utorok 16. apríla 2013

Čokoládovo-mandľové muffiny (bezlepkové)


Zase raz na mňa prišla mlsná slinka. A keďže som za trochu zdravšie pečenie, rozhodla som sa pre muffiny s čokoládou a mandľovou múkou. Chuťovo pripomínajú brownies a nejde do nich žiadna pšeničná múka, takže sú úplne bezlepkové.




Príprava je jednoduchá, trvá cca 15 minút a potrebujeme tieto ingrediencie:

200 g kvalitnej čokolády s aspoň 70% obsahom kakaa
100 g masla
100 g kokosového oleja
200 g trstinového cukru
4 vajcia
vanilkový extrakt
200 g mandľovej múky (mletých mandlí)


Postup:

1. Čokoládu roztopíme spolu s maslom a kokosovým olejom.

2. Žĺtky vyšľaháme s cukrom a prilejeme 2 lyžičky vanilkového extraktu (alebo 1 vanilkový cukor).

3. Z bielkov vyšľaháme sneh.

4. Čokoládovú hmotu nalejeme k vyšľahaným žĺtkom s cukrom a premiešame. Vmiešame mandľovú múku, nakoniec pridáme sneh z bielkov.

5. Hotové cesto nalejeme do pripraveným muffinových košíčkov vo forme a pečieme cca 20 minút pri 180°C.

Dobrú chuť! :)

6 komentárov:

  1. mňááááááám, vyzerajú skvele:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. sú :D a ten kokosový olej im dodal zaujímavú kokosovú chuť, pripomína mi to tie sušienky Koka.

      Odstrániť
    2. jááj a zas som hladná a to som práve doranajkovala. milujem Koky:))

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)