sobota 14. septembra 2013

Ovseno-krupicová kaša


Ako ste si u mňa už určite mohli všimnúť  - som kašičková. Táto láska trvá od detstva, odkedy mi mamka uvarila prvú krupicovú kašu. Varím ich však zriedkavo, a ak, tak jedine cez víkend. Táto bola v podstate improvizácia (vlastne ako vždy), keďže som mala málo ovsených vločiek a pôvodne som chcela ovsenú kašu. Nevadilo, pridala som krupicu a vznikol mix. Ako vždy som rátala na 100 ml mlieka lyžicu (nie zarovnanú) ovsených vločiek/krupice.




Potrebujeme (pre 2 osoby):

500 ml mlieka (ale nemyslite si, že to odmeriavam, vždy všetko robím od oka :) )
3 lyžice malých ovsených vločiek
2 lyžice špaldovej krupice
štipka soli
lyžička trstinového cukru

na ozdobu:
rôzne oriešky celé aj mleté, ovocie, javorový alebo agávový sirup, roztopené maslo


Postup:

1. Krupicu a ovsené vločky nasypeme do studeného mlieka a dobre rozmiešame, pridáme soľ a cukor. Za stáleho miešania uvaríme kašu.

2. Na tanieri ozdobíme celými a mletými orieškami (pekanové, mandle, lieskové...), ovocím - mala som úžasne sladké černice, buď poukladáme maslo, ktoré sa roztopí alebo polejeme roztopeným maslom - to mám radšej a pre dosladenie použijeme sirup. 




Dobrú chuť k raňajkám! :)


14 komentárov:

  1. Och! Už som vlastne nekonečne dlho nejedla žiadnu kašu a ty tu dávaš stále také lákavé kašičky! A ešte roztopené maslo :-D Asi si idem nejakú urobiť, hnevaj ma, teraz, keď sme o 2 týždne pozvaní na svadbu a ja sa musím dať do poriadku do šiat :-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzerá to úžasne a musí to aj dobre chutiť... ešte som neskúšala takto s roznymi orieškami a ovocím...
    hlavne moj brat má rád tieto krupicové kaše,, asi by ste sa zhodli :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam vyzerá to veľmi dobre! A s tými černicami a orieškami to musí byť hotová mňamka! Určite vyskúšam. Ďakujem za skvelý recept. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Joj, tak to já jsem taky kašovitá. Děcka ty zvládnou klasickou krupici, ale mě chutnají více právě celozrné nebo ovesné. Ta tvoje vypadá přímo luxusně. Hned bych popadla tu lžíci:D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. si velmi šikovna povymyšľaš všeliake rozne varianty ako si taku dobrotu zlepšiť a skrašliť vyzera to vyborne:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tá táto kaša vyzerá ako kráľovná všetkých kaší:)) Fakt lahodné aj pre oko.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. aaa :3 vyzerá to strašne dobre :) :D už viem čo budem mať dnes na večeru :)

    Beperfectissimple

    OdpovedaťOdstrániť
  8. mnam, vyzerá to strašne lákavo:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Milá moje Margi, já ty Tvoje kašičky prostě miluju - zase skvělá inspirace. Moje holky taky mají strašně rády kaše třeba na večeři, tak to mají vždycky za odměnu - ještě palačinky, ale to už musí být extra hodné :-)....takže oceňuji Tvoje dobré nápady. Jé jak já milovala tu klasickou krupicovou kaši jako dítě - teď už ji skoro neděláme, spíš tu ovesnou (s mákem !-) nebo moje děvčátka třeba vyrostly na kukuřičné kašičce a tu máme rády dodnes....Prosím, nemáš tip, kde splašit ty pekany, kam na ně chodíš? - to jsou tak boží ořechy a já je nikde nevidím...Měj se krásně krásná gurmánko :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Hmmm...tohle vypada nadherne a snad vy to mohlo predejit i tomu silenemu hladu, co na me utoci kazdy den kolem 11 hodiny:)

    CHIC SICILY

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Moje milé, ďakujem za všetky krásne komentáre, veľmi ste ma potešili, ako vždy. Momentálne som trochu out of order, dovolenka, choroba, povinnosti... a na blogovanie chýba šťava. Dúfam, že ma už čoskoro opäť kopne múza :)

    Pre eM: pekany kupujem v Lidli, sú krajšie a chutnejšie ako inde.

    Majte sa krásne! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Margi, moc děkuji za tip a hlavně Ti přeju hodně sil a ať Ti Múzák zase brzy sedne za krk....:-D Budu se těšit na Tvoje články!
      Tak se prosím opatruj a doufám, že tady budeš zase brzy s náma.

      Odstrániť
  12. zbožňujem ovsené kaše, vlastne všelijaké iné ryžové , krupicové a táto vyzerá úžasne :)

    Pozývam ťa na moju GIVEAWAY - Rexona dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Juuj, hneď by som si dala, len z orieškov mám príšernú pleť :(

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)