pondelok, 22. júla 2013

Maková krupicová kaša


Opäť tu mám jeden recept z raňajkového súdka, zo zložky KAŠE. Tentokrát je to kaša maková. Mám veľmi rada instantnú ovsenú kašu od Emco slivkovo-makovú, ale na to, koľko jej tam je, je drahá (no áno, detské porcie) a navyše hrozne sladká, takže si ju kupujem málokedy. Keďže tohtoročné slivky ešte nie sú, namiestno nich som použila broskyne a základom kaše nie sú ovsené vločky, ale špaldová krupica. Samozrejme, dá sa pripraviť aj varianta z ovsených vločiek.

Na kašu pre 2 osoby potrebujeme:

500 ml mlieka (alternatíva ryžové, mandľové, sójové...)
4 rovné lyžice špaldovej krupice (obyčajnej krupice, ovsených vločiek, prosa...)
4-5 väčších lyžíc mletého maku
štipka soli
lyžica trstinového cukru
maslo
ovocie, sušené ovocie, orechy, čokoláda, kakao alebo čokoľvek obľúbené na ozdobu
javorový alebo agávový sirup, prípadne med, či iné sladké čosi 





Postup:

1. Z mlieka, krupice, maku, soli a cukru za stáleho miešania uvaríme kašu.
2. Kašu rozdelíme do tanierov, ozdobíme ovocím - ja som použila nakrájané broskyne a sušené brusnice, orechami, mandľami, strúhanou čokoládou... Polejeme roztopeným maslom a môžeme dosladiť obľúbeným sladidlom. V mojom prípade som navrch nastrúhala mangovú margotku, ktorá mi vcelku vôbec nechutila, ale takto sa dala zjesť :)




Dobrú chuť! :)


17 komentárov:

  1. Vypadá to báječně, hned bych si dala:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taketo kase ja mozem, len som strasne leniva si ich robit.Je to zalezist na par minut,len hrniec sa mi nechce umyvat:-P Ta tvoja vyzera skvelo a urcite este lepsie chuti.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja milujem víkendy a nevadí mi ráno skôr vstať, pripraviť niečo dobré pod zub a nachystať sa niekam na výlet :) Ale máš pravdu, umývanie hrnca po kaši je dosť otrava :D

      Odstrániť
  3. opat velka dobrota! mak ja mozem, sice je toho vela co ja mozem:) ale mak je naozaj moj oblubeny a tiez som si kupovavala presne tu slivkovo makovu kasu emco:)akurat cez vikend som si robila skoricovu s ovocim:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja mak môžem (je vlastne málo vecí, čo mi nechutia :D) Škoricová je tiež mňam :)

      Odstrániť
  4. Teda Margitko, Ty mi děláš chutě a akorát jsi mi připomněla, že jsem dnes nesnídala (nějak v tom horku není chuť), ale kdyby mi takovou krásnou snídani někdo připravil (případně svačinku) tak neodolám:). Mák mám strašně ráda, prý dobrý zdroj vápníku, ale peču jen makovec-buchtu, udělat makovou kaši by mě nikdy nenapadlo. Takže díky moc za tak skvělý mlsný tip - ocení ho i moji ostatní mlsalové doma :-). Určitě vyzkouším!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, ja som tiež dnes ráno iba hodila do seba kúsok koláčika a kávu, aby ma cestou do práce niekde nekleplo, inak s takýmto vecami sa hrám, iba ak sa nikam neplaším. Čo veru cez týždeň neprichádza do úvahy :/ Tiež som čítala, že mak je najbohatší zdroj vápnika na svete + sezamové semienka. MAkovec mám rada, a zbožňujem makovú štrúdľu s višňami, mňam! :) Teraz som ja sama sebe narobila chute :)) Inak deťom by to chutiť malo, keď majú radi mak, môj drahý to zblajzol :))

      Odstrániť
  5. Maková kaša ? Tak to je pre mňa naozaj novinka :) Ale nebojím sa experimentovať. A toto vyzerá strašne dobre! Ďakujem ti za zaujimavý recept určite vyskúšam :o) Už teraz sa na to teším

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, experimentov sa netreba báť, niektoré kombinácie sú chuťovo veľmi zaujímavé a neokukané :) a nemáš začo :)

      Odstrániť
  6. ja som zase skušala Emco cerealie mak a slivky a chutili mi ,, najviac si kupujem medove Emco, ale toto vyzera tiež paradne zedla by som hocičo dobre vyzera.))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno áno, aj tie müsli som mala a chutili mi, len sú fakt strašne sladké. Aj ja mám rada keď jedlo dobre vyzerá :)

      Odstrániť
  7. ňam ňam ňam ňam ňam :) čo viac dodať.. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Och, mak, hneď som dostala chuť na buchty na pare, plnené jahodami, poliate roztopeným maslom a posypané makom, joooooj!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joooj buchty som už sto alebo aj dvesto rokov nejedla! Mňaaam!

      Odstrániť
  9. Makovou kaši neznám, zkusit bych mohla, díky za tip:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)