nedeľa, 7. júla 2013

"Tenkrát poprvé" TAG


Nie, neľakajte sa, nebudú to žiadne erotické zážitky z Bravíčka, ale moje kozmetické začiatky :) Dostala som zase štafetu od Anny. Pravdupovediac, od tých čias už ubehlo veľa času, takže som musela riadne zaloviť v pamäti. Narodila som sa ešte v 70-tych rokoch, to znamená, že moje dospievanie sa odohrávalo začiatkom rokov 90-tych. Bola som šťastné košické sídliskové decko, prešla som obdobiami, keď sme všetci v telke pozerali Slniečko na rukavičke, Drobčeka s Darinkou, Bambuľku, Dancúľa a neskôr Kuka v Poďte s nami, zbierali sme céčka, skákali gumu, hrali sme sovietsku elektronickú hru s vlkom a vajíčkami, žuvali žuvačky Pedro a Bajo, pili žlté malinovky zo sáčku, vyjedali lyžičkou banánové a jahodové Granko, vytláčali si do úst Pikao a sypali na jazyk šumienky a praskacie cukríky. Vrcholom luxusu boli guličkové žuvačky a čokolády z Tuzexu, rovnako ako prvé "plesnivé" rifle a časopisy Burda.

Ako puberťáčky sme fičali na seriáloch ako Beverly Hills 90210, Melrose Place, neskôr Modelky a Saint Tropez a chceli sme sa obliekať a líčiť ako hlavné hrdinky z týchto seriálov. Lenže veľmi nebolo čím, ako a začo :) Nepatrila som medzi výstredné typy, ale jeden čas som chodila celá v čiernom ako správna depešáčka, potom prišla éra grunge a flanelové košele, niekde medzitým bol Bros, New Kids on the Block a Take That. V rámci trénovania angličtiny, ktorá nastúpila po dovtedy povinnej ruštine sme čumeli na MTV a programy ako Most Wanted a Beavis & Butthead. Z rádia sme si nahrávali songy na kazety a strašne sme sa zlostili, keď nám do toho začal kecať moderátor :) Schválne, spomína si ešte niekto na hitparádu Twenty Five Jula Viršíka a tie zamilované príbehy, čo čítal? :))

Pleťová a telová kozmetika


Čo sa kozmetiky týka, v obchodoch toho veľa na výber nebolo, takže všetci sme používali to isté. Z krémov to bola hlavne klasická modrá Nivea, občas sa vyskytla aj Maryna či Indulona, no najväčšie hviezdy si kupovali v Tuzexe krémy a telové mlieka Creme 21. Ono sa to normálne ešte asi vyrába :)) Ale už to nie je taká bomba ako kedysi. Ešte si spomínam na penu do kúpeľa Avela, tú som mala veľmi rada a pleťové vody Amica. K starostlivosti o pleť ma od malička viedla mamka, ktorá si potrpela na kvalitnú kozmetiku (už pred x rokmi používala napr. pleťovku Dior) a aj dnes je tú starostlivosť na nej vidieť.

http://www.refano.sk/eshop/foto/481/481181_o_0.jpg
http://www.refano.sk/eshop/foto/481/481181_o_0.jpg


Dodnes, keď zavriem oči, si viem vybaviť, ako NÁDHERNE voňalo v tuzexovej parfumérii-drogérii. V žiadnej súčasnej drogérke takto nevonia. Keďže tam predávali všetky najznámejšie vtedajšie parfémy (Dior, Chanel, Charlie...), dekoratívnu kozmetiku, pleťovku, telovku, šampóny, ale aj prášky na pranie a aviváže (také už dnes nenájdete, hoci to bol napr. Persil alebo Quanto, kvalita bola úplne iná, neporovnateľná s dnešnou), všetky pachy sa navzájom premiešavali a vytvárali tú jedinečnú a neopakovateľnú vôňu.

Šampóny


Na šampóny si už veľmi nepamätám, myslím, že to bola nejaká Schauma (vtedy tá značka bola tiež o inom), neskôr boli v móde Vidal Sassoon Wash & Go, žiaľ nenašla som reklamu, ktorá bežala u nás, to bol iný hit veru! :)) a ešte neskôr Pantene, bývali ešte v iných obaloch a voňavé.


