utorok, 2. apríla 2013

Moja starostlivosť o vlasy


Vlasy naše.. koruna krásy.  Po rokoch experimentovania s vlasmi, vysokoškoských časoch s bordovými a červenkastými farbami, účesmi a la Rachel z Priateľov, občas pretkávanými modrými alebo ružovými pruhmi (našťastie len nasprejovanými) a po rokoch tvrdej čiernej a la prilba som cca pred rokom a pol prešla na jednoduchý, mierne postupne zostrihaný účes a farby úplne PRÍRODNÉ.  Sú to farby práškovej konzistencie a zvláštnej vône pripomínajúcej čerstvo vysušené seno. Vlastne na tom nie je nič zvláštne, keďže sú to vysušené a pomleté rastliny. V zložení nájdete (podľa odtieňa) rôzne druhy rastlín, ja používam farbu tmavohnedú a čiernu, takže hlavnými zložkami sú henna (Lawsonia inermis) a indigo. Pripravujú sa zmiešaním prášku a horúcej vody. Ja pridávam ešte čierny čaj alebo kávu a citrónovú šťavu pre zintenzívnenie farby, a tiež aby dobre chytila aj na moje šediny. 


Medzi moje obľúbené farby patria napr. Khadi, kúpite napr. tu:  http://www.khadi-cz.cz/cz/e-shop/c11294/rostlinne-barvy-na-vlasy.html 




Sante – majú v DM drogérii na SK.





Čo som si po vyše roku na svojich vlasoch všimla – sú lesklé, lesklé, ešte raz lesklé, farba vyzerá nádherne prirodzene, nemám rozštiepené končeky a hlavne PRESTALI PADAŤ! Roky som sa trápila neustále padajúcimi vlasmi, mala som ich vždy plnú posteľ, podlahy, nehovoriac o plnom odtoku vo vani a slzách zúfalstva pri každom umývaní. Brala som rôzne výživové doplnky, ktoré boli buď absolútne neúčinné, alebo pomohli len nakrátko. Skúsila som asi všetky prípravky určené proti vypadávaniu vlasov, ktoré existujú na trhu, nič nepomohlo. Verdikt lekára – nešpecifikovaná príčina, pravdepodobne stres. Nikto mi nepovedal, že by to mohlo byť aj z farbenia! Teraz mám na hrebeni pri každom česaní 2-3 vlasy, predtým ich bývala plná hrsť.


Interval umývania vlasov sa mi skrátil z každého druhého dňa na 4-5 dní. Vlasy sa mi oveľa menej mastia, predtým som už po 2 dňoch mohla žmýkať olej. Je to neuveriteľné, nikdy som si ani len nepomyslela, že by niečo také bolo možné! Neverte marketingovým oblbom, že vlasy treba umývať tak často, ako uznáte za vhodné, dokonca aj každý deň. To je to najhoršie, čo pre svoje vlasy môžete urobiť! Cisárovná Sissi, ktorá bola známa starostlivosťou o svoju pleť a vlasy a sama si vyrábala kozmetiku, si vraj umývala vlasy raz za 3 týždne a celý život nimi očarovala. Chápem, že v súčasnosti pri našom znečistenom ovzduší atď by to bolo dosť pritiahnuté za vlasy, ale určite to má niečo do seba. Častým umývaním, obzvlášť agresívnymi šampónmi s obsahom SLS, silikónov, parabénov a ďalších chemických nezmyslov, si ničíme štruktúru vlasov, ktoré síce istý čas môžu na pohľad vyzerať zdravo a lesklo, ale skôr či neskôr sa nám odvďačia lámaním, štiepením, po čase stratou lesku a vypadávaním. Preto sa snažím používať čo najmenej škodlivé šamóny a balzamy. Tužidlá a laky nepožívam takmer vôbec, iba na špeciálne príležitosti, keď potrebujem, aby účes držal. Snažím sa čo najmenej fénovať, na minimum som obmedzila aj žehlenie, kulmovanie a horúce natáčky.


