piatok 5. apríla 2013

Starostlivosť o pleť - ráno a večer


A je to tu. Moja rutina. Vlastne, nie je to rutina, pretože prípravky dosť často striedam. Takže je to moja aktuálna starostlivosť. Na úvod musím poznamenať, že mám dosť problematickú pleť. Našťastie, akné som nikdy nemala, v mladších časoch sa sem tam vyskytla občasná hormonálna erupcia, ale žiadna tragédia to nebola. Keď som mala 27 rokov, objavila sa nezvaná návšteva - seboroická dermatitída. Takmer 10 rokov som sa ja blbá mazala kortikoidmi, pretože nič iné na to nezaberalo, až konečne zabrala homeopatická liečba. (Z toho je veľmi ľahké uhádnuť môj vek haha.) Moja pleť je však stále suchá, citlivá, reaktívna, so sklonom k červenaniu a šúpaniu. Našťastie sa zatiaľ úspešne vyhýbam vráskam :) Zistila som, že mi nerobia dobre krémy, ktoré obsahujú paraffinum liquidum, žiadne prípravky, ktoré obsahujú parabény, silikóny mi upchávajú póry a spôsobujú vyrážky, parfumácie mi spôsobujú červené fľaky...takže mi neostalo nič iné, ako prejsť na prírodnú kozmetiku. A za to som neskutočne vďačná! Objavila som nový svet. Predtým, keďže som aj pracovala v kozmetickej branži, som bola zvyknutá používať iba drahé značkové produkty, teraz sa pohybujem v podstatne nižších cenových reláciách a viem, že svojej pleti dodávam látky, ktoré jej prospievajú. Nie, netvrdím, že používam všetko 100% prírodné, bio, organic a neviem čo, ale snažím sa vždy nájsť prípravky, ktoré sú k mojej pleti čo najšetrnejšie.

Teraz niečo k mojim obľúbeným produktom. Veľmi som si obľúbila predovšetkým české značky Nobilis Tilia a Original Atok, čo je certifikovaná prírodná kozmetika. Ponúkajú širokú škálu produktov od starostlivosti o pleť, cez telo, vlasy, zuby, intímnu hygienu, pánske aj detské produkty. Takže si tam vie nájsť každý to svoje. Ďalej mám rada americkú Garden of wisdom (GoW) a rôzne ďalšie značky a produkty, o ktorých napíšem neskôr.



