streda 29. januára 2014

Čím sa momentálne odličujem alias aktuálna odličovacia rutina a pár slov o odličovaní všeobecne


Viem viem, v poslednom čase absentujem, ale mám nejakú smolu, či čo to je :) Nezabudla som na vás. Chcela som pridať už 2 dezerty, ale ani jeden sa mi nepodaril tak, ako som si predstavovala a nebolo možné ich uspokojivo nafotiť, tak som to vzdala. Boli z toho viacmenej pohromy v kuchyni, ale našťastie miesto plaču vyvolali vždy búrlivý smiech. Zrejme ktosi nechcel, aby som vás tu po vianočnom obžerstve dráždila a nútila do napchávania sa. Ale aspoň sme sa doma pobavili, keď už nič iné :) 

Dnes by som však chcela písať na inú tému, žiadne sladkosti, ale odličovanie, tak snáď to vyjde :)).

Je vám známe (dúfam), že odličovanie je veľmi dôležitý prvý krok vo večernej starostlivosti o pleť, ak nie najdôležitejší. Ak sa aj denne nelíčite, vždy je potrebné pleť pred nočnou regeneráciou dôkladne zbaviť nečistôt. Inak pekná nikdy nebude - to platí hlavne pre tie dámy, ktoré majú problematickú pleť. 

Jedným z odličovačov, ktoré som si v poslednej dobe obľúbila je populárny a obľúbený aj u iných blogeriek Balm Balm Frankincense Deep Cleansing Balm (kúpite napr. tu). Prečo som sa rozhodla pre čistiaci balzam? Dlhodobo som používala micelárku Bioderma Sensibio a na dočistenie čistiace gély, alebo hydrofilné oleje. Bohužiaľ, moja pleť prestala micelárku tolerovať (možno je to tehotenstvom, zimou, možno skutočne dlhodobým niekoľkoročným používaním, prípadne kombinácia všetkých faktorov), reagovala precitlivelo, podráždene, vysušovaním a šupinkami. Akonáhle som ju vymenila za iné odličovače, problémy ustali. Momentálne používam micelárku výhradne na odličovanie maskary, priložím vatový tampón, chvíľu počkám a jemne, naozaj jemne a šetrne zotriem, tak, aby som sa príliš nedotýkala očného okolia. Žiaľ áno, aj to mi vysušuje, takže hľadám alternatívu na očný odličovač (nejaké tipy? :). Chcela by som zdôrazniť, že micelárne vody sú primárne určené na odličovanie (!!!), nie na hydratáciu a tonizáciu, takže po použití, t.j. odlíčení by mali ísť z pleti dole, či už obyčajnou vodou, prevarenou vodou, minerálkou, ružovou vodou, inou kvetinovou alebo ovocnou vodou - podľa preferencií, každopádne z pleti preč! Dovolím si parafrázovať moju kamošku Zuzku Z.a jej prirovanie, že je to podobné, ako keby ste jarovou vodou umyli tanier, ale neopláchli ho a z takého by ste chceli jesť :)




A čo by som vám povedala k odličovaciemu balzamu? Je to druh odličovača na báze rôznych olejov a voskov, za izbovej teploty sa vyskytuje v tuhej forme (nie však v takej tuhej, ako napr. kakaové maslo). Nikdy predtým som odličovacie balzamy neskúšala, aj keď som zvykla používať čistý kokosový, mandľový, olivový alebo jojobový olej na občasné odličovanie, prípadne OCM (oil cleansing method). Princíp odličovania odličovacím balzamom je veľmi podobný OCM - balzam nanesiete na suchú pleť, teplom rúk sa začne topiť, čím sa z neho stane v podstate olej a krúživými pohybmi ho jemne, ale dôkladne vmasírujete do pleti v dôsledku čoho sa rozpustia nečistoty. (Šúchanie a naťahovanie pokožky je zakázané! - keď vidím niektoré youtuberky, ako si vo videách naťahujú pokožku, hlavne okolo očí, tak omdlievam pred monitorom a ľutujem ich pleť o pár rokov - potom budú riešiť botox a pod.) Balzam je potrebné odstrániť handričkou namočenou v teplej vode, inak sa mastnoty a rozmazanej špiny z tváre nezbavíte. Najlepšie handričky sú mušelínové, prípadne menšie froté uteráčiky alebo hubky. Je možné použiť aj namočené vatové tampóny, tam je však ale vyššia spotreba. Handričku je možné používať opakovane, len je potrebné ju vždy po použití vyprať, to je ale snáď každému jasné :) Pleť samozrejme znovu netreba príliš drhnúť a šúchať, máme ju len jednu a chceme, aby nám na tvári ešte čosi ostalo :)



