štvrtok, 7. novembra 2013

Jesenný gaštanový cheesecake


Týmto receptom som sa inšpirovala u Martinky - Dulce de leche, ale trošičku som si ho prispôsobila. Piekla som ho už niekoľkokrát, vždy s nejakou obmenou a vždy s veľkým úspechom. Základnou ingredienciou je typická jesenná pochúťka - gaštanové pyré z jedlých gaštanov. Mám veľmi rada, keď vonku primŕza a v meste si môžem dať horúce pečené gaštany, ktoré krásne zohrejú dlane a navyše sú veľmi zdravé - vedeli ste, že sú liečivé pre pečeň (játra)? Čo sa týka gaštanového pyré, mávam problém zohnať ho v Česku, preto si vždy nakúpim zásoby na Slovensku, kde ho majú v každých potravinách. P.S. Ospravedlňujem sa za ten nečistý rez, ale krásne odrezať cheesecake sa mi ešte asi nikdy nepodarilo - na chuti to ale ničomu nevadí :))




Potrebujeme:

na korpus: 
1 sušienky Hobbits, hrsť orechov alebo orieškov, cca 100 g masla

na náplň:
1 gaštanové pyré
3 vajíčka
5 lyžíc trstinového cukru
vanilkový extrakt
2-3 lyžice Baileys
500 g mascarpone
1 kyslá smotana
kakao podľa chuti

na vrchnú vrstvu:
1 gaštanové pyré
1 kyslá smotana
2 lyžice Baileys


Postup:

1. Sušienky a orechy nadrvíme najemno, zmiešame s rozpusteným maslom a natlačíme do jemne maslom vymastenej tortovej formy.

2. Vajíčka vyšľaháme s cukrom, pridáme vanilkový extrakt, rozdrobené gaštanové pyré, mascarpone, kyslú smotanu, Baileys a spolu vyšľaháme na hladkú hmotu. Časť môžeme oddeliť a zmiešať s kakaom pre mramorový efekt.

3. Nalejeme do formy a pečieme pri 150°C cca 1 hodinu.

4. Na vychladený cheesecake nanesieme vrchnú vrstvu, ktorú pripravíme jednoducho zmiešaním všetkých ingrediencií. Posypeme kakaom, strúhanou čokoládou alebo polejeme čokoládovou polevou. Necháme poriadne vychladnúť v chladničke. Btw, kolegyňa mi povedala, že v živote nejedla lepšiu tortu :)


Dobrú chuť! :)


15 komentárov:

  1. zajímalo by mě jak to chutná, máš pravdu u nás je kaštanové pyré nesehnatelné, nikdo z toho asi moc nevaří, mám pocit ,že ani jedlé kaštany tu moc nefrčí, ale já je miluju a nemusí být ani pečené :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chutí to výborne :) Gaštan je vlastne druh orecha, takže gaštany sú na pečenie ako stvorené. Pyré v ČR občas mávajú v Lidli - ako limitku, alebo v Makre. Inde som ho ešte nevidela. Najkvalitnejšie pyré obsahuje vysoké percento gaštanov, ďalšie ingrediencie bývajú cukor a rum. Treba dávať pozor na náhrady typu fazuľa, ktorou sa zvykne časť gaštanov nahradzovať. Pyré úplne najviac zbožňujem nastrúhané v pohári so šľahačkou, mňam! :)

      Odstrániť
  2. ak chutí tak vyborne ako vyzera tak je super nič z gaštanov som ešte neskušala:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné že hej, skús, určite neoľutuješ :)

      Odstrániť
  3. Ten musí být chuťově dokonalý. V ČR jsem o jedlých kaštanech ani neslyšela.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru aj je :) Minulý rok na Vianoce som si kúpila pečené gaštany na vianočných trhoch v Brne, dúfam, že budú aj tento rok :)

      Odstrániť
  4. Tot by mělo být po dvacáté zakázané!!! Vypadá nádherně a hned bych si dala:) Pečené kaštany mám ráda, ale je fakt, že jindy než před Vánocema se ke mně nedostanou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe, tutti milá, slinka ti vybehla? :)) Doniesla som ho do práce na narodky a zjedol sa s veľkým ochkaním a vzdychaním :D Inak to je fakt škoda, na SK sú od jesene bežne v meste stánky s pečenými gaštanmi, ktoré široko ďaleko voňajú, hmm...

      Odstrániť
  5. Tiez sa u Martinky sem tam inspirujem, no gastanovy cheesecake som este neskusala. Som rada, ze pyre u nas dostat skoro vsade, pretoze do zakuskov je vyborne. Moj oblubeny zakusok je gastanovy sen, ale ako tak pozeram na tento, mozno ho aj predbehne:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mám jej blog veľmi rada, škoda, že v poslednom čase prispieva veľmi málo.. ale zase má malé bábo, takže to úplne chápem :) Vidím, že si môj človek, ja mám veľmi rada aj gaštanovú múku - v Taliansku sa dá zohnať bežne (farina di castagne), zákusky z nej sú fantastické, och! A recept skús, je jednoduchý a faaakt sa oplatí tú chuť vyskúšať :)

      Odstrániť
  6. Leni dnes si idem nakupit ingrediencie a vecer urobim. Vyzera to vyborne a tiez mam velmi rada gastanove pyre. Ja zasa robievam gastanovu roladu.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Juuj, túto mňamku musím rozhodne vyskúšať! Milujem gaštany! Na všetky spôsoby.:-)
    Ďakujeme za recept!:-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)