pondelok, 15. apríla 2013

Špenátový quiche s pórom a sušenými paradajkami


Dnes som upiekla ďalší slaný koláč. Recept je v podstate "čo chladnička dala", ale zároveň sa hodí ku krásnemu, konečne jarnému, slnečnému počasiu. Špenát mám síce rada celoročne, avšak baby špenát, ktorý som použila, k jari obzvlášť patrí.




Recept na cesto je rovnaký ako v prípade lotrinského quiche tu, a na náplň potrebujme:

cca 200g baby špenátu (mohlo byť aj 300)
strúčik cesnaku
olivový olej
asi 10 cm póru
petržlenová vňať
zopár sušených paradajok
2 vajíčka
1 pochúťková kyslá smotana (môže byť aj šľahačková)
muškátový orech, soľ, čierne korenie

1. Na panvici jemne opražíme roztlačený strúčik cesnaku na olivovom oleji. Pridáme umytý špenát, posolíme, trochu okoreníme čiernym korením a chvíľu dusíme, kým sa špenát nescvrkne.



2. Na predpečené cesto vysypeme špenát, posypeme pórom nakrájaným na kolieska, nadrobno nakrájanou petržlenovou vňaťou a na kúsky natrhanými (alebo nakrájanými) sušenými paradajkami.


3. Vajíčka vymiešame so smotanou, prilejeme trochu oleja zo sušených paradajok, okoreníme čiernym korením, strúhaným muškátovým orieškom, osolíme a touto zmesou zalejeme koláč.  Môžeme posypať strúhaným syrom, ja som ho tentokrát nemala :)


4. Pečieme 40 minút pri 180°C.


Dobrú chuť! :)

4 komentáre:

  1. Hneď som vyhladla, presne moje chute a všetko, čo mám rada! A ešte ti chcem napísať, že v tomto príspevku máš úpravu, vzhľad ako úplná profíčka, skvelý formát fotiek a všetko. Super!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ooooooch ďakujem veľmi pekne, teším sa jak malé decko teraz :D :D

      Odstrániť
  2. jáááj, normálne som začala slintať:))) teraz som jedla a hned som hladná znovu, keď som to uvidela:)) vyzerá to krásne a chutiť to musí skvelo:)
    Súhlasím s Juli anou, skvelo spracované, ako vystrihnuté z časopisu Apettite alebo iného s receptami:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. bolo to výborné, nato, že som si to len tak vymyslela z brucha :D fíha fíha, no ešte sa mám čo učiť, čo sa fotenia týka, ale ďakujem a som rada, že sa vám to páči :) :) :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)