pondelok, 6. mája 2013

Obľúbené lícenky a bronzery


Aktuálne veľa líceniek a bronzerov nemám, takže vám predstavím iba tie, ktoré momentálne vlastním a striedavo používam. Po tom, keď som tesne pred Vianocami a sťahovaním do Brna vyhadzovala 3 veľké PLNÉ igelitky dekoratívnej kozmetiky po expirácii (bezdomovci v smetiakoch sa museli veľmi čudovať), som sa rozhodla, že si dám na čas pauzu a žiadne nové nepotrebné veci si kupovať nebudem (aj keď, občasná maličkosť vždy poteší, že? :D)


Lícenky alias tvárenky alias blush


Pravdu povediac, nikdy neviem, ako sa správne slovensky nazývajú :)) Kedysi sme ich volali iba farby na líčka alebo líčka, a hotovo, každý vedel, o čom je reč :)

V minulosti som často používala Bourjois, ale nemám ich rada. Sú pre mňa tvrdé, drsné, a na mne akosi vôbec nedržia, takže v priebehu dňa ich treba naniesť znova. Ale zase, na to, aké sú malé, vydržia aj niekoľko rokov. Veľmi pekné a odtieňovo podobné ako Bourjois sú Chanel, ale tie prehnané ceny... a pravdupovediac, tiež ma ich konzistencia veľmi nenadchla. 

Skúšala som aj ospevované lícenky NARS s perverznými názvami odtieňov, ale úprimne, ani tu sa nadšenie nedostavilo. Sú drahé, väčšina tých krajších odtieňov je trblietavá ako diskoguľa a ja mám radšej skôr matnejší, saténovejší, prirodzenejší efekt.








Preto som veľmi spokojná s lícenkami napr. od Maybelline - síce sú dosť púdrové, takže trochu prášia, ale sú príjemné na pleti, slušne držia a majú prirodzené odtiene. Odtieň, ktorý používam je 62 Rosewood (všimla som si, že nové v drogérkach sú už tmavšie, ale pekné).

Veľmi milo ma prekvapili Alverde - príjemná jemná konzistencia, žiadny hrubý drsný púder, krásna silná pigmentácia, dobre držia na pleti a sú prakticky nezničiteľné, jedno balenie vydrží naozaj dlho. Momentálne mám 2 odtiene - 04 Soft Pink a 07 Flamingo.

Na leto (nielen) som si veľmi obľúbila lícenku v koralovej farbe od Artdeca - Mineral Baked Blush - tieto odporúčam všetkými desiatimi, sú malinké (veľkosť ako Bourjois), takže nezaberú veľa miesta v kozmetickej taštičke, majú výbornú konzistenciu - prášky sú tuho zlisované a zapečené, takže púder pevne drží na svojom mieste a zároven je jemný, neprášivý, nekriedovitý a vynikajúco silno pigmentovaný.  Používam ho už rok a ani nie je vidieť, že by niečo ubudlo. Odtieň vám neprezradím, nie že by som nechcela, ale niektorí predajcovia vedia tak skvele nalepiť návody na použitie alebo cenovku cez odtieň/ingrediencie, že po strhnutí fakt netuším, ktorý to je :-/

No a posledná je moja srdcovka, hlavne na zimu - Bobbi Brown, odtieň č.7 Soft Pink. Pozor, nemá vôbec nič spoločné so Soft Pink od Maybelline, toto je, povedala by som, extra Dark Dark Pink :)) Síce bola drahšia, ale naozaj jej nemám čo vytknúť, mám ju už asi 3 roky a stále takmer nejaví známky používania.


Bronzery


Tieto tmavé púdre mám takisto ako lícenky radšej matné, alebo iba jemne saténovo lesklé, nemám rada veľké trblietky, ktoré je vidieť pomaly z kilometra.

Momentálne nemám, ale určite odporúčam Maxi Terra od Collistar - balenie je veľké, dlho vydrží a fakt sa mu nedá nič vytknúť.







Môj úplne najmilovanješí bronzer bol/je Shiseido Bronzer odtieň 2 Medium/Naturel. Používala som ho vyše roka denno-denne na kontúrovanie, prípadne vytvorenie ľahko opáleného vzhľadu a vyrovnanie rozdielov medzi tvárou a krkom (tvár mám vždy tmavšiu, hlavne v lete, a to som bleduľa) . Je úžasne nádherne prirodzený, neurobí vám žiadne hnedé šmuhy, krásne splynie s pleťou, či už s podkladom, alebo bez podkladu, dá sa vrstviť, dokážete si s ním doslova vyčarovať kontúry, ktoré nemáte :) Dávam mu 11 bodov z 10 :). Bohužiaľ, už je na ňom naozaj vidieť znaky častého používania, budem si musieť zaobstarať nový :))

Shisiedo som vymenila za YSL Terre Saharienne (odtieň tiež 2). Nie je zlý a síce to na prvý pohľad nevyzerá, ale na pleti je tmavší a nenanáša sa tak dobre ako Shisieido. Plus má trblietky, síce veľmi jemné, ale má. Už si ho viac nekúpim.

Posledný je zase srdcovka - Guerlain Terracotta Light, odtieň 01 Blondes. O terracotte a rôznych jej variantách toho bolo už popísaného dosť, ak sa vám chce, môžete googliť :) Sú to jedny z najkvalitnejších bronzerov na trhu (samozrejme aj najdrahších), majú nádherný design a aj krásne voňajú typicky guerlainovskou fialkovou vôňou. Jednoducho povedané luxus :) Táto Light verzia je mozaiková, takže pozostáva z viacerých odtieňov a sú tam aj 3 trblietavé kúsky (s naozaj malými trblietkami), ale pri zmiešaní a rozdistribuovaní na pleti vytvárajú veľmi pekný efekt, hlavne v lete.

A čo vy, aké sú vaše obľúbené produkty pre dodanie zdravšej farby? :) Ja by som v budúcnosti chcela vyskúšať niečo od Milani, Tarte alebo Physicians Formula. V ďalšom príspevku sa budem venovať maskarám :)





1 komentár:

  1. Tak teda vidim, ze toho mas celkom dost, pekna zbierka. Ja som skusala tie od maybelline a paciki sa mi, nielen tie odtiene, ale aj to balenie. Zial spadli mi a rozdrvili sa, ale aj tak boli super. Teraz pouzivam hlavne rozjasnujuce gulicky, sucsuoer ale asi ich nikdy neminiem, co mi trochu prekaza.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)