 

Dekoratívna kozmetika

 

Úplne prvé šminky, ktoré som mala, boli nejaké modré tiene (značku už netuším, ale je dosť možné, že nejaká Margaret Astor - vtedy to ešte nebol len Astor, alebo Ellen Betrix), ružový rúž, neskutočne tvrdá čierna ceruzka (taká tá originál socíkovská) a maskara - to už fakt netuším akej značky. O takých veciach, ako je make-up, sme ani netušili, že existujú. Neskôr existovala hnedá žbrnda od značky Dermacol, preto vtedy ešte nikto nepoužíval pomenovanie make-up, ale jednoducho  - dermacol. Myslím, že cca keď som končila strednú školu, alebo na začiatkoch vysokej, som začala používať Acnecolor. Vtedy bol k dispozícii iba jeden odtieň - samozrejme tmavý, takže ak ste niekoho na ulici videli s oranžovohnedým ksichtom, bolo hneď jasné, čo je to za náter. Púdre som vôbec nepoužívala, ale raz na školskom výlete som sa strašne spiekla na slnku a chtiac si zamaskovať red hot chilli face som sa rozhodla napúdrovať s maminým púdrom (asi Manhattan). Toľko som púdrovala a púdrovala, až som si urobila asi centimetrovú vrstvu a cítila som sa ako herečka - až kým ma nezbadala mamka a neprinútila zmyť si to :)

Vône 

 

Na strednej škole mi mamka kupovala guličkové deodoranty Herbina, krásne voňali, ach ako som ich mala rada :) Už na ZŠ, ale potom aj na strednej sme všetky museli mať spreje Impulse. Inak si veľmi dobre spomínam na smradľavé voňavky Živé kvety - konvalinkové a fialkové... používala ich naša slovenčinárka na ZŠ, to bol mega smrad... Do Maďarska sme chodili nakupovať mydlá Fa.
http://beautycosmetic.biz/lumene-herbina-roll-viola-p-1189.html?language=en

http://retronom.hu/files/images/kepek/99/DSCF0269.preview.jpg
http://retronom.hu/files/images/kepek/99/DSCF0269.preview.jpg

Prvé naozajstné parfémy, ktoré som si kúpila boli Moschus Wild Love, potom CK Obsession, Laura a Venezia od Laury Biaggiotti.


http://www.coucou.sk/images/cache/23b67eb5ccfd82f734f7cf464e7373bd.JPG
http://www.coucou.sk/images/cache/23b67eb5ccfd82f734f7cf464e7373bd.JPG


Pamätáte si na niektoré z týchto produktov? Aké boli vaše vychytávky?
P.S. Ak by sa chcelo pospomínať TUTTOBENE a eM, bola by som veeľmi potešená, ale samozrejme nebudem vás nútiť :)



21 komentárov:

  1. Všetko do poslednej botky (aj tá vôňa v Tuzexe)ako by som ti to diktovala :) To boli krásne časy :) ešte si spomínam na telové spreje BAF, môj favorit bol zelený :) moja prvá špirála bola Margaret Astor - modrá a kúpil mi ju môj otec v Rakúsku, musela! som ju požičiavať kamoškám :)Inak tá socíkovská čierna tuška sa ešte stále používa, predávajú ju v papiernictvach a teraz ju používa moja dcéra :) Krásny článok!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak dobre sa mi to písalo! Najprv som si myslela, že si na nič nespomeniem, ale ako sa začali vynárať spomienky, tak to zrazu šlo ako po masle :) Spreje BAF si nepamätám, iba BAC http://lh6.ggpht.com/_V78tgti2DFM/TK8Ah-ULY-I/AAAAAAAAGa4/V1x4jyzv1iQ/s1600/bac+spray+olivin+02%5B3%5D.jpg. Tie špirály MA boli kedysi považované za najlepšie (resp. iné asi ani neboli) :D Čierne ceruzky majú ešte aj v takých starodávnych drogérkach. A ďakujem pekne :)

      Odstrániť
    2. jasné BAC! :) a preto mi to nešiel nájsť ujo Google lebo som si nešla spomenúť ako sa to volá :) a ešte si pamätám voňavku Sahara a Maxim (dúfam, že si dobre pamätám).

