pondelok, 5. augusta 2013

Malinové brownies


Hneď, ako som po prvýkrát zbadala obálku augustového Apetitu, musela som sa zhlboka nadýchnuť a vedela som, že do tohoto koláčika sa skôr či neskôr pustím. Moje "hnedáčiky" vyšli oveľa tmavšie ako apetiťácke (skôr by som ich nazvala blackies), pretože som použila 80% čokoládu a navyše som počas prípravy bojovala so sáčkom kakaa. Neviem, akým spôsobom sa mi podarilo prestrihnúť ho hore aj dole, takže som bola od kakaa celá ja, moje oblečenie, podlaha, stôl... no, nechceli by ste to vidieť (alebo možno chceli :D) Samozrejme sa mi usypalo do koláča viac ako 50 g, ale to ničomu nevadilo. Bol taký dobrý!!! Presne taký, ako som si ho predstavovala. A navyše totálne jednoduchý.




Potrebujeme:

200 g horkej čokolády nalámanej na kúsky
100 g mliečnej čokolády nalámanej na kúsky
250 g masla
400 g trstinového cukru
vanilkový extrakt
štipku soli
140 g hladkej špaldovej múky
4 vajcia
50 g kakaa
200 g malín (ja som dala asi 300 g)


Postup:

1. Čokoládu s maslom a cukrom rozpustíme v kastróliku za občasného miešania. V recepte nebol, ale ja som tam priliala aj vanilkový extrakt (to by som nebola ja, aby som ho niekam nedala).

2. V časopise bolo, že do tejto čokoládovej zmesi postupne po jednom primiešavame vajcia, ja som to ale urobila inak. V miske som vyšľahala vajcia, pridala štipku soli, kakao (tu nastala kakaová nehoda) a múku. Všetko som dobre premiešala.

3. Do misky som priliala a vmiešala čokoládovú zmes a polovicu malín a naliala na pekáčik vystlaný papierom na pečenie.

4. Navrch som poukladala zvyšné maliny a dala piecť na 30 minút na 180°C. Ak máte radi pevnejšie brownies, pridajte ešte 5 minút. Potom už len vytiahnuť, nechať vychladnúť, nakrájať na malé kúsky, ochutnať a slastne vzdychať :)






Dobrú chuť! :)


34 komentárov:

  1. No, tak ty teda jsou! Tak ty mě neminou:) Někdy dávám do brownies tmavou čokoládu s malinami, ale proč teď nevyužít ty čerstvé:) Díky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tutti ty si gurmán ako ja, určite oceníš :))

      Odstrániť
  2. ahoooj, presne, aj ja som ho robila, je to najlepší brownies, aký som kedy jedla!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzerajú veľmi chutne a s horkou čokoládou a trstinovým cukrom je to aspoň o trošku zdravšie. Práve máme doma špaldovú múku, takže si ma celkom nalákala na vyskúšanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Za vyskúšanie rozhodne stojí, hotové to je raz dva a fakt dobrota :)

      Odstrániť
  4. o takejto kombinacii som este ani nepocula a vyzera famozne!

    http://biancaprincipessa.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kombinácia čokoláda + maliny je naaaaj! :))

      Odstrániť
  5. oooh brownies...ja som zatial robila len mentolove, ale tieto malinove musia byt este uzasnejsie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som zase nejedla mentolové, ale skús tieto!

      Odstrániť
  6. Tohle je blaho pro mé oči! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak toto je recept podľa môjho gusta....čokoláda, čokoláda, kakao, maliny:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hmm, aj by som ťa ponúkla, práve si dávam jeden z chladničky, studené sú ešte lepšie :)

      Odstrániť
    2. Neboj ešte budeš mať príležitosť:D:D...keď prejdu tieto teplá by sme chceli ísť do Brna:D:D...kúpiť nového chameleona...náš pôvodný už žial nie je:(
      .
      .
      .
      .
      úplne že hnusne som sa k tebe votrela:D

      Odstrániť
    3. Že hnusne :D rada ťa/vás uvidím a privítam :)) chudák chamčo, tak snáď nájdete nového kamoša.

      Odstrániť
  8. Super! Odkud jsi měla maliny, prosím? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeem :) maliny boli z Alberta, tých pár našich z balkóna sme už zjedli :))

      Odstrániť
    2. Škoda, doufala jsem, že třeba řekneš, že je mají na Zelňáku. :)

      Odstrániť
    3. Určite majú, ale tam som už dáávno nebola, mám to dosť odruky :/

      Odstrániť
  9. Tak to je prvotřídní laskomina - kombinace milované čokolády a malin. Ty jsi labužník Margitko, tohle musím opravdu vyzkoušet taky. Apetit mám ráda, taky se v něm inspiruji a často listuji....Ovšem pobavila mě historka s kakaem - to se tak někdy stane :-D...Udělala jsi mi opravdu skvostné chutě! Díky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skús, skús, je to fakt rýchlo hotové - príprava raz-dva, len všetko zmiešaš dokopy + pečenie. Kakaová historka mi v tej chvíli smiešna nepripadala, nadávala som ako chorá vrana, ale o pár minút som sa už schuti smiala :D A nemáš začo :)

      Odstrániť
  10. ó, brownies!
    videla som recept na mentolové (s čokoládovo-mentolovými medajlónkami) v telke a chzstám sa ich spraviť! :).

    Kejmy ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite aj tie sú dobré (aj hore spomínala Baška), After Eight mám rada, tak prečo nie mentolové brownies :)

      Odstrániť
  11. no teda, hneď by som si jeden dala ku káve!!!mňam! nevedela som, že brownies sú také ľahké, možno sa mi bude aj chcieť ich niekedy vyskúšať, keď vidím, že nie je sa čoho báť!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sú úplne ľahké a rýchle, zvládneš ľavou zadnou :) Btw, keď som došla domov, priateľ mi hovorí: "psala ti Ela". Kks, už má lepší prehľad než ja :D

      Odstrániť
    2. :D Ani nevrav, ja som si včera sama pre seba povzdychla...: "Včera som tie nechty lakovala a už sa mi šúpu"...a priateľ zareagoval: " A čo si nepoužila podkladový lak alebo ten vrchný, keď ti už šúpu?"...a ja som ostala v úplnom pomykove, že ako on vie, že sa nejaký podklad alebo topcoat dáva....a on: "Však som sa naučil od teba!"

      Odstrániť
    3. No, bavia sa chlapci :D sú podarení :D ale kým používajú menej prípravkov ako my, tak je s nimi všetko v úplnom poriadku :))

      Odstrániť
    4. kým nezačnú používať dekoratívku, tak nás nemajú šancu prekonať:D

      Odstrániť
    5. Uff to nie, za seba môžem povedať, že som si dobre vybrala, žiadny narcis ani metrosexuál :DD

      Odstrániť
  12. ahoj, ten Apetit mam doma a recept ma laka, len sa chcem opytat, naozaj je to 400 g cukru, zda sa mi to hrozne vela. Nebolo to presladene? Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne to bolo dokonca málo sladké, tým, že som mala 82% čokoládu a veľa kakaa, kľudne by som to zniesla sladšie a mliečnejšie. Ale bolo to aj tak fantastické :)

      Odstrániť
    2. Dakujem, tak ja to skusim :) lebo kym neskusim, aj tak nebudem vediet :D

      mimochodom skusala som z tvojho blogu Citronovy kolac s meringue a bol vyborny!

      Odstrániť
    3. Skús, je to raz dva hotové a my sme sa oblizovali ešte týždeň (fakt stačí jeden kúsok, je to hrozne sýte). A ďakujem, to ma veľmi teší! :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)