sobota, 31. augusta 2013

Marhuľové muffiny



Marhuľový koláč som dávala už minule, ale keďže som stále mala ešte nejaké zrelé marhule k dispozícii, prečo si neupiecť ešte niečo, a prečo nie jednoduché muffiny? Recept je fakt jednoduchý a časovo nenáročný, najdlhšie z celej prípravy trvá pečenie :)




Potrebujeme:

400 g špaldovej múky
200 g trstinového cukru
1 vanilkový cukor (došiel mi extrakt, kurnik šopa)
kôru a šťavu z 1 malého biocitróna
3 vajcia
125 g masla
1 kyslá smotana alebo smotanový jogurt
1/2 hrnčeka nahrubo nadrvených orechov - ja som dala lieskovce, mandle a pekanové
1 hrnček marhúľ nakrájaných na malé kocky
1 lyžička škorice
2 lyžičky prášku do pečiva alebo sódy bikarbóny


Postup:

1. Vajcia vyšľaháme s cukrom a vanilkovým cukrom do peny. Pridáme rozpustené maslo a zašľaháme.

2. Postupne pridávame: šťavu a kôru z citróna, orechy, kyslú smotanu, múku, prášok do pečiva, marhule a škoricu. Ak nemáte radi perníkovú chuť, škoricu vynechajte.

3. Rozdelíme do košíčkov a pečieme cca 20-25 minút na 180°C, skontrolujeme špajdľou, či je už upečené. Z tejto dávky mi vyšlo 20 muffinov, takže som piekla 2x.









Dobrú chuť! :)

18 komentárov:

  1. Mňam! Ty! Stále len takéto tu dávaš a potom mám mlsný jazyk a hneď niečo musím mlsať!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, tak zavri oči a tvár sa, že si nič nevidela :D

      Odstrániť
  2. Zvedám kotvy a valím do Brna. U Margaretky je moje vysněná kavárna:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D už sú zjedené.. ale veď ja zase niečo napečiem :)) a tú kaviareň by som mala veľmi rada :D

      Odstrániť
  3. ja mam teraz vela domaceho tvarohu, takze po tvarohovych palacinkach bude nasledovat nejaky tvarohovy kolacik (zajtra):) muffiny inak vyzeraju skvele, tie som sama este nepiekla.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hmm, domáci je domáci.. tak čakám koláčik na blogu :D

      Odstrániť
  4. Muffinky mám rada, sú fakt jednoduché a rýchle. Tieto sú teda oveľa zdravšie ako pekávam ja:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, sú úplne jednoduché, hocičo zamiešaš a je to :)) a aké pekávaš ty? :))

      Odstrániť
    2. No nikdy nesmie chýbať ovocíčko a jogurt-veľký alebo malý a trochu mlieka, pretože s ním sú muffinky oveľa lahodnejšie a stále mäkkučké...a inak na rozdiel od tvojich dávam iba obyč múku, obyč cukor a namiesto masla olej, ale s tým maslom by to mohlo byť lepšie!! Ale čo musím isto nabudúce vyskúšať je pridať tie oriešky, máme ich doma veru dosť a viem si predstaviť, že to bude o dosť lepšie:)

      Odstrániť
    3. No ten jogurt alebo smotana urobia svoje veru, aj mlieko, ale to som tentokrát nedala. Ja vlastne inú múku skoro ani nemám, len špaldovú, alebo ešte ražnú na chlieb :) Inak maslo určite skús, sú vláčne a voňavé (dávam ho aj do bábovkových a piškótových ciest miesto oleja). Oriešky krásne chrumkali a vďaka marhuliam neboli suché a dusivé :)

      Odstrániť
  5. Mňaaaam, to vypadá báječně!! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Já to vidím taky na zvednutí těch kotev a rychlíkem do Brna, ty nám tady krásně "vykrmuješ" oči...:-)Až otevřeš tu kavárnu, dej vědět, přijedu s tutto na kolaudaci.. Určitě zkusím Tvůj recept, já mám na muffiny asi dva recepty, ale nějak mi pořád připadají suché, možná chci až příliš...Každopádně Tvůj muž je šťastný, že mu tak pečeš, no nic, i já dnes už konečně musím něco upéct, když začala ta škola a budeme pořád řešit co na svačinku. Můj muž upekl chleba, takže sice máme co jíst, ale když to sladké musí být :-). Krásný týden Margitko!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hihi, vám vykrmujem oči, ale sebe pupok :)) Práve ako sme písali s Elou, skús ten jogurt, smotanu alebo mlieko, a nemali by byť suché, aj šťavnaté ovocie pomáha. Osobne nemám rada suché muffiny, to mi ani nejde cez krk. Už vám začala škola, že? A treba vymýšľať svačinky. Teda tvoj muž je šikovný, toho sa drž :D Sladké je sladké, to poznám :) Maj sa krásne a dúfam, že Shelly už je OK.

      Odstrániť
  7. tie su určite vyborne, marhule davam do cesta pri jednom vybornom kolači mňam:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, mmmm, máš niekde u seba recept? :)

      Odstrániť
  8. Waaaau, vyzerajú nádhernee :) určite ich vyskúšam

    Pozývam ťa na moju GIVEAWAY - Rexona Maximum Protection dawnielicious.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)