nedeľa 21. apríla 2013

Losos s medom a orechami


Tento recept nepochádza z mojej hlavy, ale z varecha.sk. Je to asi najlepší spôsob prípravy lososa, aký som kedy jedla (vážne! Luci, fiorellino, ďakujem za tip ;)), takže vrele odporúčam. Orechy s medom krásne skaramelizujú, oblizovala som sa až za ušami :) Oproti pôvodnému receptu som použila miesto vlašských orechov pekanové a úplne vynechala strúhanku. Jedli sme to ako klasický nedeľný obed s varenými zemiakmi a uhorkovým šalátom :)



Potrebujeme:

4 malé filety lososa
trochu olivového oleja
soľ, čierne korenie
2 lyžice medu
2 lyžice horčice
2 lyžice roztopeného masla
podrvené pekanové orechy, asi za hrsť
petržlenová vňať
citrónová šťava


Postup:

1. Lososa umyjeme a osušíme, vložíme do pekáča alebo zapekacej misy s trochou olivového oleja. Osolíme, okoreníme.

2. Zmiešaním medu, horčice a masla si pripravíme marinádu, ktorou lososa zalejeme. Posypeme podrvenými orechami a petržlenovou vňaťou.

3. Pečieme cca pol hodinu pri 200°C. My máme radšej pripečenejšie, tak som na konci pridala na 230°C a trošku pripiekla :) Na tanieri pokvapkáme citrónovou šťavou.

Dobrú chuť! :)

9 komentárov:

  1. Takže už viem čo budem variť tento týžden, vyzerá to fakt skvelo:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ešte ma napadlo. Doma mám iba Para orechy. Myslíš že s tým to bude tiež oka?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no to asi nie, para sú také divné, buď vlašské alebo tie pekanové.

      Odstrániť
  3. No, takto na rano mi spravit chute :) Struhanku vynechavam tiez, raz som to skusila pripravit s nasucho oprazenymi ovsenymi vlockami - nebolo to zle, ale najviac nam to chutilo bez struhanky a ovsenych vlociek a inych muk.
    fiorellino

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som dala dosť veľa orechov, nadrvila som ich iba valčekom, takže tam boli aj malinké kúsky - to bolo za strúhanku, aj väčšie kúsky :)

      Odstrániť
  4. Konečne som sa dopracovala k vyskúšaniu tohto receptu a musím povedať že losos bol famózny, mnam, som si ho riadne vychutnala:) akurát som nemala petržlenovú vňať, tak nabudúce skúsim aj s ňou.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Stojím si za tým, že je to najlepší spôsob prípravy lososa.. a som rada, že chutilo! :))

      Odstrániť
  5. Opat budeme mat dnes na veceru lososa na tvoj sposob Margaretka, dakujem a prajem krasne a pohodove sviatky :-) Lucia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jee veľmi pekne ďakujem a prajem všetko dobré :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)