streda 19. júna 2013

Bojujeme s celulitídou - posledná šanca nevyzerať v plavkách ako huspenina!


Musím sa priznať, že cez zimu som značne poľavila v strave, dopriavala som si sladkosti a necvičila som... takže sa na mňa čo-to nalepilo. Samozrejme, stále sa udržujem v tom svojom hmotnostnom rozmedzí, nie som žiadna chodiaca obezita a nemusím sa zatiaľ prihlasovať do Extreme Makeover :) ale, túčik k túčiku... Našťastie som sa spamätala včas a začala jesť menšie porcie, obmedzila sladké, začala pravidelne cvičiť a pravdou je, že už po 2 týždňoch som videla výsledky.

Že celulitídy sa nedá zbaviť? Ale dá, možno nie úplne, ale dá sa stiahnuť z hnusnej viditeľnej a roztrasenej želatíny na voľným okom neviditeľnú, iba stlačením viditeľnú formu :) Toto, čo tu píšem, nie sú žiadne novinky, v podstate sa s tým stretnete vo všetkých ženských časopisoch a blogoch, ale prosím nebrblite, opakovanie je matka múdrosti a možno aspoň niektorú z vás nakopnem k tomu, aby konečne pohla zadkom :) Ak chcete začať, začnite hneď, žiadne také, že začnem zajtra, v pondelok, budúci týždeň... správny čas je teraz!

Takže ako sa tej potvory zbaviť?


1. Cvičte! Urgentne každý deň!



Vyberte si nejaké cvičenie, čo vás bude baviť (ja viem, je to ťažké preťažké, hlavne pre totálnych antišportovcov, ako som aj ja), spojte posilovacie cvičenia s aeróbnymi a výsledky sa dostavia! Je jedno, či vás bude baviť Zuzka Light, Bodyrock, ZWOW, či začnete behať, jazdiť na korčuliach, cvičiť podľa Jillian alebo Tracy, squotovať, burpeesovať, crossfitovať... len niečo robte! :) Dôležité nie je cvičiť dlho, ale intenzívne aspoň 20 minút, bez páuz, až budete fučať a potiť sa ako somár. Je to otras, hlavne v tomto teple, ale dá sa to :) Prvý týždeň-dva sa do cvičenia budete musieť nútiť, ale potom sa to zlomí a budete to brať ako prirodzenú súčasť svojho denného režimu, až vám bude ľúto, keď budete musieť 1 deň cvičenie vynechať (napr. kvôli blbej migréne). Verte, viem o čom píšem, moje druhé meno je Leňochod :)


2. Nejedzte ako prasiatko a dostatočne pite!





Teraz je skvelé obdobie, keď máme v obchodoch čerstvé ovocie, zeleninu, takže je úplne jednoduché dopriavať si čerstvé šaláty, ovocné a zeleninové šťavy, smoothies, ľahké polievky či jedlá na grile. Neváhajte ich zaradiť do svojho jedálnička. A samozrejme, nezabudnite na dostatočnú hydratáciu. Pitie čistej vody (z vodovodu samozrejme) sa prejaví nielen na postave, ale aj na pleti, bude hladšia, žiarivejšia, napnutejšia a bez vrások.  Ak vám nechutí čistá voda, skúste si do nej pridať čerstvé mätové lístky, plátky citróna, prípadne strúhaný zázvor, plátky jahôd... takto ju určite vypijete :)

Alebo si pripravte domáci ľadový čaj:

Vtip je v tom, že čaj neuvaríme a neochladíme ľadom, ako sa uvádza vo väčšine receptov. Vezmite si veľkú misu, alebo džbán (podľa toho, čo sa vám zmestí do chladničky). Odmerajte toľko šálok studenej vody, koľko sa do misy zmestí a vložte do nej rovnaký počet čajových sáčkov (zelený, ovocný, aký chcete) ako bolo šálok vody. Misu dajte na 6-8 hodín do chladničky, potom vyberte čajové sáčky, ochuťte medom, citrónom a môžete nalievať do pohárov a piť. Chuť je fantastická, takmer ako kupovaný ľadový čaj :)


3. Mažte!



No a akou kozmetikou si pomôcť v boji s celulitídou?

