piatok, 21. júna 2013

Morčacie (krůtí) špízy


Neviem prečo, ale špízy robievam väčšinou iba v lete, v zime mi nejdú na chuť. Kuracie mäso mi prestalo chutiť už dávno, nejak som sa ho prejedla, namiesto neho kupujeme morčacie. Síce je chuťovo podobné ako kuracie, ale chutí mi viac a zdá sa mi, že v porovaní s kuracinou intenzívnejšie nasáva chute.




Potrebujeme:

na špízy:
morčacie prsia (ja som mala cca 400 g na 4 špízy)
čerstvý tymián a rozmarín
kôru z biocitróna
1-2 strúčiky cesnaku
olivový olej
soľ, čierne korenie
ananás
cibuľu
sušené paradajky

zopár zemiakov

na mrkvové pyré:
1 kg mrkvy
1 cibuľu
2 strúčiky cesnaku
olivový olej alebo maslo
šťavu z 1 citróna
bylinky podľa chuti (petržlen, pažítka)

na šalát:
polníček
uhorka
paradajky
olivový olej, soľ, balsamico

Postup:

1. Morčacie prsia nakrájame na kocky a vložíme do pripravenej marinády z olivového oleja, prelisovaného cesnaku, citrónovej kôry, trošky soli, mletého čierneho korenia a väčšieho množstva nakrájaného čerstvého tymiánu a rozmarínu. Môžeme použiť aj olej zo sušených paradajok.

2. Mäso napichujeme na špajdľu striedavo s kúskami cibule, ananásu a sušenými paradajkami. V pekáči pokvapkáme olivovým olejom, osolíme, dokoreníme podľa potreby a posypeme zvyšnými vetvičkami tymiánu.

3. Zemiaky povaríme cca 10 minút v šupke, olúpeme, nakrájame a pridáme do pekáča ku špízom. Ochutíme soľou, rascou a pokvapkáme olejom. Pečieme cca 45 minút na 200°C.

4. Mrkvu očistíme a uvaríme vcelku domäkka. Roztlačíme na kašu. Cibuľku orestujeme na olivovom oleji (alebo na masle, je to ešte lepšie), pridáme prelisovaný cesnak a vmiešame k mrkve. Osolíme, pridáme citrónovú šťavu, nakrájané bylinky a premiešame.

5. Na šalát nakrájame uhorky, paradajky, pridáme premytý polníček, soľ, olivový olej a balsamico alebo citrónovú šťavu.

Dobrú chuť! :)


18 komentárov:

  1. nam tiez poslednu dobu chuti viac morcacie maso. spizy vyzeraju pekne aj ked ja ovocie k masu rada nemam, ale salatiky su super.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa kuraciny prejedla, keď sme chodievali z práce na obedy a každý deň bolo kuracie mäso, blee. No to aj môj chlap hundral, že ananás? A nakoniec zjedol všetko, aj obávanú mrkvičku :D

      Odstrániť
  2. Super to vyzerá, a určite to je aj prudko jedlé. Ja ovocie s mäsom môžem, ale krpáni mi to vypľúvajú a to ževraj deti milujú sladké:-)) no, asi nie s mäsom. Ja mám tiež radšej morčacie mäso, škoda len, že je ho ťažšie zohnať. Asi si založím morčaciu farmu:-))
    Ale toto jedlo určite vyskúšam, mňam mňam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne, bolo to fakt dobré, letné chute :) dalo by sa to aj na grile urobiť. No deti ešte nemajú vytríbené chute, ja ako decko som vôbec nejedla ananás, ryžu, cestoviny.. teraz sa toho neviem dojesť :) A morčacia farma nie je zlý nápad :))

      Odstrániť
  3. Miluji špízy, je to mé oblíbené jídlo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A jednoduché, iba to napicháš a necháš žiť svojím životom :))

      Odstrániť
  4. mnam, vždy som hladná ako vlk keď si čítam tvoj blog:))) budem musieť aj toto vyskúšať, až na to ovocie:) to mi Vlado nezje aj keby čo bolo. A tie zemiačky vyzerajú úplne famózne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To sa musíš najesť predtým :D Zemiačky úplne obyč, ale také sú asi najlepšie :)

      Odstrániť
    2. to je úplne jedno kedy sa najem. tie fotky vyzerajú tak chutne, že aj keď som plná tak sa mi slinky zbiehajú a som hneď hladná:)))

      Odstrániť
  5. Špízy už jsem dlouho nedělala, díky za tip, s tím salátem to vypadá skvěle:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Téda to jsou takové mńamky!!! Já mám špízy moc ráda, ale vždycky musím ukecávat mého chlapa, protože ho moc nebaví vyrábět (jen jíst) - ale s těmi sušenými rajčaty to musím vyzkoušet - mrkvičkové pyré je boží, mám moc ráda mrkev.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) veru, treba sa s tým napichovaním trochu pohrať, ale výsledok za námahu stojí :) aj ja mám rada mrkvu, v hocijakom stave a skupenstve :)

      Odstrániť
  7. Miluju to vaše slovenské "morčacie" :))) A taky mi v poslední době chutná víc krůtí než kuřecí. A špízy? No jéje :))

    Svět podle S.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Doma máme občas hroznú srandu z našich jazykových odlišností :) Mne to krůtí príde aj zdravšie, aspoň sa o tom snažím sama seba presvedčiť, že morky sú chované menej sadisticky ako kurčatá :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)