Ráno:
  1. Tvár si opláchnem vlažnou vodou a vyčistím kvetinovou vodou, prípadne nanesiem hydratačné sérum. Mám rada napr. kvetinové pleťové vody od Nobilisu, konkrétne ružovú a levanduľovú, ktoré neobsahujú alkohol ani éterické oleje, takže nedráždia, pleť upokoja, hydratujú, čistia a tonizujú. Podrobnejšie info nájdete na www.nobilis.cz. Okrem nich sú vynikajúce hydratačné vody od GoW, tzv. hydrating mists, napr. brusnicová, čerešňová, čučoriedková http://www.gardenofwisdom.com/page/page/4264762.htm. GoW má okrem týchto hydrating mists ešte ďalšie vynikajúce hydratanty, napr. HA séra (séra s kyselinou hyaluronovou), hydrosoly, hydrosolové gely a rôzne druhy sér podľa typu pleti. Vrele odporúčam preštudovať si ich stránku, obsahuje hotové poklady. Čítala som, že Salma Hayek odporúča ráno pleť iba opláchnuť a nečistiť, pretože v noci produkuje oleje, ktoré sú potrebné pre vyrovnanie pH, treba ju preto dôkladne vyčistiť pred spaním. Tomu vraj vďačí za svoju stále mladistvú pleť. No, niečo na tom bude. Tiež nie som zástanca drastického čistenia pleti ráno. Veď sme nekopali v uhoľnej bani :)
  2. Po hydratovaní si na pleť tváre a krku nanesiem 5-6 kvapiek séra s vitamínom C. Vitamín C je dôležité užívať nielen vnútorne pre podporu imunity, ale tiež zvonka, pretože je to silný antioxidant, ktorý chráni pleť pred voľnými radikálmi a pred fotostarnutím vplyvom UV žiarenia. Odporúčam toto sérum http://www.cosmeticskinsolutions.com/Product-List/Vitamin-C-E-Serum-Advanced-Formula.html
  3. Následne jemným vklepávaním nanesiem očný krém, momentáne mám od Lavery, a samozrejme krém na celú tvár a krk (na krk nezabúdajme, ak nechceme v štyridsiatke vyzerať ako stará korytnačka). Veľmi spokojná som momentálne s Original Atok Acai a červené víno, výborný je aj Arganový krém od Nobilisu. Pri behaní po slnku odporúčam ešte použiť krém s SPF, ale nie som zástanca prehnaného používania vysokých faktorov na dennej báze.
  4. Posledný krok mojej rannej úpravy je líčenie, tomu by som sa chcela venovať podrobnejšie niekedy v ďalších príspevkoch.
 Večer:
  1. Čo je večer absolútne NAJdôležitejšie a úplne najzákladnejšie zo všetkého? Áno, vie to aj malé dieťa, pleť treba dôkladne odlíčiť a vyčistiť. Ale žiadnymi agresívnymi prípravkami! Na odličovanie očí používam micelárnu vodu Bioderma Sensibio, zatiaľ som nenašla lepšiu náhradu. Navlhčím ňou vatový tampón, priložím na oko, chvíľu ho na ňom podržím a jemnučko pritláčam, až sa mi úplne odlíči maskara. Nikdy, ale nikdy si jemnú kožičku okolo očí nenaťahujeme a nešúchame! To je tá najlepšia cesta, ako sa vyhnúť predčasným vráskam.
  2. Pleť si vyčistím vodou a hydrofilným odličovacím olejom, ten na vlhkej pleti vytvorí jemnú penovú emulziu, ktorá dokonale odlíči všetky nečistoty a makeup. Opäť mám rada nobilisácky levanduľový, ružu s mimózou a ešte špeciálny Arteris - pre pleť so sklonom k popraskaným žilkám. Momentálne som si kúpila levanduľový od Saloos, tiež celkom fajn.
  3. Ďalej pleť hydratujem, použijem niektoré z GoW sér alebo hydrosolov.
  4. Nesmie chýbať očný krém, ktorý si jemným poklepávaním prostredníkmi nanesiem na očné okolie, zároveň si pritom robím mikromasáž :)
  5. Potom nanesiem regeneračný olej a/alebo krém (ako ráno). Z olejov mám rada arganový, mandľový, jojobový, šípkový, kokosový... Oleje nie sú určené len na suchú pleť, práve naopak, aj mastnú pleť dokážu spacifikovať tak, aby produkovala menej mazu. Na občasný seboroický pupák používam lokálne konopný krém od Cutishelp alebo konopný olej. Ako doplnok k večernej starostlivosti cca raz za 3 dni použijem retinol. Nanášam ho na pleť v jemnej vrstve hneď po čistení, nechám polhodinu pôsobiť a potom sa nakrémujem. Niekto si necháva retinol pôsobiť celú noc, ale to ja nemôžem, pretože je to silný exfoliant a potom sa veľmi šúpem. Retinol, alias vitamín A, je základ pre anti-aging, pretože pôsobí proti vzniku vrások, zjemňuje póry, vyrovnáva tón pleti, zároveň, pre tých, čo trpia akné, pomáha proti akné a fľakom od akné. Buď používam asi najznámejší od Skinceuticals, alebo od Cosmetic Skin Solutions ako už vyššie spomínané C sérum. (Upozornenie - retinol nie je vhodný pre tehotné a dojčiace ženy!)

Saloos Levanduľový hydrofilný odličovací olej, Bioderma micelárka, Original Atok Acai-červené víno


GoW Eczema Psoriasis serum - nádherne vonia za slezom, GoW Juniper Berry Hydrosol Gel - s obsahom borievok (jalovec) okamžite upokojuje začervenanú pleť, Lavera očný krém, Skinceuticals Retinol - už vymíňavam zvyšok, takže je odstrihnutý :)


Nobilis Tilia Arganový krém a Arganový olej - super combo

Momentálne testujem biofázy od Nobilis Tilia, čo sú špeciálne prípravky, ktoré aktivujú enzýmy, prirodzene obsiahnuté v našej pokožke a nanášajú sa v presne určenom poradí. Neskôr by som chcela o nich napísať samostatnú recenziu.



