pondelok, 8. apríla 2013

Obľúbené pracie prostriedky a pranie


Tento príspevok bude možno tak trochu odveci, ale... Toto je blog pre ženy a o ženách, tak som si povedala, prečo nie? Tiež rady periete? Ja som v tomto smere úplne pošahaná. Milujem vôňu čerstvo vypranej bielizne, mám rada, keď sa vôňa vznáša po celom byte, dokonca mám pocit, akoby sa vpíjala do stien a celý byt potom krásne vonia. 

Pracie prostriedky väčšinou kupujem v Rakúsku (Maďarsku, Taliansku), zistila som, že ich pracia schopnosť je oveľa lepšia, čo sa týka zloženia, sú menej piesčité, stačí ich použiť oveľa menej, takže vám aj dlhšie vydržia a zároveň vaša bielizeň je dlhšie voňavá.

Moje obľúbené prášky a gely sú Dixan, hlavne levanduľový, dá sa kúpiť napr. aj tu:




a aviváže Coccolino (kedysi som ich kupovala v drogérii Teta na Rovniankovej v BA Petržalke, videla som ich aj v Košiciach v Tete v OC Galéria), alebo sa dajú kúpiť cez internet napr. tu, tu, tu, tu. Tých internetových drogérií je dosť, takže by nemal byť problém, google nájde všetko :). Moja najobľúbenejšia aviváž je Coccolino Créme di Jojoba, mávajú ju ale zriedkavo, ak by ste mali nejaký tip, bola by som veľmi potešená.


Ešte zopár rád k praniu:

1. Snažte sa dodržiavať pokyny výrobcu a prať na toľkých stupňoch, ako uvádza. 

2. U niektorých vecí, ktoré výrobca odporúča prať na 30°C, sa mi však osvedčilo prať ich na 40°C, väčšinou z kapacitných dôvodov. Bavlne by sa nič stať nemalo, ale je to už na vašom uvážení. 

3. Šaty a blúzky, na ktorých je na visačke uvedené neprať, periem na programe hodváb a jemné tkaniny, alebo ručné pranie, na 30°C buď bez žmýkania alebo žmýkanie na nejakých 400-500 otáčok, prípadne periem ručne. 

4. Zimné bundy periem tiež na 30 alebo 40°C, ale pozor, s tenisovou loptičkou, aby sa výplň rovnomerne ponatriasala a rozložila, nie zbila do hrče. 

5. Svetríky (kašmír, či iná vlna), periem na programe pre vlnené veci, 30°C a cca 600 otáčok, prípadne po praní dožmýkam na vyšších.

6. Do čistiarne dávam iba kabáty, saká a niektoré iné veci (napr. kožené), ktoré by som sa doma prať neodvážila, resp. praním by sa na 100% zničili. Raz som si (ešte ako neskúsená vysokoškoláčka, to ma ospravedlňuje) tak sprala jelenicovú bundu, že bola síce pekná, čistá, ale asi tak na 5 ročné dieťa :D Niečo podobné sa mi stalo s vlneným svetríkom. No, čo už, človek sa učí na vlastných chybách.

7. To, že prať treba oddelené farby, je snáď každému jasné, podotýkam len, že pokiaľ chceme mať naše oblečenie skutočne biele, nikdy ho neperieme s inými farbami, ani béžovými, svetložltými či tak podobne, lebo chytí našedlý nádych. Na bielenie a vybielenie škvŕn sa mi osvedčil prípravok Permon B http://www.missiva.cz/produkty/praci-program/permon-b-blici-sloka. Kamoške som ním zachránila obľúbenú blúzku, ktorá bola zažltnutá od potu a už ju chcela s ťažkým srdcom vyhodiť. Určite odporúčam!

Ešte malý tip - ak chcete, aby vaše oblečenie v skrini dlho krásne voňalo, odporúčam pridať tieto voňavé vrecúška. Vôňa je dosť intenzívna a vydrží 6 týždňov. Potom ich nevyhoďte, trošku namočte, prípadne navlhčite avivážou a ešte čosi vydržia. Do skrine medzi oblečenie alebo topánky je tiež možné povkladať obrúsky do sušičky, takisto dokážu nádherne prevoňať.


Lúčim sa s vami, idem prať :))




2 komentáre:

  1. :D ...ja mam zas niekedy nutkanie napisat nieco o jari, pouzivam prevazne bio ;D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)