štvrtok 23. mája 2013

Cheesecake s jahodami a bielou čokoládou


A zase tu mám recept na jeden skvelý cheesecake. Sezóna jahôd začala, takže smelo do toho :) Inšpirovala som sa na blogu crustycorner, tu, ale ingrediencie a postup som si upravila podľa seba.




Potrebujeme:

na sušienkový korpus:
1 balenie sušienok Hobbits
100g masla
cca 50 g oriešky/mandle - nemusia byť, ale ja dávam kvôli chuti

na základnú syrovú hmotu:
375 g syru Philadelphia
250 g mascarpone
300 g kyslej smotany
3 vajíčka
5 lyžíc cukru
2 biele čokolády
vanilkový extrakt
kôra a šťava z 1 citróna

10-15 ks jahôd nakrájaných na menšie kúsky

na jahodovú omáčku:
200 g čerstvých jahôd
1-2 lyžice cukru
1 lyžica citrónovej šťavy
2 lyžičky škrobu
trošku vody na zriedenie


Postup:

1. Pripravíme si sušienkový základ, ako na to som písala už tu alebo tu.

2. V ďalšom kroku si pripravíme jahodovú omáčku: jahody dáme do mixéra, pridáme k nim cukor, škrob, citrónovú šťavu a vodu a rozmixujeme. Prepasírujeme do menšieho kastróla a privedieme k varu, (pozor, miešame, aby zospodu neprihorelo), necháme prevrieť a stiahneme. Necháme vychladnúť.

3. Vyšľaháme vajcia s cukrom do peny a primiešame syry - philadelphiu a mascarpone (použila som 2x klasickú philadelphiu a 1x light, ale to je úplne šumafuk, môžete použiť napr. len čisto 500-600 g mascarpone). Zistila som, že keď syry nešľahám divoko šľahačom, ale len ručne alebo len jednou metličkou na najnižších otáčkach, ostane zmes krásne hustá. Pridáme vanilkový extrakt, citrónovú šťavu a kôru. Bielu čokoládu roztopíme v miske vo vodnom kúpeli a prilejeme do zmesi. (Namiesto čokolády môžeme použiť salko, v tom prípade treba úplne vynechať cukor.) Nakoniec vmiešame kyslú smotanu.


4. Tretinu syrovej hmoty nalejeme na sušienkový základ, druhú tretinu, alebo trošku menej, zmiešame s nakrájanými jahodami a cca 5 lyžicami jahodovej omáčky (ja som pod to dala ešte čistú jahodovú omáčku, no nebol to dobrý nápad, lebo po upečení vytekala, takže neodporúčam :) nabudúce by som do jahodovej vrstvy pridala ešte lyžicu škrobu, aby bola pevnejšia) nalejeme na prvú vrstvu a na to opatrne navrstvíme zvyšnú časť syrovej zmesi a povrch uhladíme.


5. Z jahodovej omáčky na povrchu urobíme bodky, ktoré špajdľou spojíme do kruhu a tým vytvoríme srdiečka. U kruhov meníme smer.


6. Pečieme (najlepšie vo vodnom kúpeli, ale pokojne aj normálne bez) pri 150-160°C cca 45-60 minút. Necháme vychladnúť v polootvorenej rúre, potom dochladnúť na mriežke a dáme na niekoľko hodín poriadne vychladiť do chladničky, najlepšie cez noc. Zvyšnú omáčku môžeme použiť pri servírovaní na ozdobenie.

Dobrú chuť! :)


10 komentárov:

  1. moj naoblubenejsi cheesecake ma v plnke aj salko a zatial som iny sana nerobila, ale tento vyzera snad este lepsie a s tym ovocim sa urcite viac hodi na letne dni:) krasa, vyskusam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. bol skvelý :) ale žienky, keď budete robiť, tak odporúčam radšej maliny a celé, prípadne menšie celé jahody, lebo z pokrájaných strašne vyteká šťava. alebo prípadne len omáčku a preliať na tanieriku. ale aj takto to bolo výborné, všetci chválili :)

      Odstrániť
  2. vyzerá úúúúúžasne:) už sa teším keď budem môcť vyskúšať všetky tvoje cheesecaky:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) skúšaj skúšaj, ale nie všetky naraz :D

      Odstrániť
  3. Vyzera skvelo. Hoci velmi dietne to nebude :D Ale obcas si treba dopriat a najlepsou vyhovorkou je, ze uz dozrievaju na zahrade jahody. Pekny blog ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no diétne veru absolútne nie :D ale ten jeden kúsok neuškodí :) a ďakujem pekne :)

      Odstrániť
  4. Boží, jen jeden pohled mi stačil a má dieta je v haj.lu. Chjo. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D presne takto fňukali kamaráti, že čo im to robím, ale keď ochutnali, hneď ich zúfalstvo prešlo :D

      Odstrániť
  5. pisem si suroviny, cez vikend skusim, vyzera velmi dobre :)
    pipka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)