sobota, 20. apríla 2013

Dvojnásobne citrónový cheesecake


Cheesecaky sú pomerne nenáročné a rýchle na prípravu a zároveň veľmi chutné, preto ich pečiem rada.  Nemusím pri nich dodržiavať žiadne špeciálne postupy a tak som si veľa receptov vymyslela, upravila či vylepšila podľa seba :) Tento mi napadol pri pohľade do chladničky, kde zostal zvyšný lemon curd z citrónových muffinov a ten ma inšpiroval na vrchný krém. A prečo dvojnásobne citrónový cheesecake? Pretože je citrónová aj cheesecakeová hmota, aj krém. Ako som už spomínala, ja faaaakt môžem všetko citrónové, a tento cheesecake sa fakt vydaril! :)




Použila som tieto ingrediencie:

Na korpus:
1 sušienky Hobbits (môžeme použiť aj iné obľúbené sušienky, podľa mňa sú hobbitky najvhodnejšie, v ČR neviem či ich dostať, ja ich kupujem na SK, ale podobné sú napr. Farmářské sušenky)
cca 50 g mletých lieskových orieškov alebo mandlí (alebo aj aj :D)
100 g masla

Na náplň:
350 g mascarpone alebo iného krémového syra (napr. Philadelphia) - ja mám rada mascarpone pretože má neutrálnu chuť
400 g veľmi jemného tvarohu
3 vajíčka
1 salko (nie skaramelizované)
2 malé biocitróny - štava a kôra, alebo 1 veeeľký
vanilkový extrakt

Na krém: 
150 g mascarpone
150 g lemon curd
3-4 veľké lyžice kyslej smotany


Postup:

1. Sušienky rozdrvíme v robote alebo ručne, zmiešame s roztopeným maslom a mletými orieškami a dobre natlačíme na dno tortovej formy.  Dáme na chvíľu stuhnúť do chladničky.

2. Vajíčka vyšľaháme, pridáme salko a znovu šľaháme, postupne pridáme mascarpone, tvaroh, citrónovú šťavu a kôru a 2 lyžičky vanilkového extraktu, alebo vanilkovej pasty. Nalejeme na sušienkový korpus.

3. Pečieme vo vodnom kúpeli (voda by mala siahať cca do tretiny výšky formy) pri 150°C cca 45 minút. Nezabudneme formu zabaliť do alobalu, aby nám voda nenatiekla do vnútra. Hotový cheesecake by sa mal v strede triasť. Ak by sme ho piekli dlhšie, bol by vysušený, chýbala by mu vláčnosť a chutil by ako obyčajný tvarohový koláč. Necháme ho chladnúť v polootvorenej rúre, potom vyberieme, necháme dochladnúť pri izbovej teplote.

4. Zo zvyšných ingrediencií vymiešame hladký krém (ak sa nám zvýši, môžeme oblizovať do zblbnutia, je vynikajúci!), nanesieme na upečený cheesecake a dáme stuhnúť do chladničky, najlepšie cez noc. 


Dobrú chuť! :)


8 komentárov:

  1. Ach jááááj, Danka sa snaží chudnúť a ty takto vypekáš a robíš nám slinky:)) Vyzerá fakt krásne a musí byť úžasný:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bol úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúžasný :D :D :D len keď som ho šla fotiť, tak som sa ponáhľala a narýchlo ho vyrvala z formy, tak sa pokazili okraje. Ale chutil aj tak :D

      Odstrániť
  2. nejako som si nevšimla žiadnu chybičku krásy:) vyzerá podľa mna úúúúúúžasne:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no, okraje by mali byť hladké, ale myslím, že to nikomu nevadilo :))

      Odstrániť
  3. oooh...tenhle vypadá fakt mega dobře^^

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, mohla by si mi poradit kde kupim tie Hobbits keksy??

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bežne v potravinách - Tesco, Carrefour... takto vyzerajú http://static.zlacnene.sk/foto/vyrobky/582750/582567.jpg.

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)