štvrtok, 30. mája 2013

Vyskúšala som co-washing


Že čooo, pýtate sa? Keď som tento názov videla prvýkrát, myslela som si, že ide o spoločné umývanie s niekým/niečím... ale nie, nie, co-washing je skratka od conditioner washing, čiže umývanie vlasov kondicionérom (balzamom) namiesto šampóna. Jednoducho, preskočíte prvý krok umývania vlasov - t.j. šampón a prejdete rovno na kondicionér.

Zo začiatku som iba veľmi skepticky dvíhala obočie, ale povedala som si, že túto somarinu musím vyskúšať :)) Vraj je to veľmi účinná alternatíva umývania vlasov, vhodná hlavne pre vlasy kučeravé, suché, vlnité a krepovité. Pre tento typ vlasov by sa mal co-washing striedať s klasickým umývaním šampónom (ale pri mojej dĺžke by to bola slušná spotreba kondicionérov).

Moje vlasy sú mierne zvlnené, vo vlhkom prostedí so sklonom ku krepovateniu, inak zdravé a lesklé, takže čo sa výzoru týka, žiaden extra rozdiel po umytí som nepozorovala, ale na dotyk vlasy pôsobili hladšie a jemnejšie. Neboli spľasnuté, naopak, bohaté a mäkké. Vydržali mi pekné 4 dni, umývala som na piaty deň, ale ešte stále boli znesiteľné. Pri umývaní so šampónom obyčajne umývam na šiesty deň. Určite sa k tejto metóde z času na čas vrátim!

Ako na to? 


Dôležité je vybrať si vhodný typ kondicionéra, a to taký, ktorý neobsahuje silikóny. Silikónovým balzamom by sme si vlasy neumyli, ale obalili ich mazľavou hmotou, ktorá by sa ťažko vymývala, vlasy by boli bez života a umastené, čiže dosiahli by sme úplne opačný výsledok, ako chceme. Ak máte predsudky a obávate sa použiť svoj obľúbený, nedajbože drahý kondicionér, kúpte si nejaký lacný, napr. Balea (áno, dokonca aj Balea robí balzamy bez silikónov a parabénov, stoja okolo 40-50 Kč, takže vás to nezabije), ja som použila konkrétne zelený Garnier Ultra Doux Recette Provence (mne vonia ako pánsky sprcháč, aspoň som sa ho rýchlejšie zbavila hehe...).

Takže potrebujeme:

kondicionér cca 1-1,5 dl podľa dĺžky vlasov
menšiu misku
2 lyžice trstinového cukru (niektoré recepty uvádzajú 1 lyžicu trstinového a 1 lyžicu obyčajného kryštálového cukru)

V miske zmiešame kondicionér s cukrom a nanesieme na mokré vlasy. Množstvo kondicionéru je nutné prispôsobiť dĺžke vlasov, treba myslieť na to, že by ním mali byť pokryté celé vlasy, takže ak ich máte dlhšie, bude ho treba viac, aj celý. Masírujeme asi 5 minút, kým sa cukor nerozpustí, resp. kým už necítime pod prstami kryštáliky cukru. Kvôli tomuto experimentu som si schválne týždeň neumyla vlasy a dosť som sa obávala, že vlasy nebudú dôkladne umyté a ostanú mastné, ale neboli! Ak máte obzvlášť suché vlasy, môžete si po zmytí kondicionéru dať ešte masku.




Tak, čo na to hovoríte? Skúsite toto čudo? :)


19 komentárov:

  1. fiiha, toto by som chcela vyskusat, ale mam strasne predsudky, tak hadam sa uz teraz odhodlam :) Mam doma dva kondicionery Garnier bez silikonov, ktore velmi nejdu na odbyt, lebo su strasne riedke, tak na toto budu idealne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne aj ja som mala obrovitánske predsudky, ale fakt som bola výsledkom až nadmieru milo prekvapená :) a presneee tieto Garnierky sú strašne tekuté, na toto sa hodia, skús, budem rada, keď si potom prečítam dojmy na tvojom blogu :)