Na ruke sa hneď topí


Konkrétne tento balzam Balm Balm je veľmi maličký, má iba 30 ml, ale vydrží celkom dosť - mne cca mesiac. Na vyskúšanie, či vám bude odličovací balzam vyhovovať, je to ale akurát. Výrazne vonia za kadidlom, ak ste mali napr. krém od MuLondon Marigold, Frankincense & Myrrh, alebo ekzémový balzam od Garden of Wisdom, tak viete, o čom hovorím. Nie je to však persistentná, ani neznesiteľná vôňa, mne je príjemná, ale ja mám zvláštne vône rada :) a nebojte sa, nevonia to ako kadidlo v kostole :)) S odličovacou schopnosťou som spokojná, aj s pleťou po odlíčení a vysušení. Je vláčna, príjemná na dotyk, žiadne suchoty a pnutie. Či si ho ale kúpim znova, to neviem, asi skôr nie, pretože je fakt maličký ako cestovné balenie a chcem vyskúšať aj nejaký iný :) Mám zálusk na Oskia Perfect Cleanser, o ktorom som čítala u Helen a veľmi sa mi pozdávala jej recenzia, takže myslím, že bude ďalší v poradí, hoci je dosť drahý.

Zloženie je čisto prírodné: Helianthus Annuus Seed Oil (slnečnicový o.), Butyrospermum Parkii (Shea Butter) (bambucké maslo), Cera Alba (včelí vosk), Simmondsia Chinensis Seed Oil (jojobák), Calendula Officinalis Flower Extract (výťažok z nechtíka-měsíčka), Boswellia Neglecta Oil (kadidlo - živica), Citrus Grandis (Grapefruit) Peel Oil, Citral, Limonene, Linalool.


Je fakt maličký


Ak sa nechcete púšťať do neznámych vôd odličovacích balzamov, mám pre vás ešte jeden tip na veľmi dobrý a dostupný (aj cenovo) odličovač - odličovacie mlieko so šípkovou ružou Alverde Reinigungsmilch Wildrose. Vonia jemne za ružou ako celá ružová rada. Nanáša sa opäť na suchú pleť, dôkladne sa masíruje krúživými pohybmi a opäť sa zmyje teplou vodou a nejakou umývacou pomôckou. Ak sa vám zdá, že pleť stále nie je dosť čistá, môžete postup opakovať, prípadne použiť na dočistenie čistiaci gel alebo hydrofilný odličovací olej. Pozor, ak máte príliš suchú alebo precitlivelú pleť, v zložení je prítomný alkohol (áno, obľúbená ingrediencia u Alverde), takže by vás mlieko mohlo dráždiť (mne našťastie nerobí nič). Po odlíčení samozrejme nasleduje ostatná starostlivosť - tonizácia, hydratácia a výživa.




