. Pozor, pod oči ale nenanášať, očné okolie dosť vysušuje. Je to vyslovene maskovacia potvorka - proste kamufláž :)




9. BB krém SO'BiO étic Perfecteur de teint

Písala som naňho ódy tu. Môj názor sa absolútne nezmenil a zbožňujem ho čím ďalej, tým viac. Nechápem, že v našich končinách je úplne neznámy, napriek tomu, že v Nemecku, Taliansku a Francúzsku patrí medzi najviac ospevované produkty.




10. Očný krém REN Keep Young and Beautiful Anti-aging Eye Cream

Viac o ňom tu. Ale viete čo? Ak by ste radšej nejakú ekonomickejšiu a dostupnejšiu verziu, skúste Alverde Anti-Aging Vitamin-Augenserum Gojibeere. Je síce tekutejší, trochu pomalšie sa vstrebáva a na jedno pumpnutie sa vytlačí o trošičku viac než by som potrebovala, o očné okolie sa však stará výborne a navyše veľmi príjemne vonia za plodmi goji (zase tie moje antioxidanty :)). Vďaka za tip patrí eM :)
 



Tak toľko teda k favoritom roka, určite by sa však našli ďalšie prípravky, ktoré by stáli za zmienku, napríklad hennové farby na vlasy, kokosový olej, balzam na vlasy Biofficina Toscana, amla prášok, paletka Naked Basics atď atď atď. Vo vašich osobných hitparádach som tiež našla kopec zaujímavých vecí a už sa teším na testovanie v roku 2014, aj keď neviem neviem ako sa mi to bude dariť, lebo ešte nemáme kúpené ani fň pre bábätko :) Prajem krásny, šťastný a úspešný rok vám všetkým! :)



14 komentárov:

  1. Luxusný prehľad Margaretka:) Original Atok acai a červené víno mám v zozname od kedy som o ňom čítala u teba ešte dávnejšie, odporučila som sestre aj s pleťovou vodou a je maximálne spokojná :) Keď domíňam svoj marhuľový krém od Ilcsi a Jalovcovú vodu od Atoku, ktorá je btw tiež super, vyskúšam. Som rada, že spomínaš Lavera púder, pretože som ho chcela, ale čítala som naň rôzne reakcie, na oba typy, tak som to radšej nechala tak a zabudla. Aj keď používam teraz minerálny MU, k tomu skvelému BB budem púder potrebovať a za tú cenu sa ho oplatí skúsiť. Vidíš, ešte dávno si mi ten Retinol radila, stále som sa neodhodlala, bojím sa:) Teba by som potrebovala doma niekedy, hehe.
    V poslednom čase DMku a Alverde úplne prehliadam a ako vidím asi by som sa tam mala na to sérum ísť pozrieť, u eM som si ho ani nevšimla, ak o ňom písala, ale 30tka mi šliape na päty, tak musím konať:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Baška :) hehe, možno keby si ma mala doma, tak by som ti s toľkou kozmetikou a poučovaním o nej liezla na nervy :DD A správny prístup, ako sa hovorí, lepšie je predchádzať, ako liečiť. Ale bohužiaľ lepšie to už nebude :D

      Odstrániť
  2. Tak ten přehled je skvělý. Líbil by se mi ten Retinol. Ještě se k tomuto článku vrátím a vše si zapíši a prostuduji. Proti vráskám bojovat se musí!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Marti, veru veru presne tak! Inak link na Retinol vám sem šupnem, len sa musím pohrabať v archívnych nákupoch na ebay konte.

      Odstrániť
    2. Tak tu je, predajca glamourskin. Vždy došlo rýchlo. Len neviem, či to úžasní pražskí colníci nestopnú, lebo mne v poslednom čase zadržia všetko :/ ale keď poprosím predajcu, aby uviedol na balíček nižšiu cenu a napísal, že je to sample, tak vtedy to prejde. Napr. zo stránky Cosmetic Skin Solutions to robia bežne a sérum mám do týždňa doma.
      http://www.ebay.com/itm/Skinceuticals-Retinol-0-5-Improved-Tube-Container-30ml-1oz-Anti-Aging-Fresh-New-/290717186795?pt=US_Skin_Care&hash=item43b0183aeb

      Odstrániť
  3. Šálek je roztomilý a ta káva uvnitř vypadá lákavě!
    Na přehled jsem se těšila. ATOK tak trochu míjím, když pletové vody teď objednávám od Hadka, ale ten hydratační krém vypadá slibně. A to vitamínové sérum na to se asi nechám zlákat!
    Krásný i úspěšný rok Tobě. Už teď je jasné, že to bude Tvůj nejúspěšnější:) Tak ti moc držím palce!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, káva bola so šľahačkovou smotanou (psst, nehovor nikomu :)).
      ATOK a Hadek sú vlastne obaja potomkovia značky Karl Hadek AOK, už neviem presne ako to bolo, kto komu (vraj) kradol receptúry a prečo sa rozkmotrili, takže veľa produktov majú veľmi podobných. Sérum je parádne, a my si už nejaké to hýčkanie pleti zaslúžime :) Ďakujem pekne, ja sa už tak neviem dočkať, ako to dopadne! :)

      Odstrániť
  4. Chjo, už sjíždím ebay. :D Hezky jsi mě zase nalákala. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. U Tebe Margi vždycky najdu tolik inspirace a mám pocit, že všechny ty výrobky potřebuju nejlépe ihned, protože všechny jsou vhodné i na mou "věčně mladou" pleť, určitě jsem se moc inspirovala, ten Atok vypadá skvěle, možná adept na můj krém, já zatím nenašla nějaký dobrý, na Artdeco camouflage se chystám, jakmile dopatlám Catrice :-), takže jsem ráda,že Ti takhle vyhovuje..Krásná bilance! Vše nejlepší v novém roce!!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to máme podobné Marcelka, aj ja sa vždy u teba niečím inšpirujem, a to je dobre a som tomu veľmi rada :) Večne mladá pleť ma tiež neobchádza, len keby bola mladá tým správnym spôsobom :D Ďakujem, aj Tebe! :)

      Odstrániť
  6. Skvělá inspirace :-)
    thevoguebyme.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)