piatok 3. mája 2013

Polievka zo zelenej špargle s pórom a špenátom


Špargľovú polievku som už dávala minule, tentokrát som uvarila polievku zo zelenej špargle a pridala trochu špenátu, aby bola krásne zelená :)




Potrebujeme:

1 balenie - cca 500 g zelenej špargle
500 ml slepačieho vývaru alebo vývaru z odrezkov a šupiek špargle
kúsok póru
kúsok masla
soľ, čierne alebo biele korenie
veľkú hrsť špenátu
petržlenovú vňať
cca 100 ml šľahačkovej smotany
niekoľko hlavičiek špargle na ozdobu (zelenú netreba ani variť)


Postup:

1. Špargľu umyjeme, odrežeme končeky a hrubšie špargle ošúpeme. Odrezky dáme do menšieho hrnca, zalejeme vodou a varíme cca 15 minút. Ja som tam pridala aj kocku bujónu (pán Pohlreich by ma ukameňoval, ale bol aspoň bio, Alnatura! :D)

2. Vo väčšom hrnci si podusíme nakrájaný pór na troche masla, pridáme nakrájanú špargľu a jeden strúčik cesnaku, hrsť špenátových listov a zo 2-3 stonky petržlenovej vňate, zalejeme pripraveným precedeným vývarom a varíme do mäkka, niekoľko minút. Pred koncom varenia pridáme smotanu, necháme prevrieť, podľa chuti ešte dosolíme a okoreníme.

3. Hotovú polievku rozmixujeme v hrnci tyčovým mixérom alebo nalejeme do mixéra a rozmixujeme, pričom sa snažíme, aby vrchnák z mixéra neuletel a neodžabal stenu, okno, a polovicu dekorácií v byte, ako sa to stalo mne :D (nadávala som ako chorá vrana...) Polievku na tanieri ozdobíme zvyšnými hlavičkami špargle a podávame najlepšie s opečeným chlebom, ja som pripravila focacciu :)


Keď toto všetko úspešne zvládneme, môžeme si zapriať dobrú chuť! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)