štvrtok, 6. júna 2013

Jahodové mištičky s bazalkovým cukrom


Tentokrát mám tip na jednoduchý a zdravý dezert, alebo raňajky, alebo čo chcete :) Už ste niekedy ochutnali jahody v kombinácii s bazalkou? Viem, znie to divne, ale v Panta Rhei robia limonádu, v ktorej sú bazalka, jahody, limetky a hnedý cukor a je to veeeľká dobrota :) Bazalkový cukor ma zaujal na titulke Apetitu 06/2013, tak som ho skúsila. Krajšiu farbu by mal, keby som mala biely cukor, ale s hnedým je vynikajúci :)




Potrebujeme:

cca 500 g jahôd
1 vaničku jemného tvarohu alebo väčší biely smotanový jogurt
1-2 lyžice cukru, alebo javorového sirupu
vanilkový extrakt
hrsť lístkov bazalky + cukor podľa potreby

Postup:

1. Jahody rozmixujeme s cukrom alebo javorovým sirupom a prepasírujeme. (Jahodovú zmes môžeme zohriať a rozpustiť v nej želatínu, vtedy sa mištičky budú dať po stuhnutí vyklopiť. Pôvodne som to mala v pláne urobiť takto, ale keďže som v priebehu prípravy zistila, že želatínu nemám :D tento krok som vynechala.)

2. V miske si rozmiešame tvaroh s vanilkovým extraktom, pridáme jahodovú zmes a zmiešame.

3. Zmes nalejeme do pripravených mištičiek. Ja som ešte misky vytrela roztopeným maslom a vysypala mletými orieškami.

4. Mištičky ozdobíme plátkami jahôd a posypeme bazalkovým cukrom, ktorý získame rozmixovaním bazalky s cukrom (použijeme buď ručný mixér, robot, alebo mažiar)


Dobrú chuť! :)


7 komentárov:

  1. Zaujímavý recept, jahôdky mám rada a tu vyzerá veľmi chutne. A bazalkový cukor vidím prvý krát :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. rovnako aj ja kombinaciu bazalka+cukor nepoznam, moze to byt zaujimava chut. skor mi pasuje mata s cukrom, ale to je asi bezna klasika:) inak dezert super, sviezi ovocny, pre mna idealne ranajky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hej veď to, že mäta+cukor je bežná, ale tá bazalka+cukor+jahody je zaujímavá kombinácia, chutilo aj priateľovi, a ten hocičo nezje :D

      Odstrániť
  3. tak toto vyzerá vynikajúco. Ideálne na aktuálne jahodové obdobie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. určite áno, odporúčam :) zmizlo rýchlosťou blesku. a ja sa teším, že už mám zelené jahôdky na balkóne, juch! :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)