nedeľa, 9. júna 2013

Ovsená kaša s jablkom


Rýchly a stručný príspevok - myslím, že k ovsenej kaši ani viac netreba :) Sú to moje obľúbené raňajky, a ak chcete trochu ozvláštniť svoje tradičné ovsené vločky, skúste ich takto.




Potrebujeme (pre 2 osoby):

500 ml mlieka (môže byť aj ryžové, sójové, alebo iné mlieko)
6-8 lyžíc ovsených vločiek (podľa toho, aké veľké máme vločky a akú hustú chceme kašu)
1 veľké jablko
štipka soli
javorový sirup alebo med na osladenie
maslo
kakao 
mletá škorica
celé alebo mleté orechy
sušené brusnice
hrozno


Postup:

1. Mlieko nalejeme do kastrólika a nasypeme vločky, pridáme štipku soli, lyžicu medu alebo javorového sirupu, môžeme pridať vanilkový extrakt (viem, pchám ho všade) a ošúpané a nahrubo nastrúhané jablko. Za stáleho miešania uvaríme kašu.

2. Kašu rozdelíme do tanierov, polejeme roztopeným maslom, posypeme kakaovým práškom alebo nastrúhanou horkou čokoládou, škoricou, ozdobíme orechami (mne NIEKTO zjedol celé, tak som použila mleté lieskovce a mandle), sušenými brusnicami a guličkami hrozna. Na záver môžeme pokvapkať medom alebo javorovým sirupom.

Dobrú chuť! :)


8 komentárov:

  1. Mňam! Prečo som na tvoj blog nenarazila už skôr? :( Je krásny a s plno doprími receptami!
    Hneď si idem pár zapísať! Ďakujeem!
    nalensworld.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej ďakujem za pochvalu! :) Skôr nie asi preto, že môj blog je ešte len dvojmesačné bábätko :) A teším sa, že sa páči :)

      Odstrániť
  2. ovsenu kasu si vzdy robim na ranajky v praci, lebo doma malo kedy stiham, takze tam mam vsetky ingrediencie:)vacsinou len velmi jednoducho zalejem jemne vlocky trochou mlieka bud ryzoveho alebo pohankoveho, dam med a ovocie bud susene alebo pokrajam banan a supnem zopar orieskov:)s tym maslom a kakaom, ci coko je to uz taky skoro dezert, ale mnam:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej chápem, v práci človek nemá veľmi čas a kde sa s tým babrať, toto je víkendová voľnočasová pohodová raňajkoposteľová verzia :)

      Odstrániť
  3. Vyzerá chutne. Ja som objavila čaro ovsenej kaše len nedávno. Robím ju o niečo hustejšiu s kakaom a banánmi. Kedže sa mi ju nechce variť ráno tak si ju vždy pripravím večer. Je síce potom studená ale tiež je v pohode:) Aj zajtrajšia ma už čaká v chladničke, s jahodami:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňam mňam :) ja som si do práce kedysi kupovala tie Emco ovsené kaše, šla som sa zblázniť zo slivkovo-makovej, ale potom mi prestali chutiť, lebo sú brutálne sladké. A drahé, plus strašne málinko tam toho je, keďže sú to detské porcie :) tak som začala experimentovať sama a už som kašový majster :D

      Odstrániť
  4. ja uz som sa zlakla, ze to mnozstvo je pre jedneho:DD, lebo bezne si robievam s 1 a 1/4 salky vody:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no aj pre jedného by to mohlo byť, sloníka :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)