piatok, 14. júna 2013

Moja záhradka na balkóne :)


Ráno som si šla odstrihnúť mätu do smoothie a keď som uvidela krásne červené jahody, pochytila ma akútna potreba zvečniť svoju "úrodu". Som zvedavá, ako sa bude vyvíjať ďalej, dúfam, že všetko porastie ako divé a čoskoro sa budeme tešiť so zrelých plodov :)

Náš balkón, vlastne terasa má atypický tvar, kocka a k nej sprava pripojený dlhý slíž. Na ľavej strane balkóna máme maliny a jahody, na pravej strane v rohu kvety a v slíži zatiaľ bylinky a jahody.




Mäta je nádherná, strihám z nej takmer každý deň a je stále dosť hustá, takisto sa darí pažítke, oreganu, ktoré je síce nízke, ale krásne sa rozrastá a tymián je úplne ukážkový. Vedľa tymiánu je ešte bazalka a šalvia, ktoré ale v dôsledku prudkých dažďov utrpeli značné škody.



Bazalky sú ešte ďalšie dve a vedľa nich sa tiež z dažďov spamätáva majoránka. Rozmarín napravo sa začína pekne rozrastať a hustnúť.

Máme tu dva truhlíky jahôd, začínajú sa krásne červenať a vyzerá to, že ich bude aj celkom dosť :)





Maliny sú ešte úplne zelené, ale tiež ich zopár bude :)



Paradajky sú zatiaľ obsypané kvetmi, ale sem tam už vykukuje nejaká tá zelená gulička :)



A čo vy? Máte tiež záhradku na balkóne? Čo pestujete? :) Ja sa chystám ešte na medovku, koriander a steviu, miesto šalvie možno petržlen. A ešte mám malinkú levanduľu, ktorá bude čoskoro kvitnúť a budú kvietky do skrine :)




16 komentárov:

  1. Leni, to je úžasnééé! Naozaj je tá terasa krásna, veľká a ty si riadna ppestovateľka! Keď najbližšie prídeš, popozeráme aj moju úrodu :-) Ja mám ešte len jahodové kvietky, ani paradajky ešte nezrejú :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Tak u vás bolo asi chladnejšie, ale teraz by mali byť pekné dni (dúfam), tak už sa to rozbehne :)

      Odstrániť
  2. tak to je krasa, taka uroda a tie jahodky..:) super balkon aj s posedenim a vyhladom, parada.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne :), jahôdky asi zajtra padnú za obeť :D

      Odstrániť
  3. Krásna pastva pre oči, milujem bylinky, jahodky, maliny, mnam. super terasa, na nasom balkone sa mozem akurat tak otocit a celom vzad, tam sa nezmesti ani struhany vlas, ako sa hovori:-)) snivam dalej o takej terase, alebo ked budem odvazna, tak rovno o dome so zahradkou:-)) krasny den ti prajem a dakujem za prijemne citanie a receptiky.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem pekne Jani :) ja som bola minule na návšteve u priateľov prekvapená, čo dokážu pestovať na malilinkom, fakt pidi balkóne :) Samozavlažovacie truhlíky majú pripojené na zábradlí a v nich takú naozajstnú minizáhradku, no skoro som odpadla :) ale aj na parapete sa dá čo to vypestovať, u mňa sú aspoň tie bylinky taký základ kuchyne. Ten dom so záhradkou by som tiež brala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ty jsi šikulka i maliny máš v truhlíku jo? já bohužel u bytu nemám balkon, je to dost o ničem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, jj, 2 kríčky malín a 1 malú černicu (ostružinu), ale tá by mala kvitnúť až za rok, tak snáď to vyjde :) Viem si predstaviť, ešte minulý rok som bývala v malej garzónke bez balkóna, teraz si to plne vychutnávam :)

      Odstrániť
  6. Krása, kolik se toho dá na balkoně vypěstovat.My ho máme úplně maličký a ještě jsem ráda, že mám kde věšet prádlo, takže to na pěstování bohužel není, ale nějaké bylinky mám občas na okně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) veru, bylinky musia byť, hoci na okne :)

      Odstrániť
  7. Pááni, tam se musí nádherně relaxovat:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru nádhera, a úžasne sa tam griluje :)

      Odstrániť
  8. Krásne:) tie jahody vyzerajú famózne. Máte krásny výhľad:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Včera sme obrali prvú várku, na jeden koláč by to bolo :)

      Odstrániť
  9. Leni super zahradka a relax a ty bylinky :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)