piatok 19. apríla 2013

Jarná špargľová polievka


Síce ešte nezačala špargľová sezóna, ale ja som si ju už predčasne urobila :) Keď som rozmýšľala, čo dnes budem variť, spomenula som si, že v chladničke mám špargľu (chřest, aby sme sa rozumeli :) ), ktorú už treba spracovať. Špargľové polievky sú výborné, kto ešte neskúsil, určite odporúčam. Výborná je jednoduchá krémová s vývarom, bielym vínom a zjemnená smotanou, kde vynikne chuť špargle, no tentokrát som sa rozhodla pre trošku zeleninovejšiu verziu.




Potrebujeme:

1 balenie špargle
1 cibuľu
2 strúčiky cesnaku
2 stonky stopkatého zeleru
1 mrkvu (ja som dala 2 malinké)
maslo
korenie: čierne korenie, mletá rasca, sladká paprika, kurkuma, muškátový oriešok
soľ
vývar, alebo vodu a môžeme pridať Alnatura Klare Gemüsebrühe polievkové korenie
smotana na varenie alebo šľahačková (nemusí byť) - cca 100 ml



Postup:

1.  Nakrájanú cibuľu opražíme na masle, pridáme nakrájaný zeler a mrkvu, osolíme, okoreníme a chvíľu dusíme (ak chceme krémovejšiu polievku, pridáme aj 1-2 nakrájané zemiaky). Pridáme nakrájanú špargľu a cesnak, zalejeme vodou a varíme do mäkka, netreba dlho.

2. Pred koncom pridáme trochu smotany, necháme prevariť a rozmixujeme, dosolíme a dokoreníme podľa chuti..

Dobrú chuť! :)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)