štvrtok 18. júla 2013

Recenzia - Avalon Organics Biotin B-Complex Therapy šampón a kondicionér


Recenziu na tieto produkty som sľúbila už tu, tak idem nato. Šampónov a kondicionérov/balzamov nie je nikdy dosť a vždy je dobré mať nejaký v zásobe, prípadne prestriedavať, aby si vlasy nezvykli na jednu značku (je známe, že pri dlhodobom používaní vlasové produkty strácajú účinnosť). Keď som raz tak šmejdila po iherb, hľadala produkty s vitamínom C a rozhodla sa dať šancu značke Avalon Organics, od ktorej som dovtedy nemala ani fň, padli mi do oka aj šampón a kondicionér od rovnomennej značky. Výhodné ceny (1 ks cca 6 USD) a vcelku pozitívne recenzie ma presvedčili o kúpe, takže nakoniec skončili v mojom košíku a nakoniec aj v kúpeľni :) Nakoniec to až taká úplne výhodná kúpa nebola, pretože kto pozná iherb, vie, že poštovné sa platí podľa počtu kusov a hmotnosti, plus samozrejme naši úžasní colníci vám naparia doplatiť DPH (pri vyššej sume aj clo), takže na toto by som si dávala pozor. Objednávať sa oplatí, ak máte zľavový kupón (našťastie som mala), prípadne si objednávku spojíte s kamoškou, ale to som už mierne odbočila od témy :)








Botin B-Complex Therapy Thickening shampoo 

Na prvý pohľad šampón zaujme obalom krásnej indigovej farby a poteší objemom 400 ml. Samotný šampón je bezfarebný, príjemne vonia za bylinkami - ja v ňom cítim hlavne citrusy, rozmarín, mätu a levanduľu, je stredne hustý - žiadna vodička, ktorá sa vám vyleje z dlane a tiež žiadne husté maslo, ktoré nedostanete z fľaše. Pení celkom dobre, ako peniacu zložku obsahuje sodium coco-sulfate. Je vcelku bohatý na ingrediencie, podľa popisu obsahuje 70% organických zložiek, neobsahuje parabény, syntetické vonné zložky, agresívne sulfáty, ftaláty a samozrejme silikóny.

Detailný popis zloženia z iherb.com:

Aloe barbadensis leaf juice (¹), aqua (water), decyl glucoside, sodium coco-sulfate, coco-glucoside, sorbitol, xanthan gum, avena sativa (oat) kernel extract (¹)*, calendula officinalis flower extract (¹), chamomilla recutita (matricaria) flower extract (¹), citrus aurantium bergamia (bergamot) fruit extract, daucus carota sativa (carrot) root extract (¹)*, persea gratissima (avocado) fruit extract (¹)*, rubus idaeus (raspberry) fruit extract (¹)*, serenoa serrulata fruit extract (¹)(²), solanum lycopersicum (tomato) fruit/leaf/stem extract (¹)*, styrax benzoin resin extract, tanacetum vulgare extract, canarium luzonicum gum nonvolatiles, cedrus deodara wood oil, cedrus atlantica bark oil, citrus aurantifolia (lime) oil, citrus aurantium dulcis (orange) peel oil, citrus grandis (grapefruit) peel oil, citrus limon (lemon) peel oil, copaifera officinalis (balsam copaiba) resin, coriandrum sativum (coriander) fruit oil, eucalyptus citriodora oil, eucalyptus globulus leaf oil, ferula galbaniflua (galbanum) resin oil, geranium maculatum oil, helianthus annuus (sunflower) seed oil (¹), lavandula angustifolia (lavender) oil, mentha piperita (peppermint) oil, pogostemon cablin (patchouli) oil, rosmarinus officinalis (rosemary) leaf oil, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil (¹), zingiber officinale (ginger) root oil, babassu oil polyglyceryl-4 esters, bisabolol, citric acid, hydrolyzed wheat protein, inulin(¹), sodium sulfate, tocopheryl acetate, alcohol (¹), benzyl alcohol, potassium sorbate, sodium benzoate, limonene, linalool.
(¹) Certified organic ingredient
(²)Saw palmetto extract
*Known as biotin carrier. Product is preserved with sodium benzoate.

Šampón by mal pomáhať proti vypadávaniu vlasov vďaka obsahu biotínu  t.j. vitamínu B7 (známy aj ako vitamín H), vitamínu E, pšeničných proteínov a ďalších látok, ako je výťažok z rastliny Saw Palmetto, ktorá sa používa ako súčasť produktov proti vypadávaniu vlasov. Túto vlastnosť posúdiť neviem, ale vlasy nijako nezaťažuje, sú pekné, vzdušné, lesklé, držia si objem, dobre sa s nimi pracuje do účesu. Čo ALE odporúčam, je kombinovať ho s iným kondicionérom. Prečo?


