štvrtok, 4. apríla 2013

Ako si vyrobiť paletku rúžov na pery (rtěnek)


Tiež ste posadnuté narúžovanými perami ako ja? Väčšinou síce nosím nude odtiene, ale občas si švacnem aj farbu červenú, bordovú, malinovú, veď prečo nie? Keďže často cestujem a nechce sa mi vláčiť všetky obľúbené rúže so sebou, vyrobila som si takúto praktickú paletku, aj na nosenie v kabelke.

Tá moja je už trochu zapatlaná, ale aspoň vidíte, že ju používam :)





Potrebujeme: 

naše obľúbené rúže
prázdnu paletku na očné tiene (dá sa zrecykovať nejaká postaršia doma, alebo sa dá kúpiť na ebay pozrite tu)
lyžicu
papierové kuchynské utierky
nôž
sviečku

Postup:

  • Na stôl si položíme kuchynskú utierku, vedľa zapálime sviečku a otvoríme si jeden z rúžov (môžeme si k tomu otvoriť aj víno, vyzerá to efektnejšie). Na utierke, aby sme nezašpinili stôl, nožom odrežeme časť rúža, tak 3 cm. Môžeme ho zrezať aj celý pri koreni, z časti od koreňa si odrezať ten 3 cm kúsok, spodok vrchnej časti nahriať nad sviečkou a nasadiť ju naspäť :) 
  • Odrezaný kúsok dáme na lyžicu, podržíme nad sviečkou, počkáme kým sa úplne roztopí a vlejeme do prázdneho kovového kolieska v paletke.
  • Lyžicu dobre utrieme a opakujeme postup s ďalším rúžom. Takto pokračujeme s toľkými rúžmi, s koľkými chceme, alebo koľko máme k dispozíci, resp. koľko máme prázdnych miest v paletke.

A voila, paletka je na svete, šup s ňou do kabelky! K nej potrebujeme už len štetec na pery, najlepšie zatvárací. Kto nemá rád štetce, dajú sa použiť aj prsty :)



10 komentárov:

  1. No ja z teba umrem, to si ako prišla na takýto super nápad? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je super a presne takto sa da pouzit aj prazdny obal od ruzu, roztopit zvysky ruzov na pery a naliat do vnutra, ruz musi byt zatoceny, ako ked bol uplne novy, na chvilku do chladnicky a je to!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno áno, a tiež tiene sa dajú vybrať, keď sú mono, alebo dvojky trojky a ponalepovať do prázdnej palety, prípadne na spodok nalepiť magnetku a dať do magnetickej kazetky.

      Odstrániť
  3. Vynikajúci nápad, až budem pri konci niektorého z rúžov, urobím to takto :) Väčšina mojich rúžov je ale nová, takže zatiaľ ich nechám v pôvodnom stave...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ešte by bolo dobré si tam nalepiť nálepky s číslom odtieňa, alebo vytlačiť popisky, lebo ja by som si niektoré rúže celkom rada kúpila znova, ale keďže som bola veľmi aktívna v triedení a vyhadzovaní pri sťahovaní, už sa ich asi nedopátram.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Margaretka a neubralo to na kvalite rúžu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vôbec Eli. Konzistencia ostala po stuhnutí úplne rovnaká. Akurát ma fakt štvú tie popisky, lebo všetko to boli rúže typu Chanel, Dior, Lancome a vôbec si nepamätám, čo to boli za odtiene.

      Odstrániť
  6. Leni, tak som sa teda dnes dostala k tomu urobiť si takúto vlastnú paletku a som veľmi spokojná s výsledkom. Zajtra pridám môj návodik na blog.. Ale neboj, priznám sa, že som to odkukala od teba ;-) :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Napadlo ma niečo super. Mohli by sme rovno využiť paletu na vodové farby a anilinky. Stačí to dobre očistiť :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár, veľmi sa z nich teším :)