utorok, 18. júna 2013

Quinoa s jahodami


Konečne som si kúpila v DMke quinou a pripravila som zase jednu variáciu na jahodové mištičky. Môže to byť dezert, ale aj raňajky, no priznám sa, že ja som to jedla ako obed :) Že neviete čo je quinoa? Je to juhoamerická plodina, tzv. pseudoobilnina, ktorú poznali už starí Inkovia. Je bezlepková, chutí ako niečo medzi ryžou a makom a môže sa pripraviť rovnako ako ryža naslano alebo nasladko. Je považovaná za potravinu budúcnosti a v súčasnosti zažíva veľký boom, takže určite sa s ňou ešte stretnete. Ja sa momentálne snažím obmedzovať sladkosti a chute riešim takýmito dobrotami :)




Potrebujeme:

1 hrnček quinoy
2 hrnčeky mlieka
vanilkový cukor, vanilkový extrakt
javorový sirup alebo med
štipku soli
nastrúhanú kôru z 1 biocitróna
1 kyslú smotanu
jahody
mandle
mätové lístky na ozdobu


Postup:

1. Quinou najskôr prepláchneme vriacou vodou, inak by mala horkú chuť. Dáme ju do mlieka, pridáme vanilkový cukor a vanilkový extrakt, soľ, trošku javorového sirupu a citrónovú kôru a za občasného premiešania uvaríme ako ryžu v mlieku  - 15 minút a necháme ešte 5 minút dôjsť pod pokrievkou.

2. Vychladnuté zmiešame s kyslou smotanou (alebo bielym jogurtom, mala som to veľmi husté), podľa chuti ešte dosladíme, môžeme pridať aj citrónovú šťavu. Vmiešame niekoľko nakrájaných jahôd a navrstvíme do mištičiek.

3. Dáme vychladnúť do chladničky a pred podávaním ozdobíme jahodami, mandľami a lístkami mäty.


Dobrú chuť! :)


18 komentárov:

  1. skvelá inšpirácia, musím tú quinou už konečne vyskúšať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som sa na ňu dosť dlho chystala :)

      Odstrániť
  2. hmm vyzerá to veľmi chutne. Akurát pred dvoma dňami som bola v bio obchode a držala som quinou v ruke, že by som ju už mohla vyskúšať, len otázka bola ako:) a odpoveď na seba nenechala dlho čakať. očuj, ty si veštica?;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) jasné, čarodejnica, čo ma nepoznáš? :D

      Odstrániť
    2. však totok:D takže odteraz keď nejakú pre mňa novú potravinu objavím, tak ju chytím do ruky a budem na teba intenzívne myslieť:))

      Odstrániť
  3. Super nápad. Na quinoi si docela ujíždím. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No konečne niekto :) a čo z nej robíš?

      Odstrániť
    2. Risotto, stejně jako z rýže - nejdřív víno, pak vývar a zamíchat s parmazánem, mňam. Buď se zeleninou, nebo s kuřetem, s bylinkama, se vším najednou... :) Recept mám od Chefa Damiena z youtube - skvělý kanál o vaření, pokud teda umíš francouzsky (což jsi v tagu nepsala, takže asi ne, co? :).

      Odstrániť
    3. Mňaaam, risotto zbožňujem.. idem kuk na youtube.
      .
      .
      .
      Tak som ho omrkla, feši ;) francúzsky neviem, ale čosi pochytím z taliančiny a z videa sa dá pochopiť všetko :) Fakt je to ako klasické risotto, to si určite uvarím, veľmi pekne ďakujem za tip :)

      Odstrániť
    4. Rádo se stalo. Hele, nevíš, kde by se dal v Brně sehnat kvas? Chceme podle chefa dělat burgry, ale chybí nám na to právě ten kvas.

      Odstrániť
    5. Kvas, ten ruský nápoj myslíš? To netuším, ja som to raz pila v Bratislave v čajovni. Možno by to mohli mať niekde v biopredajni, prípadne by vedeli objednať.

      Odstrániť
    6. Toto som našla http://www.tml.cz/cms7/prodejny-v-brne

      Odstrániť
    7. Hmmm, zkusím, díky. Nenapadlo mě hledat ruské obchody, hledala jsem jen kvas. Třeba to vyjde. :)

      Odstrániť
  4. Teda to vypadá neskutečně dobře:) Mňam:)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)