pondelok, 17. júna 2013

Masky, masky, masky - ale nie karnevalové... a zázrak menom Manuka med


Zistila som, že som tu ešte nedala žiaden príspevok o pleťových maskách. Tak by asi bolo na mieste vám nejaké moje obľúbené predstaviť. Som horlivý výrobca a zástanca home made masiek, takže najskôr to budú masky z tohto súdka, ale aby ste nepovedali, pridám aj nejaké tie "normálne" z obchodu :)

Home made masky


Sú veľmi jednoduché na prípravu, nemusíme sa trápiť so štúdiom zloženia a lámať si hlavu nad všelijakými nezrozumiteľnými názvami, pretože presne vieme, čo sme do nich dali. Určite poznáte úplne najklasickejšie masky, ktorými sme sa patlali už ako teenagerky - maska z plátkov uhoriek (hydratačná), prípadne z plátkov zemiakov (čistiaca, sťahujúca), či droždie+med+olivový olej (čistiaca, proti akné). Jednou z mojich najobľúbenejších zložiek je med a v poslednom čase som si obľúbila hlavne med špeciálny a liečivý - MANUKA med. V našich končinách sa ťažko zháňa, ale dá sa kúpiť napr. v potravinách Marks  & Spencer, prípadne v biopredajniach (ale skôr v tých internetových). Je dosť drahý, takže ho požívam výnimočne a väčšinou na masky alebo ako liek.

MANUKA MED pochádza z Nového Zélandu z kvetov kríka Manuka (Leptospermum scoparium). Keď kríky začínajú kvitnúť, dopravia sa  k nim včelie úle a zabezpečuje sa zber výhradne z týchto kvetov. 
Manuka med má niekoľkonásobne silnejšie liečivé účinky v porovnaní s obyčajným medom. Má významné antibakteriálne, antivírusové a antiplesňové vlastnosti, takže sa používa ako prírodné antibiotikum pri respiračných ochoreniach, nachladnutiach, tiež je vhodný na liečbu žalúdočných problémov, vredov, hojí rany, popáleniny, akné, jazvy, pigmentové škvrny, preto sa používa aj ako súčasť kozmetiky proti akné a nečistej pleti.  (Stačí ďobnúť si trošku medu na neželaný pupák - do 2-3 hodín je fuč!) Krátke video si môžete pozrieť tu. Kúpiť sa dá napr. tu.




Manuka med+kurkuma - ÚŽASNÁ maska! Jednoducho ju musíte vyskúšať. Spojenie antibakteriálnych účinkov manuka medu a kurkumy je tak silné, že sa vám vaša pleť určite poďakuje :) Zmiešate väčšiu čajovú lyžičku manuka medu (alebo 2 malé) s lyžičkou kurkumy, na zahustenie môžete použiť lyžičku-dve špaldovej múky. Masku treba určite zahustiť, aj keď to tak nevyzerá, lebo medové masky majú tendenciu topiť sa na tvári a nepríjemne stekajú. (Pozor, kurkuma farbí na žlto, tak sa snažte nič nezašpiniť! Bielu koženú sedačku napr :D) Masku nechajte pôsobiť okolo 15 minút a zmyte vlažnou vodou. Budete možno trošku nažltlé, ale nebojte, zmyje sa to :))




Banánovo-medová - vynikajúca výživná a hydratačná, roztlačte si zrelý banán vidličkou a pridajte lyžičku medu, aby vznikla nepríliš riedka kašička. Môžete pridať aj jogurt alebo tvaroh (a zase na zahustenie špaldovú múku - tú používam na zahustenie vždy, prípadne rozomleté ovsené vločky). 

Citrónovo-jogurtová - šťava z citróna+jogurt+zahustenie- čistenie, výživa a hydratácia v jednom!

Mandle+med+jogurt - 2 lyžice mletých mandlí zmiešajte s lyžičkou medu, lyžičkou jogurtu+lyžičkou olivového oleja - pleť bude napnutá, svieža a čistá. Môžete pridať aj acylpirín (kyselina salicylová).