Zloženie: Aqua, Glycine Soja Oil*, Glycerin, Alcohol*, Glyceryl Stearate Citrate, Myristyl Myristate, Cetearyl Alcohol, Cera Alba, Rosa Canina Fruit Oil*, Rosa Canina Fruit Extract*, Parfum**, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Simmondsia Chinensis Seed Oil*, Butyrospermum Parkii Butter*, Vitis Vinifera Seed Oil, Xanthan Gum, Alcohol, Sodium Citrate, Tocopherol, p-Anisic Acid, Helianthus Annuus Seed Oil, Sodium Hydroxide, Linalool**, Geraniol**, Limonene**, Citronellol**, Eugenol**
* ingrediencie z ekologického hospodárstva
** z prírodných esenciálnych olejov


Peknej pleti zdar a opäť niekedy dovidenia - dočítania :)




25 komentárov:

  1. Jeeej, Lenuška! No mne tento článok pomohol minimálne v tom, že ja si občas ,,jarovú vodu Sensibio´´ na pleti nechám a ani som netušila, že si tým škodím. Ok, už si budem dávať pozor a vždy použijem tonik. Ten balzam vyzerá skvele, nič také som ešte nemala a na prvý pohľad by som neverila, že to odlíči dokonale, ako micelárka. A hoci mám rada Alverde, ani toto mlieko som ešte neskúšala, lebo donekonečna nie som schopná konečne použiť to moje 400 ml Galatéé confort od Lancôme a už by som sa mala poponáhľať, lebo už pár mesiacov otvorené je.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juli :)) Balzamy sú teraz momentálne IN, ja sa chystám skúsiť aj iné. Micelárky zatiaľ odsúvam, ale nevylučujem, že sa k nim časom vrátim. Ale na oči som zatiaľ nič lepšie veru nenašla. Olejové ani dvojzložkové odličovače na oči nemám rada :/

      Odstrániť
    2. Olejové ani ja nemám rada, ten mastný pocit a tak to tečie po ksichte. Tak to teda nejaký balzam vyskúšam aj ja. Inak, som ti zabudla povedať, že ja mám teraz tiež brutálne suchú pokožku. Aj na hlave, aj na tvári, na tele, stále sa musím natierať. No a pery, ani nehovorím.

      Odstrániť
    3. Ja hlavne nemám rada, keď mi mastný odličovač vojde do oka a štípe ako fras. Vieš čo, ja ani nemám suchú, práveže celkom fajn, a mažem si len brucho kakaovým maslom. Popri tom ním natriem aj pusu :) A inak moja záchrana na popraskané pery je kalciová mastička.

      Odstrániť
  2. Ja uz som tak dllllho ocakavala nejaky post! tak som sa dockala :)) lebo ja nestiham teraz zasa nic ako vzdy..
    Alverde je moja stalica, vzdy ked nemam ine mlieko, kupim to..len nema taku silnu rozpustaciu schopnost sa mi zda..ale je setrne...neviem co sa stalo s Mixou, to ich odlic. mlieko velmi dobre rozpusta, ale plosne ho nedostat....uz som sa na to pytala aj v DM..nevedeli, ze co Loreal hapruje...skusam aj hydr. olej teraz...a je to vcelku prijemne...akurát ma brzdi, ze mi to vzdy steka az po lakte ked sa odlicujem...balzam nejaky by som velmi rada skusila, myslim ze prave konzistencia mlieka alebo balzamu je pre mna pri odlicovani naj

    a to s tymi micelarkami len potvrdzujem vsetko...skoda, ze tie kozmeticke firmy len vychrlia na uzivatelky mrte novych produktov, ale nevzdelavaju dost v tom smere ako ich spravne pouzivat....clovek aby si nejaky certifikat z chemie spravil! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe, tak si sa dočkala, ja zase čakám na niečo nové od teba :) Ja sa momentálne venujem štúdiu detských potrieb, takže blog trochu odsúvam na vedľajšiu koľaj :)
      Máš pravdu, napr. z toho popisu na micelárke by si človek myslel, že je to vlastne svätý grál na všetko :)

      Odstrániť
  3. Micelárku zmývam každú (som rada, že to tak má byť)..:) Tento balzam zrejme pribudne na moju poličku... Ja som sa pokúšala vyrobiť vlastný (kakaové maslo, olej z marhuľových jadier, mandľový olej, med a vit. C a E a éterický olej geránium). Dobrý je, ale oči neodlíči vôbec... Občasne ho používam práve po odličovaní micelárkou...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) šikulka.. Hmm, ten vlastný balzam vyzerá dobre dokonca aj chutne :), ale na oči to zrejme nie je ono, tam treba silnú rozpúšťaciu schopnosť :/