Botin B-Complex Therapy Thickening conditioner

Zloženie kondicionéra vyzerá dobre, rovnako ako v šampóne v ňom nenájdete žiadne hnusnosti. Obsah tiež cca 400 ml, takže vydrží dlho.

Detailný popis zloženia z iherb.com:

Aloe barbadensis leaf juice(¹), aqua (water), glyceryl stearate SE, caprylic/capric triglyceride, helianthus annuus (sunflower) seed oil(¹), cetyl alcohol, stearic acid, stearyl alcohol, olea europaea (olive) fruit oil(¹), avena sativa (oat) kernel extract(¹)*, calendula officinalis flower extract(¹), camellia sinensis leaf extract(¹), chamomilla recutita (matricaria) flower extract(¹), citrus aurantium bergamia (bergamot) fruit extract, daucus carota sativa (carrot) root extract(¹)*, lavandula angustifolia (lavender) flower/leaf/stem extract(¹), persea gratissima (avocado) fruit extract(¹)*, rubus idaeus (raspberry) fruit extract(¹)*, serenoa serrulata fruit extract(¹)(²), solanum lycopersicum (tomato) fruit/leaf/ stem extract(¹)*, tanacetum vulgare extract, butyrospermum parkii (shea butter)(¹), canarium luzonicum gum nonvolatiles, cedrus deodara wood oil, cedrus atlantica bark oil, citrus aurantifolia (lime) oil, citrus aurantium dulcis (orange) peel oil, citrus grandis (grapefruit) peel oil, citrus limon (lemon) peel oil, copaifera officinalis (balsam copaiba) resin, coriandrum sativum (coriander) fruit oil, eucalyptus citriodora oil, eucalyptus globulus leaf oil, ferula galbaniflua (galbanum) resin oil, geranium maculatum oil, lavandula angustifolia (lavender) oil, mentha piperita (peppermint) oil, persea gratissima (avocado) oil(¹)*, pogostemon cablin (patchouli) oil, rosmarinus officinalis (rosemary) leaf oil, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil(¹), styrax benzoin resin extract, zingiber officinale (ginger) root oil, cyamopsis tetragonoloba (guar) gum(¹), hydrolyzed wheat protein, sorbitol, tocopheryl acetate alcohol(¹), benzyl alcohol, potassium sorbate, sodium benzoate, limonene, linalool.
(¹)Certified Organic Ingredient.
(²)Saw Palmetto Extract.
*Known as Biotin Carrier.
Product is preserved with Sodium Benzoate

Podľa všetkého by to mal byť ideálny doplnok k šampónu. Ale - nie je. Aspoň nie pre moje vlasy. Už zo začiatku mi na ňom liezlo na nervy, že je príšerne hustý a musím s fľašou triasť ako besná. Vlasy však boli po umytí fajn, aj keď rozčesávanie bola katastrofa (a to kondicionéry kupujem HLAVNE kvôli ľahšiemu rozčesávaniu). Po cca mesiaci som si všimla, že mi vlasy dosť vysušuje, tak som ho skúsila vymeniť za iný a už to bolo v poriadku. Samozrejme ho nevyhodím a budem striedavo používať, ale nadšená z neho nie som :/ Možno by mohol vyhovovať mastnejším vlasom, na suché by som ho neodporúčala vôbec.

Takže môj jednoduchý a stručný verdikt znie - šampón áno, kondicionér nie :)

Nemáte tip na zaujímavý prírodný šampón? Mňa celkom zaujali produkty na blogoch obľúbenej značky Natura Siberica, chcela by som z nich niečo vyskúšať.




4 komentáre:

  1. Tyhle vlasové neznám, Balení je moc pěkné, šampón bych klidně vyzkoušela. Kondicionér pokud vysušuje tak ne. Mně se sice rychle mastí vlasy, ale v délkách je mám pořád suché. Svého času mi moc vyhovoval šampón i kondicioněr od L'Occitane, s fialovou nálepkou. Jeden z mála výrobků od L'Occitane, které pro mě mají význam.Vlasy byly vzdušné nadýchané a né suché. Ale je to přesně jak píšeš, po nějaké době, lépe řečeno po půl litrovém balení byl efekt fuč. Časem si ho asi koupím znovu, ale teď si s ním dávám pauzu. Konkrétně vlasovou kosmetiku od Natura Siberica jsem nezkoušela.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj tutti :) šampóny od L'Occitane som nikdy nemala, ale možno aj na to raz dôjde :) NS ma celkom zaujíma, tiež majú veľké balenia a dobré zloženie.

      Odstrániť
  2. Šampón asi vyskúšam, cena je viac než priateľná (zo stránky som chcela toho objednávat viac) a recenzia vyzerá naozaj dobre. Vďaka sa radu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, cena je super, a je to veľké balenie. Nemáš začo :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)