sobota, 6. júla 2013

Mrkvový koláč


Dostala som mega chuť na niečo sladké a keďže sa snažím variť a piecť trošku zdravšie, voľba padla na mrkvový koláč. Bol naozaj chutný a stojí za vyskúšanie. Síce radšej by som si bola dala niečo čokoládové, ale keď nebola čokoláda, postačila aj mrkva :)) Ale nech mi nikto nerozpráva, že mrkvu v tom nie je necítiť. Cítiť a teda fest. Takže ak nie ste mrkvový typ, nebude to pre vás to pravé orechové. Ak však chcete vyskúšať novú zaujímavú chuť, tak hor sa do toho :)




Potrebujeme:

3-4 mrkvy
šťavu a kôru z 1 citróna
4 vajcia
100 g trstinového cukru
vanilkový extrakt (alebo vanilkový cukor)
1 dl roztopeného masla (ja som dala 0,5 dl masla a 0,5 dl olivového oleja)
150 g celozrnnej špaldovej múky
50 g mandľovej múky (mletých mandlí)
100 g kokosovej múčky (mletého kokosu)
3 lyžičky prášku do pečiva
štipka soli

Na ozdobenie:
šťava z 1 citróna + 3 lyžice trstinového cukru pomletého na práškový
1 mascarpone 250 g, 3 lyžice lemon curd


Postup:

1. Rúru si predohrejeme na 180°C. Žĺtky vyšľaháme s cukrom a vanilkovým extraktom do peny, pridáme roztopené maslo a citrónovú šťavu a kôru a znovu vyšľaháme.

2. Pridáme všetky múky - špaldovú + mandľovú + kokosovú a prášok do pečiva.

3. Nakoniec vmiešame najemno nastrúhanú mrkvu a sneh z bielkov, ktoré sme vyšľahali so štipkou soli.

4. Cesto nalejeme do vymazanej a múkou vysypanej tortovej formy a pečieme cca 40 minút. Skontrolujeme špajdľou.

5. Povrch koláča som popichala a poliala citrónovou šťavou zmiešanou s práškovým cukrom. No keďže bol stále chudák holý, zmiešala som mascarpone s lemon curdom a improvizovane ozdobila. Samozrejme si ho môžete ozdobiť ako chcete. Koláč je veľmi sýty, takže nabudúce by som ho radšej urobila na plechu, aby bol nižší a poliala hustejšou cukrovo-citrónovou polevou.








Dobrú chuť! :)

P.S. Zjedol to aj môj priateľ, takže je to






14 komentárov:

  1. mrkvovy kolac com naposledy jedla v skotsku a tam som sa doneho totalne zamilovala. vtedy som si povedala, ze najblizsie ho musim upiect, takze dakujem za pripomenutie. uplne som nan zabudla:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáš začo :) ja som ho tiež jedla kedysi dávno, ale úplne iný, tento bola taká improvizácia pospájná z viacerých receptov :)

      Odstrániť
  2. Vyzerá naozaj krásne. Videla som veľa receptov na mrkové koláče, škoda, že patrí do kategórie zdravých receptov a ja tie veľmi nemusím.
    Nechcela by si vzájomné sledovanie našich blogov? Môj je fashionhappenss.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ja mám tiež radšej poriadne dezerty (viď moje cheesecakes a podobne), ale chcela som skúsiť aj niečo takéto, a celkom sa vydarilo. Ďakujem, kuknem na teba :)

      Odstrániť
  3. z vnutra vyzera zaujimavo keby mam možnosť hned vyskušam .. len neviem kto by ho u nas doma jedol :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No môj frajer to zjedol, a ten fakt hocičo nezje, takže zlé to určite nebolo :D

      Odstrániť
  4. Mrkvovy je fantasticky! Ten my mozme a moj frajer tiez neje vsetko, ma vyberavu papulku :-) a skus aj petrzlenovy, ten som piekla minule ja a bol famozny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíha, petržlenový? Predpokladám, že na ten by už u nás bola vyhlásená prohibícia, alebo by som si ho musela zjesť sama :))

      Odstrániť
  5. To vypadá fajn, asi to vyzkouším. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ještě nikdy jsem mrkvový koláč nepekla, ale dávám si ho v pekárně. Až si koupím novou troubu (snad co nejdřív :)), tak vyzkouším :)

    Svět podle S.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som ho piekla prvýkrát :) tak som zvedavá na reakciu :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)