      Odstrániť
  4. Ahoj Lenka! Ja som mala v decembri v takej tej testovacej sade od Dr. Hauschku aj čistiace mlieko a bola som veľmi spokojná. Takže by som si chcela zaobstarať to, aj keď cena nie je úplne najnižšia. Mlieko som aplikovala na navlhčený odličovací tampón, takže sa pokožka ani nenaťahovala, ani som nemusela drhnúť a zároveň ani neostával na očiach mastný film ako po hydrofilnom oleji. Ale ani tento balzamik nevyzerá zle:) A čo horšie, práve som dostala chuť na ten jablkový koláč, ktorý sa mi tu na bočnej lište ukazuje:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Eli ahoj :) doktor Haluška je určite veľmi dobrá voľba, aj mlieko aj čistiaci krém. Navlhčený tampón niekedy pomôže, keď to inak nejde :) A koláč si upeč, ja sa tiež chystám cez víkend :))

      Odstrániť
  5. Mne sa stalo to iste s Biodermou a to ani nie som tehotna :)) ale bol to pre mna strasny sok, ked nieco pouzivas xyz rokov a potom zrazu zo dna na den ti to zacne robit zle tak fakt nevies co robit..aspon ja som nevedela, lebo ine odlicovace som si nekupovala hrozne dlho..Sadla mi velmi dobre klasicka Mixa alebo balzam od Clinique..len ten je dost mastny co mi celkom prekaza

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zrejme je pleť už presýtená a pýta si zmenu, takže by to chcelo niečo iné, ale čo, že? Mňa všetko od Clinique strašne dráždi :/ (a to sa hrdia tým, akí sú klinicky testovaní, hypoalergénni a neviem čo). A Mixu micelárku som skúšala, bola celkom fajn, ale iné veci nie, takže neviem posúdiť.

      Odstrániť
  6. Ahoj milá Margi, tak odličovací balzám vypadá moc dobře. Já nikdy nepoužívala micelárky, nějak mě to neláká a když čtu, že to vysušuje Tebe, tak už vůbec nemám chuť. Já teď v zimě samozřejmě taky malinko válčím s vysušováním, žádný div a používám odličovací balzám taky, ale ten co si doma sama vyrobím :-), už ničím jiným oči neodličuju a hlavně to nevysušuje, jinak make-up dávám dolů hydrofilním olejem od Hadka, ale když mám extra suchou pleť tak radši ani tu vodu nepoužívám. Mléko od Alverde vypadá moc dobře, Alverde mám ráda i jejich růžovou řadu, tak bych ho klidně vyzkoušela :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ciao bella :) micelárky sú super, len proste asi už je príliš používať ich niekoľko rokov takmer denne... A tvoj odličovač musí byť skvelý, vieš že si doňho dala samé dobré veci a teda musí fungovať :) Hadkove oleje sú vždy dobrá voľba (aj Nobilis, Atok, dokonca aj Saloos sa dajú, až na tie PEGy v nich). Mlieko je fajn, to skús, stojí pár šušňov, takže ani peňaženka nebude protestovať :))

      Odstrániť
  7. Ahoj, no konecne niekto napisal o tych micelarkach a oplachovani, lebo mam pocit, ze v tomto ohlade vladne velka nevedomost... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No vidíš to, takže nie som mimozemšťan a neukameňujete ma za tento názor :))