      Odstrániť
  2. hmmm, som zasa o nieco mudrejsia:)sice som uz citala na viacerych strankach umyvat napriklad len cistou vodou a po 6 tyzdnoch maju vlasy zostat krasne a ziarive, ale predsalen s tym kondicionerom mi to pride presvedcivejsie:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. s tou vodou som to aj ja čítala, ale predsa len, čistá voda podľa mňa nevymyje dôkladne maz a iné nečistoty.. ale zase by to bolo praktické, nepotrebovali by sme žiadne šampóny, balzamy, masky, čiže na tomto by sme ušetrili a mohli investovať iným smerom :D

      Odstrániť
  3. No teraz si ma dostala, toto sa mi paci, vyzera to vhodne presne pre moje krepovite, suchsie vlasy, to hned zajtra vyskusam :-) Pridavas prispevky jedna radost, musim aj ja uz konecne zasa nieco, lenze ja len kysnem nad zakonmi :-/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. skús! som zvedavá čo povieš, lebo presne na tvoj typ vlasov by to malo sadnúť ako ehm.. na šerbeľ :)) a prosím urob si pauzičku a daj nový príspevok ;)

      Odstrániť
    2. No ved uz mi to aj chyba, ale vies, ked cas tlaci, clovek je aj v strese a vtedy to aj s prispevkom ide tazsie :-( Ale dnes kazdopadne toto vyskusam na vlasky

      Odstrániť
    3. Už som to vyskúšala a je to super, vôbec mi neostali ,,špinavé,, vlasy, ale normálne umyté, ako šampónom, ale hebkejšie a menej krepovité a aj pokožka hlavy sa mi zdá vyživená. To si veru zopakujem aspoň raz mesačne, som veeeľmi spokojná!

      Odstrániť
    4. jeej, super, teším sa! a čo si použila? dala si polovicu či celý? na tvoje vlasy to musela byť spotreba, že? ja som tiež rozmýšľala, že to budem opakovať tak 1-2x mesačne.

      Odstrániť
    5. Použila som taký jeden Bio kondicionér, z Bio obchodu, z dovolenky v Grécku, ešte som mala cca polovicu. A teraz si budem musieť nejaký bez silikónov zohnať, keďže si to naozaj mienim pravidelne zopakovať. Asi skúsim ten Ultra doux, keďže aj ten šampón ma celkom oslovil.

      Odstrániť
    6. som naozaj rada, že si spokojná, a že sa mi iba nesnívalo, že mám z toho úžasné vlasy! :D

      Odstrániť
  4. Já vám to nevěřím. Vy jste se všichni spikli a hrozně to chválíte, ale ve skutečnosti se akorát smějete pod fousy a čekáte, kdo vám na to všechno skočí a skutečně si dá na hlavu kondicionér s cukrem, že jo? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D :D takto nejako som sa vyjadrovala aj ja, a trvalo mi straašne dlho, kým som sa na to odhodlala :D

      Odstrániť
  5. Tak to slyším úplně poprvé a hned mám docela chuť to vyzkoušet. Díky za tip.)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. fíha tak umývanie každý šiesty deň závidím. Ja musím každý druhý deň, niekedy každý deň. A s kondicionérom to radšej skúšať nebudem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no viem o čom to je, tiež som to tak mala, ešte pred rokom a pol. ale našťastie som sa z toho vyhrabala a neskutočne sa z toho teším!

      Odstrániť
  7. Waw, tak o tomto som ešte nepočula.Ja mám, ale dosť matné vlasy, takže by to nebolo úplne pre mňa, ale i tak som sa rada dozvedela niečo nové. Ja som sa zas včera sprchovala, použila som peeling a potom namiesto sprcháča prírodný olej a bolo to super!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vieš čo, skúšali to aj baby s mastnými a práveže si pochvaľovali, ono to nejak reguluje maz a vlasy sú fakt krásne hebké, tým že kondicionér je bez silikónov tak nezamasťuje. A oleje na sprchovanie sú super! Len tú vaňu potom umývať :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)