Môj tip sú 2 produkty značky Alverde, konkrétne rozmarínovo-citrónové combo: sprchový píling Cellulite Duschpeeling (2,99 € v DM) a telový olej Cellulite Körperöl Zitrone Rosmarin (5,59 €). Nie sú to novinky, ale to snáď nikomu neprekáža :) Vôňa je jednoducho úúúúžasná! Nie som absolútne milovníčka citrusových vôní, napriek tomu, že citróny by som dokázala jesť ako na bežiacom páse. Ale táto vôňa je vyslovene prirodzená, žiadna umelina, akoby ste rozomleli citrónovú kôru s čerstvými lístkami rozmarínu.

Gel sa používa klasicky v sprche, zamerať sa treba hlavne na problémové partie - boky, stehná a brucho a masírovať krúživými pohybmi.  Po osprchovaní sa neutrite úplne dosucha, ale ešte na vlhkú pokožku naneste olej a zase dobre rozmasírujte. Olej sa po pár minútach vsiakne a pokožka ostane vláčna a príjemná na dotyk, žiaden ulepený mastný hnus. Výsledky by ste mali vidieť po 2 týždňoch, mne priateľ obdivne povedal, že mám hladšie, pevnejšie a prepnutejšie stehná na dotyk aj na pohľad, to poteší, že? :) Samozrejme, nečakajte zázraky, že vám celulitída zmizne úplne načisto, hlavne, ak máte tie horšie štádiá, ale viditeľné zmiernenie sa naozaj dá dosiahnuť (v kombinácii s cvičením). Práve domíňavam prvé balenia a chystám sa na ďalšie, a aj keby nič nerobili s celulitídou, už len kvôli tej vôni a pocitu na pokožke sa určite oplatia :)



Keď už som pri telových olejoch, ešte jeden od Alverde dám - Haut- und Badeöl Vanille Chai (4,99 €). Takisto nádherne vonia, ako vanilka s rôznym indickým čajovým korením. A rovnako sa skvele vstrebáva, takže žiadna mastná lepkavá pokožka, ale hebká a voňavá. Najlepšie je nanášať na vlhkú pokožku po sprche.




Tak, trochu som vás navnadila? Dúfam, že áno, a nebudem v tom boji sama :)



29 komentárov:

  1. Mně se ještě osvědčilo před sprchou pokožku masírovat takovým kartáčem - možná to někomu přijde drsné, ale pokožka se krásně prokrví a když pak ve sprše střídám teplou a studenou vodu, je to úplně to nejlepší!

    Alverde jsem ještě nezkoušela, zatím používám Saloos a jsem s ním taky moc spokojená! Je teda pravda, že pokožka po použití zůstává mastnější, ale mně to na noc nějak moc nevadí :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíha, ty si teda rýchla :) áno, určite masáže pomáhajú, len pozor, komu praskajú žilky, radšej lufovú rukavicu ako kartáč :) a čo máš od Saloos?

      Odstrániť
    2. To máš pravdu, já s tim zatím problém nemám... Od Saloos mám tělový a masážní olej celulinie, složení - oleje lisované za studena (bio slunečnicový, mandlový, meruňkový,bio sezamový, makadamiový), 100% esenciální oleje (jalovec, grep, citron, pomeranč a další), vitamíny A, E, F, lecitin

      Odstrániť
    3. Aha, to je taká žltá fľaštička myslím, nevoňala som ho, ale zloženie znie príjemne :)

      Odstrániť
    4. Jj, žlutá. Vůně je taková lehounce citrusová, ne moc výrazná - ne něco, z čeho bych byla unešená, ale nevadí mi to. Teď jsem ale začala používat odličovací olej tea tree - manuka a tam mi na té vůni něco vyloženě vadí. Tak uvidim, jaký bude :-)

      Odstrániť
    5. No, tea tree olej nevonia práve najlepšie, rovnako ako manuka, takže tá kombinácia musí byť dobrý smrádeček :D ale zase účinkovo musí byť výborný.

