štvrtok, 2. mája 2013

Obľúbené make-upy, púdre a korektory


Po niekoľkých receptoch konečne niečo aj z kozmetickej oblasti, tentokrát o make-upoch a korektoroch.

Predstavím vám tie, ktoré práve používam. Čo sa týka zloženia, nie sú práve bio eko organic, ten môj bio eko make-up stále hľadám. Žiaľ, prírodná dekoratívna kozmetika je na tom oveľa horšie, ako jej pleťová sestra. Väčšinou prípravky na pleti dobre nedržia, majú divné konzistenice a nespĺňajú svoj účel. Preto stále kladiem dôraz na kvalitnú pleťovú kozmetiku, potom nám tých šminiek stačí menej a keď je dobrý podklad, aj nie celkom čisté zloženie nám nemusí robiť na pleti šarapatu. 

Make-upy


V časoch, keď som ešte mala zmiešanú pleť, som roky rokúce používala môj najobľúbenejší make-up  Double Wear od Estee Lauder (rozmýšľam, že by som ho z nostalgie zase skúsila :) ), prípadne Spectacular Foundation od Heleny Rubinstein

Tie vystriedala éra minerálnych make-upov Everyday Minerals, Bare Minerals, Lucy Minerals, Meow, Elemental Beauty.... Nikdy mi však veľmi nevyhovovali, vždy sa po pár hodinách pousádzali v póroch a divne vyzrážali do máp, navyše mi pleť veľmi vysušovali.




Potom prišla éra BB krémov. Asi pred rokom a niečo, v čase keď som BB krémy (Skin79 a pod.) používala už nejaký ten piatok, sa zrazu začalo z reklám ozývať samé BÍ BÍ, BÉ BÉ, bu bu bu! Všetky značky sa začali predbiehať, ktorá prinesie na trh ten svoj BB krém čo najrýchlejšie, lebo však treba zarábať na tom, keď je niečo populárne, že? Ten BB boom som tak trochu nepochopila, pretože väčšina týchto tzv. BB krémov sú obyčajné tónovacie krémy a urobia vám asi takú (ak nie horšiu) službu, ako keď si zmiešate krém s trochou make-upu. V poslednom čase ma láka vyskúšať ďalšiu novinku na trhu - CC krém alias Color Control, ktorý by mal navyše poskytovať vyššiu kryciu schopnosť a tým sa viac približovať make-upu v porovnaní s klasickými BB krémami. Momentálne mám BB iba jeden - Missha Perfect Cover, ktorý má tak svetlý a našedlý odtieň, že sa dá používať iba ak si ho zmiešam s tmavším make-upom :)

Tak a teraz ku kontrétnym produktom, ktoré momentálne používam.

Už asi 2 roky, (striedavo s BB, resp. inými MU) používam Shiseido Sun Protection Liquid Foundation SPF 30 (v USA SPF 42). Práve míňam druhé balenie, čoskoro budem potrebovať nové :). Tento make-up má strednú až vyššiu kryciu schopnosť, dá sa vrstviť a vytvára na pleti polomatný efekt. Nemám rada úplne zmatňujúce make-upy, pripadám si v nich ako stará zošúverená slivka a tento vytvára naozaj dojem sviežej, šťavnatej pleti. Je ľahučký, žiadna maska. Má neskutočnú výdrž v kombinácii s púdrom, bez púdru som sa s ním dokonca kúpala v mori a prežil! Je dosť tekutý, takže ho pred použitím treba poriadne pretrepať. Aplikátor je malý a dobre sa s ním dávkuje množstvo. Nanášam ho prstami alebo štetcom na make-up. Mám trochu tmavší odtieň ako je moja pleť, SP60 (to je označenie odtieňa, nie SPF!) stačil by SP50, ale teraz na leto bude ideálny. Mne vyhovuje aj to, že nemá parabény, aj keď teda chémia to je.

Ďalší, konzistenciou podobný ľahký make-up je Chanel Vitalumière Aqua. Opísala by som ho veľmi podobne ako predchádzajúci, akurát má o trošičku nižšiu výdrž a nie je vodeodolný. Takisto je však na pleti veľmi príjemný a dá sa vrstviť, čím si viete navoliť krytie aké potrebujete. Na môj vkus je možno príliš parfumovaný, vôňa však našťastie nedrží dlho. Obsahuje aj parabény, takže kto je citlivý, neodporúčam.

