utorok, 9. apríla 2013

Moje obľúbené vône


Mám celkom špecifický vkus na vône. Teda, kto nemá, že? Každý z nás má iný nos, a to čo jednému vonia, môže byť pre iného smrad prvej triedy.

Predstavím vám svoje obľúbené vône, ktoré momentálne mám na poličke, ale aj také, ktoré práve teraz nevlastním, ale mám ich rada a chcela by som sa k nim časom vrátiť. V popisovaní vôní som síce absolútny laik, ale dúfam, že sa mi podarí aspoň trochu ich priblížiť.




Lolita Lempicka First Fragrance

Roky rokúce, od kedy vstúpila na trh, je mojou srdcovkou Lolita Lempicka First Fragrance. Táto naozaj unikátna vôňa je výrazne cítiť po aníze, sladkom drievku (lékořice), neprehliadnuteľné sú teplé tóny vanilky. Pre mňa je to vôňa, ktorá zohrieva, vôňa do kabátov a hrubých svetrov, zima bez nej je pre mňa už nepredstaviteľná.

Lolita Lempicka Eau de Minuit Midnight Fragrance

Podobného rangu je aj limitovaná edícia tejto vône, kde navyše pribudla aj myrha a jazmín, takže je ešte prenikavejšia a večernejšia.

Lancome La Vie est Belle

Tento hit konca roku 2012 je neskutočne teplo pôsobiaca vôňa, do ktorej sa chcete zahaliť, keď je vám zima. Je to vôňa, do ktorej sa okamžite zamilujete, všetci sa vás pýtajú, čím to voniate a jednoducho ju musíte mať. Cítite v nej ríbezle zmiešané s vanilkou a praženými orieškami, pripomína vianočné pečivo. Nádhera! Niekomu tiež pripomína ľahšiu verziu Chanel Coco Mademoiselle.

Elie Saab Le Parfum

Táto vôňa priznávam sa, nie je úplne moja šálka kávy, resp. nie je to typ, aký by som si vybrala na prvé ovoňanie. Na koži sa ale rozvinie tak, že som si ju obľúbila. Je výrazne kvetinová, jazmínová, omamná, elegantná. Vhodná na špeciálne príležitosti, keď chcete pôsobiť obzvlášť žensky a elegantne.

Bottega Veneta

Och, och, och! Toto keď som prvý krát ovoňala, pomyslela som si, nič zvláštne. No keď sa vôňa po polhodine úplne rozvinula, stratila som hlavu. Mne osobne vonia presne tak, ako jej názov - akoby sa vám do neskutočne luxusnej, drahej koženej kabelky vyliala korenistá, ružovo jazmínová vôňa. 

Cartier Eau de Cartier Essence d' Orange

Toto je zase veľmi zaujímavá vôňa. Je vraj unisex, ale osobne by som ju chlapovi nedala. Podľa mňa sa veľmi hodí na leto, a aj keď citrusové vône vyslovene rada nemám, táto na mňa pôsobí inak. Citrusové tóny pomaranča a bergamotu sú spojené s cédrom a pačuli do dokonale ľahkej zmesi, ako stvorenej na teplý letný deň.

Shiseido Zen

Ďalšia zo stálic na mojej poličke. Je so mnou tak spätá, že keď ju moje kamarátky niekde cítia, okamžite im pripomenie mňa. Zase je to jedna zaujímavá, výrazná vôňa, na ktorú už reagovalo veľa ľudí na ulici s otázkou, čo to je. Nosievam ju väčšinou v lete, pôsobí na mňa neuveriteľne osviežujúco, aj keď pre niekoho môže byť naopak ťažká a silná. Na mne paradoxne vonia ľahko a príjemne. Už len pre jej základ: pižmo, mošus (ambra) a céder ju musím milovať, kvetinové srdce a ovocná hlava základ dokonale dopĺňajú.

Giorgio Armani Aqua di Gioia

Voda radosti. Už tento názov hovorí sám za seba. Vyslovene vodná, svieža letná vôňa. Bohužiaľ mi veľmi nesadla, ale dopoužívam ju. Je síce pekná, ale na iných, na mne reaguje do "spotena".  Ja predsa len potrebujem mať ako základ niečo ťažšie.

St. Dupont Passenger Cruise

Toto je iná káva. Síce svieža a letná, ale ľahká, nevtieravá, púdrová. Zo začiatku ovocná, potom jemne kvetinková. Pôsobí čisto a pôvabne. Určite odporúčam na leto.

No a ešte vône, ktoré sú a ostanú mojimi obľúbenými, aj keď ich momentálne nevlastním. 
Elegantná a svojská Chanel Coco Mademoiselle, ktorá je tak originálna, že si ju absolútne s ničím nepomýlite, Chanel Coco Noir - ťažšia a drevitejšia, večernejšia verzia Mademoiselle, Chanel N.5 - jednoducho klasika, Thierry Mugler Angel - milovaná, alebo nenávidená, jedinečná, Aquolina Pink Sugar - sladká ako jej meno.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)