      Odstrániť
    3. Tá Sahara mi niečo hovorí, Maxim nie, ale ešte som si spomenula na Pitralon :))

      Odstrániť
  2. Nepamatuju si akorát Tuzex, ale jinak všechno. Taky tě to tak bavilo psát? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, úplne super sa to písalo, ďakujem za tagnutie :))

      Odstrániť
  3. Tak Tuzex jsem jako dítě zažila. Ještě teda ty fragmenty po revoluci, tak to už asi nebylo ono, ale vám, že tam měli jakože luxusní výběr gumiček, aspoň v tom u nás.
    A Fáčko, to letělo!!! Creme21 se ještě vyrábí, ale pořád mám dojem "sluneční kosmetiky" - asi ten oranžový obal.
    Moc pěkný zábavný článek :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, fakt to vyzerá ako opaľovák, ale kedysi to bol vážne pán krém :D

      Odstrániť
  4. PS. ///asi už jsem radil odjakživa/// kdybys dala vedle kolonky FB a obálky ještě jednu na Bloglovin, bude to super :-D Samo tě jdu sledovat i tak, ale bude mi trvat, než přepíšu ten složitý název :-DDD (no jasně, místo komentu už jsem to mohla mít přepsané....no nic :-) )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A vieš, že som chcela, ale v tejto sade ikoniek ikonka na bloglovin nebola, potvora :) tak jedine, že pohľadám nejaké iné ikony. Aaaa veď aj CTRL+C funguje :D

      Odstrániť
  5. Bohužel nemám takové pestré vzpomínky, narodila jsem se až v roce 1988, a babička ani prababička si bohužel na kosmetiku moc nepotrpěly, takže jsem se neměla v čem se přehrabovat či co zkoumat, a maminka na to taky nikdy moc nebyla, to až v posledních letech díky mně :-) Moc krásný článek, tu vůni Tuzexu bych chtěla zažít. A vím, kde bych nakupovala :)! Můj tag najdeš tady:

    http://bourjoisgirl.blogspot.cz/2013/07/tenkrat-poprve-tag.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne, idem si prečítať tvoj :)

      Odstrániť
  6. Jééé, staré časy! Na Impuls pamatuji, byl to příšerný smrad :-))

    World By Bella

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru :D v súčasnosti je pre mňa nepochopiteľné, ako sme ich mohli používať. A vraj v niektorých drogérkach ich stále majú!

      Odstrániť
  7. Milá Margitko, za prvé Ti moc děkuji za nominaci velmi si toho vážím, na druhou stranu strááášně nerada vzpomínám na ty naše devadesátky.-). Ale když jsem si četla tag u Tebe, tak jsem se tak nasmála, protože mi mluvíš naprosto z duše (je vidět, že jsme téměř stejný ročník - já jsem 76). Já se můžu pod Tvůj tag podepsat - ty impulsy spreje, tak tou fotkou jsi mě dostala :). Určitě je na co vzpomínat, hlavně na ten nedostatek všeho - jen škoda, že fotodokumentace asi bude horší :-D....Jo, závidím Ti, že jsi byla v tuzexu - parfumerce, to já nikdy, moje mamka je kosmetikou téměř nepolíbená i přes mé snahy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jee ďakujem, a neboj, celkom chápem :)) A vieš ako som sa smiala ja, keď som to písala :D Nájsť fotky bol dosť tvrdý oriešok, ale podarilo sa :) Veru, Tuzex, to boli časy... ani v žiadnych súčasných potravinách tak nevonia, ako v tuzexových... všetky tie delikatesy, čokoládky, čerstvo pomletá káva... mmmm :)

      Odstrániť
  8. Dneska jsem viděla creme 21 v Intersparu na Cejlu a hned jsem si na tebe vzpomněla. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DD no teda, to je vážne pocta, ďakujem! :D

      Odstrániť
  9. Ten Creme21 bol nedávno v slovenskom beauty boxe prezentovaný ako veľká vychytávka:D Ja som skúšala len mlieko, ale teda tá vôňa mi vôbec nesedí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehehe, tipujem, že zmenili zloženie aj parfumáciu, a odrazu je z toho vychytávka :DD

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)