Avokádo+citrón - pridajte lyžičku medu, podľa potreby zahustite a ďalšia úžasná výživná maska je na svete :)

Takto by som mohla pokračovať do nekonečna - základné ingrediencie ako med, citrónová šťava a jogurt alebo tvaroh sa dajú kombinovať s akýmkoľvek roztlačeným ovocím, žĺtkom, bielkom.. možností na masky sú stovky :)

Masky z obchodu


Dlhé roky som nemohla dopustiť na masky značky Sisley, hlavne masku s lipovými kvetmi na citlivú pleť Masque Givre au Tilleul alebo Masque Eclat Express. Prestala som ich používať, keďže sú plné parabénov, ale ak vám parabény nevadia, sú to naozaj dobré a účinné masky, hoci príšerne drahé.

Rovnako plné parabénov sú masky značky Freeman, ktoré som tiež rada používala... škoda, že do nich pchajú toľko zbytočného balastu.

Jeden tip na bio masku - Lavera Balancing Mask. Obsahuje nechtík lekársky, zázvor a mango, za ktorými krásne vonia. Je vhodná pre normálnu až zmiešanú pleť, skvele hydratuje, pleť je po použití vláčna a hebká. Minule som si ju kúpila v DMke a keďže predtým som ju kupovala bez SK prekladu, tentokrát mi udrel do oka a skoro som sa tam v predajni sklátila od smiechu. Calendula alias nechtík lekársky (česky měsíček lékařský) je tam preložená ako mesiačik :)) Prekladateľ bol asi pod vplyvom splnu alebo čo :)

Celkom príjemne ma prekvapila aj čokoládová maska Montagne Jeunesse (predávajú hocikde v supermarketoch), pleť je po aplikácii hydratovaná a vláčna, zloženie tiež nie je úplne najhoršie. Obsahuje kakaové a bambucké maslo a soľ z Mŕtveho mora.



Masque Givre au Tilleul
Masque Givre au Tilleul
Masque Givre au Tilleul
Masque Givre au Tilleul

Na wishliste na najbližie obdobie mám Antipodes Aura Manuka Honey Mask, máte ešte nejaký dobrý tip na masku? :)




10 komentárov:

  1. To je super článek - večer provětrám lednici a něco si uklohním i na obličej. Jsem zvědavá, jak to bude fungovat. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Správny prístup :) a jasné, že to bude fungovať :D ;)

      Odstrániť
  2. Ten manuka med asi potřebuju, všechny výrobky, které s ním mám jsou super, takže bych ho určitě ráda vyzkoušela v nejčistší podobě :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si zo začiatku zvykala na chuť, má trochu inú ako klasický med, ale s účinkami som veľmi spokojná.

      Odstrániť
  3. máš úžasný blog... práve som ho objavila :) asi sa ti tu poriadne pohrabem... som tiež za všetko z prírody, milujem kozmetiku Alverde, Hennu, bylinky a špaldovú múku... mám tiež plno dobrých receptov, len blog sa mi nechce kvôli tomu zakladať :)
    pre masky z jedlých surovín mám jeden tip - robím si ich zásadne počas kúpeľa :) ten relaaaxxx... a nič nezašpiním, keď niečo steká, mokrou rúčkou zotriem :P no a po uplynutí príslušnej doby jednoducho opláchnem rovno do vane. paráda.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne :) a vďaka za tip, ja sa síce nerada kúpem, ale ak by som sa, tak by som to určite tiež spojila :)

      Odstrániť
  4. Ach, mala by som aj ja. Túto časť starostlivosti o seba úplne zanedbávam, masku som si už nedala 100 rokov, ale asi základ je, že som si nedávno v Marionnaud masky kúpila. A tie prírodné tiež vyskúšam. Ako vždy, skvelý a podnetný článok!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No vidíš to, ja zase flákam iné veci, ale maska musí byť aspoň 2x do týždňa :) a ďakujem! :-*

      Odstrániť
    2. Ja teraz hlavne flákam nechty, lak nevideli už minimálne mesiac :-/

      Odstrániť
    3. ehm, no moje minimálne tak isto :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)