      Odstrániť
  2. Budu muset jít do sebe. po všech těch brownies, českých buchtičkách a dobrotkách, co jsem si dopřávala přes zimu, jsem kapku víc třesoucí, než je zdrávo!
    Recept na ledový čaj zní skvěle. Hned na zítřek si ho do práce udělám:) Já zatím ledový čaj dělávala tak, že už ochucený a zchladlý jsem dala vychladit do lednice.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, presne takto to bolo aj u mňa a veru musela som si vstúpiť do svedomia :)) Čaj je super, určite skús :)

      Odstrániť
  3. aj ja som od začiatku júna vyhlásila boj celulitíde :) pijem žihľavový čaj (odvodňuje a prečisťuje)a masírujem po každej sprche a natierám hrejivými gélmi. Vždy sa mi to osvedčilo a na dovolenke som pri pohľade do zrkadla nezúrila :D cvičenie nie je moja silná stránka ale sem tam sa prinútim robiť aspoň drepy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, masírovať a natierať treba a drepy sú naj na zadok :)

      Odstrániť
  4. ja teda proti celulitide okrem cvicenia nic nerobim, nemazem sa vobec s nicim, ak neratam nejaku masaz v sprche ale maximalne tak s peelingom. tie alverde vyrobky vyzeraju fajn, ked uz nebudu ucinkovat, budem aspon pekne vonat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mně celulitida až tak moc netrápí. Nějaká by se jistě našla, jako u každé správné ženské, ale krémy nikdy nepomohly, takže raději se věnuji jiným činnostem než trápením se s pomeranči :-))

    World By Bella

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som si to kedysi myslela, dočkaj času :D Ja som to nikdy nemala také zlé ako tento rok, tak bolo načase s tým niečo robiť :)

      Odstrániť
  6. I když jsem poměrně hubená trpím celulitidou co mě ale utěšuje, že dvě moje hubenějš spolužačky taky :D piju hodně cvičím ale mám ji pořád.. zkusím ty výrobky třeba mi to pomůže :))

    http://eattrainbeauty.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je veľmi málo žien čo ju nemá vôbec, je to daň za estrogén a ženstvo, úplne prirodzená súčasť ženského tela :) ale je rozdiel celulitída a celulitída. Pokiaľ si stlačím kožu a je tam, je to úplne normálne, pretože ženské telo je naprogramované v tehotenstve sa rozťahovať a zväčšovať. Ale pokiaľ mám viditeľné hrče a roztrasené sadlo, to už hovorí o zlom životnom štýle, strave a nedostatku pohybu. A samozrejme, čím je človek starší, tým je to horšie.

      Odstrániť
  7. Milujem takéto články! Určite začnem sa lepšie stravovať a aj cvičiť a na tie produkty do Dmky sa pojdem pozrieť čo najskôr. Škoda že som nenašla tento článok už skôr :( Ale začať sa môže vždy aj v strede leta :D Chcem sa ti veľmi pekne poďakovať za skvelý článok určite sa budem držať tvojími radami a potom ti napíšem ako to dopadlo. Ešte raz veľmi pekne ďakujeem :)
    http://nalensworld.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem za pochvalu a držím palce, nech sa to podarí ako si praješ :)

      Odstrániť
  8. V tomto boji určitě nejsi sama :-) - olej už mám, ještě utíkám koupit ten peeling - super tip. Zrovna jsem přemýšlela, že by to ten peeling chtělo, ale neměla jsem žádný vyhlídnutý.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Peeling si kúp určite, spolu je to perfektná dvojka, uvidíš, akú budeš mať hladkú pokožku .)

      Odstrániť
  9. Skvelé tipy, na dovolenku idem už o týždeň, takže by som sa do toho mala okamžite pustiť :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D tak v tomto prípade pomôže asi len odľahčiť stravu, aby si mala ploché brucho na fotkách :D krásnu dovolenku prajem :)

      Odstrániť
  10. tento článok ma neskutočne motivoval takže dakujem ! :)

    http://julietandnicol.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Tak jsem nakonec neodolala a po peelingu, který už pár týdnu používám, jsem si koupila i ten citrusový olej. Obojí vážně voní fantasticky :-) Mažu od včerejška a jsem nadšená, jak rychle se vsakuje - po chviličce nejsem ulepená, mastná, nic. Jen příjemný pocit na dotek. Tak ještě doufám, že bude i fungovat a zadeček budu mít jak modelka :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super, teším sa a som rada, že sa ti páčia :) A neboj, chce to pravidelnosť a občas nejaký drepík a budeš ako modelka z prehliadky Victoria's Secret :))

      Odstrániť
  12. To musím vyzkoušet. Skvělý článek! Je to věčný boj! Je prima, že můžem bojovat.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)