Ešte mám jeden úžasný make-up z kategórie ľahkých make-upov s vysokým obsahom vody - Fresh Water Pearl Foundation od Dianne Brill. Je ako stvorený na leto, pleť po ňom vyzerá ako nenalíčená, krásne sa leskne, ale nie je to mastný lesk, ale taký ten zdravý, svieži, pleť je krásna ako jabĺčko :) Našťastie neobsahuje žiadne trblietavé častice, to u make-upov neznášam. Odporúčam hlavne pre tie z vás, ktoré majú viacmenej bezproblémovú pleť, krytie je o čosi slabšie ako u predchádzajúcich dvoch MU, ale tiež sa dá vrstviť. Nanáša sa najlepšie štetcom (dokonca v krásnom balení aj štetec je), rýchlo schne a prispôsobí sa pleti. Na pleti ho cítiť ako sviežu chladivú vodu. Má dosť výraznú koláčikovo-vanilkovú vôňu, mne príjemnú, ale dosť dlho pretrvávajúcu, čo môže niekomu vadiť. Ale tiež obsahuje parabény, no :-/




Púdre


Všetky púdre, ktoré spomeniem, sú sypké. Kompaktné púdre používam veľmi málo a na odmastenie počas dňa používam Shiseido Pureness Oil Blotting Papers, čo je vynikajúca vecička a podľa mňa najlepšie fungujúce odsávacie papieriky.

Už asi 10 rokov používam môj milovaný sypký púder T. LeClerc Loose Powder. Je to ryžový púder, ľahučký, veľmi jemný, dobre sa prispôsobí pleti a krásne ju nemaskoidne zmatní. Má veľa odtieňov, takže bez skúseností je lepšie si vybrať vhodný odtieň pri konzultácii s odborníkom. Ale zase púder je dosť transparentný, takže žiadna vrstva nečakanej farby nehrozí. Sypké púdre majú výhodu, že jedno balenie vám vydrží aj rok, takže sa netreba báť do nich investovať. Moje obľúbené odtiene sú Banane a Naturel.

Ďalší príjemný púder je Chanel Poudre Universelle Libre. Balenie je veľké, vydrží naozaj dlho. Rovnako ako TLC skvele zafixuje make-up a zmatní pleť na niekoľko hodín.

Veľmi spokojná som bola aj s ich cenovo oveľa dostupnejším kamarátom: Alverde Loser Puder. Je trochu hrubšie mletý a drsnejší, ale pekne zmatňuje.





Korektory


Korektory sú pre mňa veľmi dôležitá vec. Keďže moja pleť nie je zďaleka dokonalá, sem tam potrebujem zatrieť červený fliačik alebo vyrážku (vždy sa mi niečo vyhodí, keď idem niekam na návštevu, na pracovný pohovor ani nehovorím :D), rovnako mi stačí nespať 8 hodín a pod očami mám kruhy ako svet.

Na kamuflovanie a maskovanie všelijakých nepekností som si obľúbila už dávno pradávano Camouflage od Artdeco, podobne mi teraz slúži Boi-ing od Benefitu. Ten je vhodný dokonca aj pod oči, lebo je krémovejší a nie až taký hutný, kdežto Camouflage pod oči nie je vhodný, vysušuje.

Pod oči som skúšala kadečo, ale vždy som sa vrátila k Lancome Effacernes Longue Tenue. Kryje, nevysušuje a nezvýrazňuje vrásky. Celkom slušný a cenovo dostupný je Max Factor Mastertouch. Momentálne používam vzorku Shiseido Natural Finish Cream Concealer, tiež som prekvapivo spokojná.





Linky na e-shopy som sem tentokrát nedávala, väčšinu vecí som kúpila normálne v parfumérkach (samozrejme keď majú nejaké zľavy, kupóny a pod. :D), alebo v zahraničí. Niet nad to, keď si môžete dekoratívku priamo vyskúšať, nájsť vhodný odtieň a kúpiť v kamennom obchode :) Samozrejme, nakupujem aj cez e-shopy, takže ak by ste niečo chceli, rada pomôžem ten pravý nájsť :)

Tak, toto boli moje obľúbené, resp. aktuálne produkty, v ďalšom kole sa chystám na bronzery a lícenky :) Budem rada, ak mi napíšete tie vaše top produkty, prípadne ak mi dáte tipy na nejaké prírodné vecičky, ďakujem :)





9 komentárov:

  1. super super, dlho ocakavana recenzia! :))
    ja by som chcela skusit ten shiseido..a rada by som vedela ake je mat na ksichte chanel..mala som IBA dior..aj ten mi chudak padol do zachoda a rozbil sa :( u Shiseida sa mi paci ten vajickovy obal..som asi vadna, ale ja si casto veci kupujem pre obal ;)
    s BB kremami potvrdzujem skusenost zatial..mala som dve vzorky aj tych korejskych..neviem..zlezie mi to furt z nosa ako prve..a vyzera to potom cudne oproti zvysku tvare..korektor lokalny hladam..ja v podstate ani nie som spokojna stale s odtienom makeupu, kt. mam...myslim, ze som nieco medzi 51 a 52 u bourjois..takze bohvie, ktory a od akej firmy by mi sadol...v marionaud ked som pozerala shiseido mu...tak same tmave odtiene mali ako pre cernosky..az mi to neslo do hlavy, ze japonska firma a tmave?! h?
    a co som strasne chcela, videla som to na talianskej stranke PUPY..bol bronzer, rozjasnovac a licenka v jednom...ale vraj to maju iba oni, lebo v Eurovei v pupe na mna pozerala jak puk, ze co chcem :(
    a tipy na prirodne veci..mala som jednu taku tu tucnu maskaru od alverde, bola krasne cierna, a bola fajn..a mam od nich sypky puder..len nezmatni mi nadlho..v praci sa musim prepudrovat aj kazdu hodinu...
    Gilian Deacon, co napisala knihu V tvojom ruzi je olovo..ospevuje maskaru Volum organic mascara od Lavery, potom vraj od Dr. Hauschka a od Zuzu ( nazov firmy ma dost stve! :D ) pri ocnych tienoch uvadza Pure Anada, 100% Pure, Jane Iredale, Nvey...kniha je z r. 2011..takze pomerne aktualna..
    *zz*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som tiež málokedy spokojná s odtieňom, ten od Chanelu BR20 - Beige rosé mi sedel perfektne na zimu, ale tiež vždy triafam naslepo.

      k tomu, že 3/4 vecí z istých značiek u nás nedostať, asi len - no comment... :(

      ja chcem túto maskaru skúsiť, celkom ju chvália
      http://www.krasotika.sk/krasotika/eshop/2-1-OCI/10-2-Riasenky/5/38-Prirodna-riasenka-Jumbo-Lash-Physician-s-Formula, ale neviem či z tejto stránky, zdá sa mi nejaká pofidérna.

      tiene ja používam dokopy 2-3 v poslednom čase, buď alverďácke alebo dáke Catrice, to nejak neriešim.

      Odstrániť
  2. DW od Estée som tiež mala veľmi rada, ale odrazu sa mi zdalo, že vytvára efekt masky, proste na ňom už podľa mňa vidieť nejaký ten rok, odkedy ho vyvinuli. Teraz sa už robia iné make-upy, neviditeľnejšie. Ale Double wear light je naozaj taký ľahší, ešte z neho mám asi polovicu, ten sa celkom dá. Shideido už obdivujem poriadne dlho, určite si ho nakoniec kúpim, už sa poznám :-) O značke Chanel sa budem zbytočne baviť, to je moja srdcovka, aj púdre, aj make-upy. Príspevok podľa môjho gusta!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chanel je proste pani značka, no :) len by mohli trošku menej chémie do všetkého trepať.

      Odstrániť
  3. a co ma este zaujima..su rozne postupy a kombinacie...mohla by si sa aj tomu povenovat troska :P alebo aj baby nech napisu..co sa im osvedcilo najviac, ake postupy...s tym, ze ten vysledok je velmi prirodzeny aj na dennom svetle, ked niekto stoji vedla vas...v akom poradi napr. davat podklad, korektor pod oci, rozjasnovac, korektor lokalne na nedokonalosti, bronzer, blush, puder...toto vsetko ma tolko roznych variacii, plus este ked sa menia konzistencie..ze blush tekuty, rozjasnovac tekuty..bronzer sypky..a pod..ze ja stale skusam vsetko mozne :D tak vlastne neviem..ci chcem, aby mi niekto prezradil tajomstvo svateho gralu licenia..lebo co budem potom po zvysok zivota hladat, ze ano?! :D
    *zz*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak ja to nejak neprekombinovávam, môžem o tom niečo napísať, ale nie som žiadna Lisa Eldridge :D

      Odstrániť
  4. tak vsak ani ja nie som, ale raz BUDEM! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Uz dlhsie sa odhodlavam vyskusat mineralny puder od everyday minerals, ale absolutne netusim, aky odtien si mam vybrat...ako pises, najlepsie si je vyskusat, len este som nemala sancu...nejaka rada? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dajú sa objednať vzorky, buď z oficiálnej stránky alebo napr. tu.
      http://www.pureskincare.cz/67/make-up/
      Vzorky vystačia na niekoľko použití. Objednala by som si z každej formuly, teda intenzívny, polomatný a original glo, a uvidíš, čo najviac sadne.

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)