Moje obľúbené prípravky sú napríklad tieto:


Sante: Dmka






Ďalšia z vecičiek, ktoré rozhodne odporúčam hlavne pre dlhovlásky, sú oleje. Používam ich ako vlasové zábaly, najlepšie je nechať ich pôsobiť cez noc, a tiež sa mi veľmi osvedčilo votrieť zopár kvapiek do umytých a čiastočne vysušených končekov. Na výber je množstvo olejov, každý si môže nájsť to čo mu najlepšie vyhovuje, ja osobne mám rada kokosový, arganový, mandľový a avokádový.

Prípadne Alverde má takýto olejček, za tú cenu fakt vynikajúci produkt:



Vlasy vplyvom olejov pôsobia zdravo, vláčne, a ten oslnivý lesk! :)

Ešte niečo k hrebeňom. Ja proste milujem svoj Tangle teezer! Odkedy ho mám, rozčesávanie mokrých vlasov viac nie je utrpením. Kúpite napr. tu:




14 komentárov:

  1. super zhrnutie, robim to obdobne. odporucam este tekvicovy olej, zacali mi po nom nove vlasy rast a padaju mi uz naozaj minimalne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. milá panda ;), máš pravdu, na tekvicový olej som zabudla! myslela si vnútorne užívať, že? ja som si zvykla dávať za lyžičku denne, alebo aj olivový a kokosový. síce ma z toho zo začiatku naťahovalo, ale zvykla som si a už mi dokonca chutia.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja zasa nedám dopustiť na kokosový olej, ten používam úplne na všetko. Ak sa o vlasy staráme, je to vidieť. Už viac ako pol roka som ich nemala podstrihnuté a neštiepia sa a ja už viem, že olejom vďačím za veľa a vôbec prírodnej starostlivosti o vlasy. Tvoj článok je naozaj inšpiratívny, najbližčie v DM už viem, čo si mám obzrieť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. máš pravdu, je to vidieť a aj cítiť na dotyk. ja som vždy mala leské vlasy, ale teraz sa až trblietajú na slnku, a tiež som ich už nemala strihané od leta a vôbec sa neštiepia. nech žijú oleje!

      Odstrániť
    2. ja sa uz par mesiacov podla potreby striham sama :D

      Odstrániť
  4. Odpovede
    1. máš nejaký špeciálny, či hociktorý? ja som zvykla v Rakúsku kupovať, oni majú tekvicové asi najlepšie.

      Odstrániť
    2. nemam zatial speci vytipovany :)

      Odstrániť
  5. skvelý článok:) našla som tu všetko čo potrebujem pre svoje vlasy:) Palec hore!:)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. fíha, ďakujem Dani :) ak by ešte niečo, kľudne sa pýtaj :)

      Odstrániť
  6. aj ja sa pripájam, užasne inšpiratívny článok :-)ďakujem.mam jednu otázočku - som blondínka, chodím ku kaderníčke, ale chcela by som prejsť úplne na prírodnú vlasovú kozmetiku a na vlasy používať tiež prírodné farby,som v tomto smere ešte veľký laik.Mam polo dlhé, skôr jemné vlasy,Akú starostlivosť a farbu by si mi doporučila Leni. gabika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Gabika. Žiaľ, asi ti veľmi neporadím, keďže ako tmavovláska sa po produktoch pre blondínky veľmi nepozerám.
      Viem, že Sante aj Logona majú odtiene pre blond, ale netuším ako chytajú:
      http://www.naturshop.sk/product/sante-farba-na-vlasy-praskova-strawberry-blond-100-g-1101/
      http://www.naturshop.sk/product/logona-praskova-farba-na-vlasy-zlaty-blond-100-g-453/

      Čo sa týka starostlivosti, skúsila by som nejaký šampón+balzam na začiatok z DMky, buď klasické značky ako Garnier bez silikónov a parabénov, Timotei má novú bio radu, alebo z bio vecí niečo zo Sante alebo Lavera. Potom by som skúsila napr. Natura Siberica http://www.naturasiberica.cz/product/sampon-pro-unavene-a-slabe-vlasy-ochrana-a-energie/, alebo iná bio značka, teraz je toho na blogoch veľa tak skús pogúgliť :)

      Odstrániť
    2. Diky Lenka, hned idem googlit :-)gabika

      Odstrániť
  7. Super článok, ja používam na vlasy kokosový olej, ale práve chcem skúsiť tekvicový. Vlasy si už niekoľko rokov nefarbím, nakoľko som ich mala od farby taktiež úplne príšerne.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)