streda 3. apríla 2013

Citrónové muffiny


Priznávam, som citrónový maniak. Mám rada všetko citrónové, dokonca zjem aj čistý citrón len tak. A tiež mám rada muffiny. Toto je môj obľúbený recept, pôvodný vyšiel kedysi v časopise Apetit, ja som si ho trošku upravila, aby muffiny boli ešte šťavnatejšie a citrónovejšie.




Potrebujeme:

250 g masla
400 g trstinového cukru (250 g kryštálového + 150 g zomletého na práškový)

3 vajcia
vanilkový cukor alebo extrakt
250 g hladkej alebo polohrubej múky
3 lyžičky PDP, ja používam vínny kameň (Alnatura z DMky)
3 väčšie (alebo 4 menšie) biocitróny

lemon curd 


Postup:

  1. Rúru predohrejeme na 160°C. 
  2. Žĺtky vyšľaháme s 250 g trstinového cukru, pridáme zmäknuté maslo, múku, kypriaci prášok, vanilkový cukor alebo extrakt, kôru nastrúhanú z 2 citrónov a vytlačenú šťavu z 1 citrónu, nakoniec jemne vmiešame sneh z bielkov.
  3. Na dno muffinových košíčkov dáme lyžicu cesta, na to lyžičku lemon curd, doplníme cestom a pečieme 30 minút. Špajdľou skúsime, či sú muffiny upečené a necháme ich 10 minút chladnúť vo forme.
  4. Muffiny preložíme na mriežku a každý niekoľkokrát popicháme špajdľou. Z posledného citrónu nastrúhame kôru a z 2 citrónov vytlačíme šťavu, zmiešame s práškovým cukrom a vzniknutou polevou prelievame muffiny tak, aby ju do seba pekne nasiakli.
Lemon curd je typický britský produkt, ktorý je možné kúpiť v potravinách Marks & Spencer, alebo si ho môžete vyrobiť aj sami, recept nájdete napr. tu: http://varecha.pravda.sk/recepty/lemon-curd-fotorecept/9448-recept.html, http://www.vypecky.com/2011/05/domaci-lemon-curd.html.


2 komentáre:

  1. Ooooch, vyzerá to veľmi dobre, ale teraz po sviatkoch takéto lákadlá tu dávaš ... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :D čo je dobré, toho nie je nikdy dosť :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)