streda, 22. mája 2013

Špargľa v zemiakovo-bylinkovom cestíčku


Viem viem, už som ako pokazená platňa s tou špargľou... Ale keď to je taká dobrota, že si nemôžem pomôcť! :) Toto jedlo je úplne jednoduché, rýchle a chutné. Pán doktor Bukovský by ma zaňho síce vôbec nepochválil, pretože je vyprážané, ale čo už, vyprážané predsa nejeme každý deň, tak občas zhrešiť môžeme :) Určite by nevyhralo ani žiadnu gastronomickú súťaž krásy, ale ak máte radi zemiakové placky, špargľu, a niečo ako vyprážaný karfiol, skúste!




Potrebujeme:

500 g špargle
6 zemiakov
trochu mlieka
1 vajce
čerstvé bylinky - pažítku, majoránku, oregano, tymián - aspoň 1 veľkú hrsť
soľ
2 strúčiky cesnaku
cca 3 lyžice múky
olej na vyprážanie

Postup:

1. Špargľu dobre ošúpeme, nevadí ak sa poláme. Môže byť zelená, biela, aj mix. Umyjeme ju a osušíme.

2. Zemiaky ošúpeme, nakrájame na kúsky, dáme do mixéra a rozmixujeme s trochou mlieka. Pridáme vajce, cesnak, soľ, bylinky a nakoniec múku. Cestíčko trochu zhnedne ale pri vyprážaní znovu ozelenie.

3. Cestíčko nalejeme na tanier, obalíme v ňom špargľu, prípadne ju ešte na panvici trochu pocestíčkujeme a vypražíme.  Jeme samostatne alebo s čím chceme :)

Dobrú chuť! :)


2 komentáre:

  1. úplně se mi sbíhají sliny, kam chodíš pro chřest? do Sklizena? nebo kupuješ v supermarketu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vidíš, ďakujem, že si mi pripomenula, do Sklizena sa musím vybrať :)) ale kupovala som buď u Alberta, alebo priamo vo Veľkých Levároch, alebo v Ivančicích keď tam boli Slavnosti chřestu :) mala som aj nejaký maďarský chřest z Tesca, ale ten bol v strede dutý, taký bol suchý, a pritom vyzeral ok.

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)