18 komentárov:

  1. Tak slecna proficka, toto je uz naozaj clanok ako do zenskeho casopisu! Dokonale! Inak, stale ti zabudnem povedat, v sieti Carrefour maju micelarku, stoji okolo 5 E, 500ml. Najprv som o nej citala recenzie a nasledne som si ju kupila, citajuc zlozenie, nevidim tam v podstate ziadny rozdiel oproti Sensibio. http://pieseyes.blogspot.sk/2012/09/micellar-water-cleansing-solution.html
    Fakt velmi dobry produkt, vyskusaj, aj keby ti nesadla, 5 E nie je taka hrozna suma, ale kedze ta poznam, myslim, ze budes spokojna, ja som bola prijemne prekvapena

    OdpovedaťOdstrániť
  2. och! ďakujem veľmi pekne, fakt mám veľkú radosť a aj tento článok som písala s radosťou :) pozerám na tú micelárku, ale zloženie má dosť iné a hlavne je tam ten methylparaben, čoho sa dosť obávam, ale zase za 5 eur, no nekúp to :)... každopádne vďaka za tip. ešte som počula, že Lirene má dobrú micelárku, ale tu v Brne som na ňu nikde nenaďabila.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. a už je jasné, prečo si bez vrások a ja som vráskavá ako stará ťava:) no čo už so mnou. pekne budem musieť poskúšať aj ja:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ty ťava :P, vidíš, a to si sa furt nechcela krémovať, tak šup šup, kým sa ešte dá niečo zachrániť ;)

      Odstrániť
    2. však ja odjakživa hovorím, že som mala byť chlap. by som sa nemusela starať:D kúúúúúrnik:D

      Odstrániť
    3. no holt, si žena, tak sa staraj :D

      Odstrániť
    4. inak mám doma konopný olej od Saloos ten si náhodou neskúšala? ja som ho kúpila pre Vlada na jeho šialenú pokožku avšak ho dráždi a tak čítam čítam k čomu to ešte je a že aj na vrásky:)

      Odstrániť
    5. od Saloos nie, ale veď skús :)

      Odstrániť
  4. Nad tou biofázou som už rozmýšlala, že objednám a vyskúšam. Tak si teraz počkám na tvoj názor:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. voňajú nádherne, fakt majú neskutočný aromaterapeutický účinok. zatiaľ skúšam ako tretie sérum levanduľu, možno si potom ešte vezmem šalviu, tá je priamo na seborku. zatiaľ po 2 týždňoch som spokojná, ale ešte počkám, kým vyvodím nejaké závery.

      Odstrániť
  5. Ano je pravda ze paraben sa tam vludil, ale no, na mna posobila super a absolutne nedrazdila. Ale viem, ze ja mam len citlivu plet a ty to mas zlozitejsie a fakt musis davay pozor.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no, musím, ale už som si tak na to zvykla, že to beriem ako samozrejmosť a nevadí mi, že kým niečo kúpim tak 3 hodiny čítam zloženia, a to mám aj s jedlom :)

      Odstrániť
  6. och boze, tak sa tesim, az sa potim ( ako hovori moj oco), ked to citam vsetko! suuuper!
    tvoja anonymna obdivovatelka chichi :)
    zz.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D ZZ, taaa moja, dúfam, že máš aspoň toten dežodórant :P

      Odstrániť
  7. asi idem s krizkom po funuse, len chcem napisat, ze sice nie som taka naadcherna ako salma hayek, ale rano sa neumyvam s vodou, ale mrazim si kocky napr uhorkovej stavy, alebo ruzovej vody, alebo zeleneho caju, alebo harmanceku alebo aloe vera stavy alebo alebo... a s tymi kockami si teda rano vzdy pretriem tvar jednak ma to prebudi, druhak napne plet, tretiak neznici maz vytvoreny na mieru mne, stvrtak to ma aj rozjasnujuce ucinky, hlavne uhorka a zeleny caj, piatak uz neviem co, ale vrasky nemam a to som blizsie k 40 tke ako 30 tke :)
    pipka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to som tiež kedysi robievala, len už sa mi nechce :) teraz skôr nejakú ružovú alebo inú kvetinovú vodu z chladničky. ale máš pravdu, skvele to osvieži, snáď v lete si to zopakujem :) aj Michelle Phan mala k tomu video :)

      Odstrániť
  8. Ahoj chcem sa opytat, ci nobilis je brana ako homeopaticka kozmetika, alebo nie. :) ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No popravde som ani nevedela, že nejaká homeopatická kozmetika existuje :) je to proste normálna certifikovaná prírodná kozmetika.

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)