nedeľa 15. decembra 2013

Zázračný prírodný balzam na vlasy Biofficina Toscana Balsamo Concentrato Attivo


Kto sleduje tento blog dlhšie, určite už zachytil moje staršie články venované starostlivosti o vlasy Moja starostlivosť o vlasy a Farbenie vlasov prírodnými práškovými farbami pre začiatočníkov. Starostlivosti o našu korunu krásy som sa už dlhšie písomne nevenovala a tak trochu ju zanedbávam  (v reáli sa samozrejme o vlasy starám :), umývam, občas hennujem), ale je to tým, že sa veľmi nemení. Keďže si vlasy umývam 1-2 x do týždňa, vlasové prípravky sa mi nemíňajú kozmickou rýchlosťou a napríklad 1 šampón mi v pohode vystačí 3 mesiace. V komentároch k predchádzajúcemu príspevku som spomínala, že sa snažím kozmetickú zbierku príliš nerozširovať, nezahlcovať sa zbytočnosťami a kupovať si len kvalitné a overené prípravky, dôsledne sa venujem štúdiu zloženia, priaznivých účinkov a samozrejme recenzií. Takto sa mi podarilo naraziť na zopár naozaj unikátnych produktov, ako bol naposledy spomínaný podľa mňa najlepší európsky prírodný BB krém od So' Bio Étic (dokonca vďaka nemu upadol do zabudnutia aj môj najobľúbenejší make-up Shiseido). Zo stránky www.ecco-verde.com, odkiaľ som ho objednávala, ku mne priputovala ďalšia úžasná vecička, konkrétne bio balzam na vlasy, aký som doteraz nikdy nemala (link).



Prírodné, resp. bio vlasové prípravky používam už cca 2 roky, takže moje vlasy sú na nich už zvyknuté a nerobia mi na hlave žiadnu šarapatu, ako tomu bývalo zo začiatku (niekedy zvýšené mastenie, čudný pocit na pokožke hlavy, pocit nedostatočne umytých vlasov...). Prírodné balzamy/kondicionéry však väčšinou majú pre mňa jednu nepríjemnú vlastnosť - nie sú dostatočne "mazľavé" ako klasické silikónové balzamy, takže ak chcem mať pocit naozaj vyživených a dobre rozčesateľných vlasov, musím si ich naniesť na vlasy väčšie množstvo, alebo si potom musím vlasy rozčesávať minimálne pol hodinu, ak si ich nechcem všetky vyšklbať (ešteže mám aspoň ten Tangle Teezer). Ozaj, skúšali ste si niekedy umyť vlasy balzamom miesto šampónu? Ak nie, viac sa o tejto metóde dočítate tu.

Každá z nás je individualita, máme totálne odlišné typy vlasov, odlišné nároky na produkty vlasovej kozmetiky a je ťažké nájsť univerzálny prípravok, ktorý by vyhovoval všetkým typom vlasov. Po vyskúšaní tohoto balzamu som ale musela skonštatovať, že je jednoducho iný. Úplne. V prvom rade, po otvorení zistíte, že krásne bylinkovo vonia. Nie je to typická vôňa bylín, ale vôňa luxusného bylinného krému (pripomína mi Sisley). V popisovaní vôní nie som veľmi dobrá, ale tá vôňa je proste úplne iná ako je tomu u iných bylinkových produktov. Mám chuť sa tým balzamom namazať celá, nielen mať ho chvíľku na hlave a zmyť :)

Bezprostredne po jeho zmytí z vlasov cítite, že vlasy sú zamatovo hladké a príjemne kĺžu medzi prstami, akoby ste ich poriadne nasilikónovali. Takéto vlasy síce máte po použití balzamu s obsahom silikónov (viete, aké balzamy majú napr. Loreal farby na vlasy? ten pocit je obdobný, alebo keď vám kaderníčka nanesie výživnú kúru, napr. Joico), ale aspoň ja by som ich mala do pol dňa spľasnuté a na druhý deň by som z nich už mohla žmýkať olej. U tohoto balzamu som zvýšenú mastivosť nezaznamenala, čo je jeho veľké plus. No a výsledok po vysušení? Jedným slovom - HODVÁB. Vlasy sú vzdušné, nadýchané, hladké, mäkké, neskutočne príjemné na dotyk a žiarivo LESKLÉ. A prečo spomínam len balzam, a šampón nie? Pretože šampón od rovnomennej značky toľko pozitívnych recenzií nemal, tak som ho nekúpila. To ale nemusí znamenať, že je zlý a možno sa k nemu časom dopracujem. Namiesto neho som si vzala pomarančový šampón od Lavery na objem. Výhodou tohto balzamu totiž je, že ho môžete používať s akýmkoľvek vaším obľúbeným šampónom, a mne sa zatiaľ veľmi pozdáva táto kombinácia.




Čo sa týka zloženia, nenájdete v ňom už spomínané silikóny, agresívne detergenty typu SLS, farbivá, parabény a ďalšie svinstvá, naopak, nájdete v ňom:

Aqua, Behenamidopropyl dimethylamine, Cetyl alcohol, Olea europaea fruit oil*, Sorbitol, Phaseolus vulgaris extract, Malva sylvestris extract*, Hypericum perforatum extract*, Chamomilla recutita extract*, Urtica dioica extract*, Citrus medica limonum peel oil*, Salvia sclarea oil, Glycerin, Xanthan gum, Limonene, Linalool, Sodium dehydroacetate, Sodium benzoate, Benzyl alcohol.

*z ekologického hospodárstva

Pozdáva sa vám? A prezradíte mi vaše obľúbené šampóny a balzamy?



3 komentáre:

  1. Mám rada výrobky, ktoré vyzerajú už na pohľad pútavo...a presne k nim sa zaradil aj tento balzám.. Určite musím vyskúšať :-)

    Silvestrovský Giveaway od Papi Lapi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak ten musím zkusit. Hodně se teď poohlížím po vlasové kosmetice. Zatím jsem vyzkoušela jen od Dr. Organic ten z mrtvého moře 2in1 a sedl mi na první umytí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrý deň prajem,
    chcel by som upozorniť na možnosť objednať si všetky výrobky Biofficina Toscana na stránke www.biofficinatoscana.sk.
    Prajem pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)