štvrtok, 18. apríla 2013

Smoothies


Konečne je jar, čas pôstov, očíst, detoxikácií a hlavne čas diét. Aj vy ste sa zrazu spamätali, že vonku to už akosi pečie, že sme zase prešli rovno z kabátov do krátkych rukávov a uuups, nemáte si čo obliecť, lebo tu trčí slaninka, tam sadielko, nohavice sú trošku tesné... Áno, som na tom podobne. Trošku sa to cez zimu nazbieralo, čo už :)

Keďže nie som zástanca žiadnych diét, začala som si na podporu metabolizmu, odľahčenie stravy a detoxikáciu robievať na raňajky, prípadne aj na večeru smoothies, čiže husté nápoje z ovocia a zeleniny. Chuťovo výborné sú ovocné, zaujímavé a veľmi zdravé sú zeleninové. Obsahujú všetky vitamíny a minerály a navyše aj vlákninu, ktorá v šťavách chýba. Pointa je v tom, že ovocie/zeleninu iba umyjete, odstránite nejedlé časti a rozmixujete, ak je konzistencia príliš hustá, pridáte trochu vody. Je možné pridať aj mlieko (pri očiste nedoporučujem kravské, radšej ryžové, mandľové), jogurt, ľad, oriešky, chia semienka, psyllium, osladiť javorovým sirupom alebo steviou, fantázii sa medze nekladú :) 

Na ukážku som pripravila kombináciu jablko + špenát + hrozno + uhorka + zázvor + citrónová šťava + voda.




Tu je zopár kombinácií, ktoré si veľmi jednoducho môžete pripraviť, stačia potrebné ingrediencie a mixér. Existuje ďalších milión päť kombinácií, budem rada, ak mi napíšete tie vaše obľúbené :)

Napríklad:
  • jablko + hrozno + ananás
  • ananás + grep + banán
  • hruška + jablko + citrón
  • citrón + pomaranč + grep
  • melón + ananás + marhule
  • maliny + jahody + černice (ostružiny)
  • čučoriedky + černice + banán
  • avokádo + mandľové mlieko
  • cvikla + mrkva + uhorka
  • jablko + hrozno + špenát + zázvor 
  • špenát + hrozno + zázvor + uhorka
  • špenát + stopkatý zeler + zázvor + uhorka
  • ..........

Dobrú chuť! :)



16 komentárov:

  1. Mňam! Čerstvé šťávy miluju, ať už zeleninové nebo ovocné a tahle vypadá moc dobře :)
    somethingnewbyhelen.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. bola výborná, aj zasýtila, a dokonca ochutnal aj priateľ, ktorý nevedel, že v tom je špenát :D

      Odstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fotky na zjedenie, mňam :) Ideme na chalupu, tam síce mixér nemáme, takže smoothies si nechávam na doma, ale teším sa na čaj z mladej žihľavy a prvej vyrašenej medovky. A čo sa týka smoothies, moj top tip je jablko-banán-jahoda-mäta, za tým sa môžem umlátiť :)
    fiorellino

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jeeej fiore :) a neprší vám? tu leje. chúďatká moje bylinky na balkóne :) vidíš, úplne som zabudla nato, že do smoothies sa môžu pridávať aj bylinky, mäta je super! tak dobrú chuť a pekný víkend :)

      Odstrániť
  4. supis! ja mam len jednu otazku: ako mozete jest zeler?! chutia mi uz plesnive syry, aj vina, a dalsie veci, ktore mi predtym velmi nie...ale ZELER nem exist..ako, ma vela vitaminov a je zdravy, a ja sa zvyknem prinutit jest take veci aj ked mi nechutia..ale zeler nezvladam :(
    *zz*

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no tak ja zase nechápem, ako niekomu nemôže chutiť :DD mne chutí aj varený, aj pečený, aj v šaláte napr. s orechami, aj surový len tak na plátky na chleba, dokonca aj vyprážaný som jedla a super to bolo. vlastne asi neexistuje zelenina, ktorá mi nechutí. ja mám zo školských jedální fóbiu zo šľachovitého mastného mäsa, vnútorností a univerzálnych hnedých omáčok, inak zjem asi všetko.

      Odstrániť
  5. Margaretka, keď tam dáš psyllium, tak sa to ešte dá piť? Nevytvorí sa z toho šialene hustá hmota? Neskúšala som,tak ma to zaujíma....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vytvorí :D stačí ale iba trošku - za lyžičku, na dodanie vlákniny (smoothie má už vlákniny dosť aj samo osebe), pridať trochu viac tekutiny a hneď vypiť, kým z toho nevznikné želé :)

      Odstrániť
    2. No veru v tom to bude, že rýchlo vypiť:)))Musím sa na to psylium už odhodlať....len sa bojím, že ho raz vyskúšam, zhrozím sa a ostane mi akurát v poličke:D

      Odstrániť
    3. Psyllium samo o sebe, rozpustené len vo vode je proste len sliz bez chuti.. preto je lepšie ho dať niekam, kde sa stratí a rýchlo šup do seba :) Ja teraz pijem odvar z ľanových semienok, to je 100x nechutnejší slizoun :))

      Odstrániť
  6. Oj, to je nádhera!!! Já vždycky dělala smoothie jen s mlékem (pro holky ze soje či rýže) ale nenapadlo mě nikdy udělat to s vodou :-D
    Děkuji za inspiraci má milá gurmánka!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. baby ale pozor na grep, pokial beriete antikoncepciu, lebo grep uplne nici ucinky antikoncepcie. potom su z toho grepove deticky, ako som sa dozvedela od lekarnicky :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)