pondelok, 29. apríla 2013

Čokoládová torta bez múky (bezlepková)


Chcela som potešiť moju kamarátku Ivku, ktorá je celiatička, a ďalšia kamoška Juliana z blogu mybeautyfascination.blogspot.sk mi poskytla recept na tento výborný koláč - tortu. Nemám fotku po rozkrojení, ale uisťujem vás, že bola veeeeeľmi chutná! :) Konzistenciou je niečo medzi brownies a hustejším soufflé :)




Potrebujeme:

250 g veľmi kvalitnej vysokopercentnej čokolády
225 g práškového cukru (ja som si zomlela trstinový)
6 vajec
125 g masla (kto nemôže kravské maslo, môže použiť rastlinné)
trocha rumu (z cukrovej trstiny, neprifarbovaného obilným karamelom)


Postup:

1. Vyšľaháme 4 bielky a 150 g práškového cukru.

2. V inej miske vymiešame 4 žĺtky + 2 celé vajcia a trocha postrúhanej pomarančovej kôry (nemusí byť). Pridáme zvyšných 75 g cukru a rum a vyšľaháme. Môžeme pridať vanilkový extrakt.

3. Pridáme čokoládu rozpustenú s maslom vo vodnom kúpeli a nakoniec vyšľahané bielky s cukrom.

4. Nalejeme do papierom vyloženej tortovej formy (ja som použila formu na biskupský chlebík) a pečieme pri 180°C cca 30 minút. Vnútro by malo byť ako hustý puding, t.j.nie úplne tekuté, povrch upečený. Mne sa to veľmi nafúklo a potom trochu zbortilo, ale to nevadí :)

5. Na tanieri môžeme ozdobiť šľahačkou, strúhanou pomarančovou kôrou a posypať kakaom.

Dobrú chuť! :)


8 komentárov:

  1. Lenuška, som rada, že chutila, ja by som ju jedla od rána do večera :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vynikajúca, ja ľúbim čokoládové dezerty, a aj ostatní chválili :) len neviem, ako zabrániť tomu nafukovaniu, či menej šľahať, alebo čo, lebo narástla, popraskala a spľaskla. ale mne aj brownies vždy popraskajú, aj suflé.

      Odstrániť
  2. Mne nepraskla, dávam do normálnej tortovej formy, tak ktovie, možno, keď sa pečie na väčšej ploche, popraská menej, ako vo forme na biskupský chlebík. Asi to bude v tom, lebo vo forme na tortu je nižšia, ako v tejto tvojej forme. Torta asi proste len nemôže byť príliš vysoká.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vyskúšam nabudúce v tortovej, len vtedy bola obsadená cheesecakeom :D

      Odstrániť
  3. Mnam, vyzera to super! Akurat cez vikend som robila Lava cake a toto vyzera byt na podobny sposob...

    GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno presne, je to niečo na ten spôsob :) všetky tieto čokoládové dezerty, s tekutým alebo polotekutým vnútrom sú mňaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam :D

      Odstrániť
  4. náhodou vyzerá dobre, milujem čokoládové veci, hned by som sa do nej pustila:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nevyšla tak esteticky, ako by som si bola predstavovala, ale nevadilo, chuť to vyvážila :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)