      Odstrániť
  8. Ahoj, tenhle balzám už mám nějakou dobu v merku, ale vzhledem k mým zásobám (zakoupila jsem Trilogy balzámy) a k momentálně naprosto vyhovující odličovací rutině, to vidím ještě na dlouhou dobu... Jinak vůně by mi určitě sedla neb zrovna ujíždím na Mulondon Marigold+frankincense krému chi :)
    No a tím balzámem oči/řasenku neodlíčíš, že hledáš další tipy? Já jsem leta na oči také používala jen micelárku, nic olejového/mastného jsem nesnesla, Saloos hydrofilní olej byl katastrofa, mastný, štípal v očích a navíc ani nebyl přírodní, že. Nedávno jsem z nouze vyzkoušela kokosový olej a nedám na něj dopustit. Takže kombinuji to takhle: kokosák na oči (někdy i na pleť jako odlič. balzám, jak se mi chce) -prstem rozetřít, promnout, krásně rozpustí líčení, micelárkou na tamponu stáhnout, vezme s sebou i tu mastnotu! :) takže není co řešit :) Pak už jen přetřít oči i obličej květ. vodou. Dříve jsem oplachovala vodou, no je to asi dva měsíce mi voda voda nesmí na obličej.
    Ještě se zeptám, Alverde pleť. mléko je vážně použitelné? Měla jsem ze stejné řady pleť. vodu a ta bohužel skončila v koši.
    Vysušovala, stahovala pleť a stašně smrděla alkoholem.
    Měj se hezky, zdravím z/do Brna,
    trn

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj trn, no ja práve strašne nemám rada mastné odličovače na oči, takže sa priznám, že som sa ešte oči s ním odličovať neodvážila. Trilogy balzam je dobrý vravíš? Trilogy mám veľmi rada, tak sa po ňom obzriem, vďaka za tip. Kokosák mi teraz v tehotenstve smrdí, takže stojí ladom, dúfam, že potom sa mi čuchové preferencie zase otočia :) Jj, Alverde pleťová voda je samý alkohol, hnus, aj z tohto mlieka ho cítim, ale je fakt použiteľné, a za tú cenu fakt dobré :)

      Odstrániť
  9. Lenka som na tom uplne rovnako, tiez mam pocit, ze mi micelarka fest vysusuje plet a to ani nehovorim o vode z vodovodu :/ s odlicovacimi mliekami to mam tiez komplikovane, vacsinou obsahuju alkohol a ten mi tiez nerobi dobre :D takze mi neostava nic ine nez hladat, mozno nakoniec vyskusam balmbalm :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jee Luci ahoj, ty žiješ? :) Hm, keď ťa všetko vysušuje, fakt skús nejaký ten balzam, alkohol v tom nie je ani nič vysušovacie. Mňa napriek tomu, že zmývam s tou handričkou namočenou v teplej vode, nič nesuší. Ale ani tá možnosť namiešať si niečo vlastné z olejov nie je zlá, čo tu baby píšu :)

      Odstrániť
  10. tento balzam jsem nezkousela, ale plno slecen si ho chvali....
    taky uz nejakou dobu frčím na podobne odlicovaci vlne... delam si ale balzam svuj, protoze tohle mi prijde az dost drahe...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, to máš pravdu, za takú malú piksličku je 8 libier celkom dosť. A z čoho si vyrábaš ten svoj, z kokosáku?

      Odstrániť
  11. Téda, další pochvalná recenze na tenhle balzámek, asi ho budu muset taky prubnout :) S tou micelárkou to máme úplně stejně, dlouhou dobu jsem ji používala, ale poslední cca. třičtvrtě roku ji používám jen na odlíčení očí, kde stále marně hledám náhradu...Alverde mám celkově moc ráda, ale pleťovka jde právě kvůli alkoholu zcela mimo mě.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. ten odličovací balzám chci už dlouho vyzkoušet, poté co o něm psala freshlili! :) snad se k jeho koupi co nejdříve dostanu

    http://oprirodnikosmetice.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Som rada, že niesom jediná, kto tvrdi že micerálna voda pleť vysušuje, ja mam pocit akoby ju ničila a robila staršou, možno to je len môj pocit, preto som na odličenie chcela pleťové mlieko, hlavne teraz ked je ešte chladne počasie. Od Alverde som mala odličovacie obrúsky ruža, ale pleť tiež vysušovali, spravila sa mi šupinky, práve dnes som si kúpila to pleťové mlieko, tak som zvedava, ako dopadne :) V každom prípade super stránka :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)